Шарова Лариса Анатоліївна вчителька історії
Шандриголівської ЗОШ І-ІІІ ступенів
Урок узагальнення №1 Тема. Відлік часу в історії
Мета:
перевірити засвоєння знань учнями з розділу; формувати навички користування сервісами онлайн; виховувати повагу до історичного минулого країни та бажання вивчати історію.
Обладнання: мультимедійна дошка, ноутбук, смартфони, «Щоденник історика.
Форма уроку: інтелектуальна гра
Тип уроку: перевірка рівня знань
Хід уроку
І. Організаційний момент
Радо зустрічає нас цей привітний, гарний клас, І щоб все було гаразд – вперед руки, зробіть клас. Далі сядемо тихенько, спину вигнемо рівненько, Посміхніться, і ще раз, ви – інтелектуали, суперклас!
ІІ, Вступне слово вчителя.
Сьогоднішній урок пропоную провести у формі гри Міцний горішок Умови гри:
1. Бути активними.
2. Не заважати один одному.
3.Не ображатись.
Правила гри: уважно читати завдання, виконувати, використовуючи власний гаджет та занотовувати результат у Щоденник історика (додаток-1). Переможе той учасник, який набере найбільшу кількість балів.
ІІІ. Повторення й узагальнення понять і засвоєння відповідної системи знань.
Перший етап – вправа «Відсутнє слово»
(Учителька надає учням посилання на вправу http://surl.li/yyiy , яка розміщена на сайті Wordwall. Учні, використовуючи свої смартфони, планшети повинні перетягувати слова на місця пробілів у тексті. Результати записують у Щоденник історика.
Очікувані відповіді:
Дата-календарний час події. Час який відповідає календарю називають календарним. Історична хронологія-наука, що вивчає способи обчислення часу. Літочислення – лічба років від певної події. Історичний час – хронологічна послідовність людських діянь. Наша ера – літочислення від народження Ісуса Христа. Кожні сто років історичного часу називають століттям, або віком. Тисяча років – це тисячоліття. Історичний час поділяють на великі відтинки періоди (епохи). Історикокультурна епоха великий проміжок часу в історії людства. Культура–сукупність матеріальних і духовних цінностей. що досягло людство у своєму розвитку. Найдавніший період в історії людства називають первісною добою. Античність - епоха в яку постали найперші держави Давня Греція і Давній Рим. Епоху, яка охоплює період між історією Стародавнього світу та Новою історією називають середні віки. Новий час– епоха від кінця 15 до початку 20 ст., епоха відкриття нових земель, появи транспорту, механізованого виробництва, фабрик, заводів.
Другий етап – вправа «Випадкові карти»
Використовуючи посилання http://surl.li/yy j f, надані вчителькою сайті Wordwall, учні повинні визначити століття за роком. Відповіді до цієї вправи можна записувати в зошит, або в лист відповідей (Додаток 2)
Очікувані відповіді:
1. 882р. 9ст. 2.100 р. до н.е.- 1 ст.до н.е. 3.1187 р.- 12 ст.
4.1901р.-20 ст. 5. 945 р.-10 ст. 6. 1051 р.- 11 ст.
Фізкультхвилинка для очей
Очі щільно ми закрили – це один, два, три, чотири.
Потім ширше розкриваєм, вдалині щось роглядаєм.
І поки ми розглядали – до шести порахували.
Щоб очі наші відпочили, робим це разів чотири.
Третій етап – вправа Двосторонні плитки
Використовуючи посилання http://surl.li/yyjp Учні повинні переглянути серію двосторонніх плиток, торкнутися пальцем, щоб збільшити, а потім перевернути.
Відповіді до цієї вправи можна записувати в зошит, або в лист відповідей (Додаток 3) Очікувані відповіді:
1. До якої половини якого століття належить рік запровадження християнства як державної релігії в Київській Русі? Друга пол.10 ст.
2.До якого тисячоліття і якої її половини належить 1199 р.? Перша пол.2 тисячоліття 3.У якому році починається та завершується 17 ст.? 1699 р.
4. Місто Миколаїв було засновано 1789 р. Обчисліть, у якому році святкуватиметься його 250-річчя?
2039 р.
5. Яку річницю незалежності України святкували цього року? 30 річницю.
ІV. Підсумки уроку
Вчителька оголошує переможців гри. Пропонує переглянути «Історія України за 5 хвилин» у виконанні ТНМК https://www.youtube.com/watch?v=BhuWhgS_HlA
V.Домашнє завдання
Створити лепбук до теми «Де відбувається історія».
(Учителька пропонує виконати учням випереджальне завдання)