Практичне ознайомлення із засобами виразності усного мовлення (сила голосу, темп мовлення). 2 клас

Про матеріал
Практичне ознайомлення із засобами виразності усного мовлення (сила голосу, темп мовлення). 2 клас Мета: Ознайомити учнів з основними засобами виразності усного мовлення: сила голосу та темп мовлення.
Перегляд файлу

Розвиток мовлення

Тема. Практичне ознайомлення із засобами виразності усного мовлення (сила голосу, темп мовлення). 2 клас

Мета: Ознайомити учнів з основними засобами виразності усного мовлення: сила голосу та темп мовлення. Розвивати навички емоційного та ефективного висловлювання думок та почуттів. Збагачувати словниковий запас учнів. Виховувати вміння спілкуватися з використанням виразного мовлення.

Обладнання: відеопрезентація.

Перебіг уроку

І. Вступна частина

   1. Організаційний момент

   2. Вправа «Впіймай м’яч».

 

II. Актуалізація опорних знань.

    1. Вправа "Темповий експрес", де учні по черзі вимовляють слова з різним темпом мовлення.

 

IIІ. Повідомлення теми і мети уроку

  1. Вправа «Кластер»
  2. Очікувані результати - Вправа «Матриця цілей»

  

ІV. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів

Вправа «Скринька з мотиваціями»

V. Формування нових знань і способів дій

1. Пояснення вчителя з елементами бесіди пояснення понять "сила голосу" та "темп мовлення"

2. Вправи для сили голосу:

Гучність "Подорожі по кімнаті": Діти стають у коло. Один учень починає шепотіти слова або фрази, а потім передає їх наступному учневі, який вже трошки голосніше шепотить. Так вони продовжують передавати звук по колу, з кожним учнем підсилюючи гучність, поки останній учень не вимовляє фразу голосно. Потім вони починають процес навпаки, зменшуючи гучність.

 

"Чарівна скринька": Учитель використовує маленьку скриньку або саквояж, де вкладені картки зі словами або фразами. Діти по черзі витягують картку і вимовляють слово або фразу з різною гучністю голосу, спробуючи передати емоції, пов'язані з вмістом картки.

 Вправи для темпу мовлення:

  1. "Швидкісна гірлянда": Діти утворюють коло. Учитель починає шепотіти фразу одному учневі, а той повинен передати її наступному учневі швидко, мовчазно, при цьому підтримуючи швидкість передачі. Ця вправа допомагає дітям розуміти важливість темпу мовлення і вправляє у навичках слуху та уваги.
  2. "Мовний експрес": Діти виконують роль поїзда, що їде різними швидкостями. Коли "поїзд" їде швидко, вони вимовляють слова і фрази швидко, а коли "поїзд" повільно, вони говорять повільно. Ця вправа допомагає дітям розуміти, як темп мовлення може впливати на сприйняття слухачів.
  3. Первинне закріплення нового матеріалу.

"Чарівний рід": Діти отримують картки з різними темпами мовлення (швидкий, помірний, повільний). Потім вони отримують тему для розповіді і мають використовувати відповідний темп мовлення для розповіді на цю тему.

4. Фізкультхвилинка 

VI. Закріплення вивченого. Формування вмінь і навичок

Розіграти уривок з казки «Коза дереза», де діти будуть використовувати різні сили голосу та темпи мовлення для відтворення емоцій персонажів.

VII. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності учнів                                    

  1.     Підсумок уроку. Вправа «Кубик Блума»
  2.     Рефлексія.

 

VIIІ. Оцінюваня «Гора успіху»: у кожного є роздруківка зображення гори і вони відмічають прапорцем: вершина, середина, підніжжя.

 

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
4 квітня
Переглядів
310
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку