Розвиток мовлення
Тема. Практичне ознайомлення із засобами виразності усного мовлення (сила голосу, темп мовлення). 2 клас
Мета: Ознайомити учнів з основними засобами виразності усного мовлення: сила голосу та темп мовлення. Розвивати навички емоційного та ефективного висловлювання думок та почуттів. Збагачувати словниковий запас учнів. Виховувати вміння спілкуватися з використанням виразного мовлення.
Обладнання: відеопрезентація.
Перебіг уроку
І. Вступна частина
1. Організаційний момент
2. Вправа «Впіймай м’яч».
II. Актуалізація опорних знань.
1. Вправа "Темповий експрес", де учні по черзі вимовляють слова з різним темпом мовлення.
IIІ. Повідомлення теми і мети уроку
ІV. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів
Вправа «Скринька з мотиваціями»
V. Формування нових знань і способів дій
1. Пояснення вчителя з елементами бесіди пояснення понять "сила голосу" та "темп мовлення"
2. Вправи для сили голосу:
Гучність "Подорожі по кімнаті": Діти стають у коло. Один учень починає шепотіти слова або фрази, а потім передає їх наступному учневі, який вже трошки голосніше шепотить. Так вони продовжують передавати звук по колу, з кожним учнем підсилюючи гучність, поки останній учень не вимовляє фразу голосно. Потім вони починають процес навпаки, зменшуючи гучність.
"Чарівна скринька": Учитель використовує маленьку скриньку або саквояж, де вкладені картки зі словами або фразами. Діти по черзі витягують картку і вимовляють слово або фразу з різною гучністю голосу, спробуючи передати емоції, пов'язані з вмістом картки.
Вправи для темпу мовлення:
"Чарівний рід": Діти отримують картки з різними темпами мовлення (швидкий, помірний, повільний). Потім вони отримують тему для розповіді і мають використовувати відповідний темп мовлення для розповіді на цю тему.
4. Фізкультхвилинка
VI. Закріплення вивченого. Формування вмінь і навичок
Розіграти уривок з казки «Коза дереза», де діти будуть використовувати різні сили голосу та темпи мовлення для відтворення емоцій персонажів.
VII. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності учнів
VIIІ. Оцінюваня «Гора успіху»: у кожного є роздруківка зображення гори і вони відмічають прапорцем: вершина, середина, підніжжя.