Практичне заняття №2 8 клас Повсякденне життя представників основних верств населення.

Про матеріал
Практична робота: робота з історичними документами, візуальними джерелами, посиланнями на інтернет ресурси та навчальні відеоролики.
Перегляд файлу

Дата:___________                                         Оцінка________

 

Практичне заняття №2

Повсякденне життя представників основних верств українського

суспільства XVІ – першої половини XVІІ ст

 

І. Робота з візуальними джерелами.

                                 1                               2                                   3                             4

  1. До якого стану належали особи, зображені на малюнках? _________________________________ _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
  2. Чому ви так вирішили? ______________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

ІІ. Використовуючи Додаток В – карту  «Господарство і культура українських земель у XVI - першій половині XVII ст.», випишіть:

 

1.Міста з населенням понад 10 тис. населення

2. 5 міст, що отримали Магдебурзьке право до XVI ст..

3.Основні господарські заняття українського населення

1.Міста з населенням 5-10 тис. населення

2, 5 міст, що отримали Магдебурзьке право у XVI ст..

3.Основні господарські заняття козаків

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

       

ІІІ. Робота з документом:

Гійом Левассер де Боплан З «Опису України» 1651 року

   Тутешні селяни заслуговують на співчуття. Вони мусять працювати власноруч і зі своїми кіньми три дні на тиждень на користь свого пана, а також сплачувати йому, залежно від наділу, який тримають, певну кількість буассо (міра ваги ) зерна, багато каплунів, курей, гусей і курчат перед Великоднем, Трійцею і Різдвом. Крім того, повинні возити дрова для потреб свого пана та виконувати тисячі інших повинностей, не кажучи про гроші, які пани від них вимагають, а також збирають десятину з баранів, свиней, меду, всіляких плодів, а кожного третього року — третього вола.

Але й це не найважливіше, оскільки пани мають необмежену владу не тільки над їхнім майном, але й над їхнім життям; Тому як трапляється, то ці бідні селяни потрапляють у повну залежність до злих панів та опиняються ще в жалюгіднішому стані, ніж каторжани на галерах. Таке рабство й призводить до того, що багато хто тікає, а
найвідважніші з них подаються на Запорожжя...»
1) Перерахуйте види селянських зобов’язань перед панами

2) Як селяни  боролися зі своїм становищем?

1._______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2._______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

ІІІ. За   допомогою   тексту   підручника   та   навчального   відеоролика   Соціальна структура українського суспільства в ХVІ ст  (Додаток Г https://www.youtube.com/watch?v=-mxLcgfhk_U&t=61s  ) дайте характеристику основним станам українського суспільства в ХVІ ст..

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.2
Оригінальність викладу
4.2
Відповідність темі
4.2
Загальна:
4.2
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Морозовський Юрій Михайлович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2.  Godlibro
    Загальна:
    1.0
    Структурованість
    1.0
    Оригінальність викладу
    1.0
    Відповідність темі
    1.0
  3. Шингур Ірина Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Затинацька Віра
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Подольська Тамара Миколаївна
    Дуже вдало підібрано ілюстрації, дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
docx
Додано
24 квітня 2020
Переглядів
15647
Оцінка розробки
4.2 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку