Предмет: Історія України
Клас: 10
Практичне заняття: Державне будівництво Української Центральної Ради: здобутки і прорахунки.
Мета: Аналізуючи історичні джерела навчитися робити аргументовані висновки щодо здобутків і прорахунків УЦР у державотворчому процесі. На підставі знань, отриманих учнями й ученицями впродовж вивчення теми закріпити теоретичні знання, набуті впродовж розгляду навчального матеріалу, розвивати вміння самостійно опрацьовувати джерела інформації, робити висновки. Поглибити інтерес здобувачів освіти до історії України. Розвивати історичне, критичне та творче мислення, здатність розуміти загальний хід історичного процесу, проблеми, що стоять перед країною та світом взагалі.
Тип уроку: застосування набутих знань, практичне заняття
Обладнання: підручник «Історія України (рівень стандарту) для ЗЗСО (2023)»10 клас Видавництво «Ранок». Автори : Власов В.С., Кульчицький С.В., Панарін О.Є., матеріали підготовлені до практичного заняття.
Хід уроку
I. Організація навчальної діяльності
Учитель/учителька оголошує тему практичного заняття, інформує про заплановані форми роботи.
II. Перевірка домашнього завдання
Тести
А) Початок ІІ військового з’їзду
Б) Проголошення І Універсалу
В) Поїздка делегації Центральної Ради до Петрограда
Г) Утворення Генерального секретаріату
А) Березень 1916р.
Б) Березень 1917р.
В) Грудень 1916р.
Г) Грудень 1917р.
А) Військового клубу ім. гетьмана П.Полуботка
Б) Полк ім..Б.Хмельницького
В) Перший український корпус
Г) Вільне українське козацтво
А) 10 червня 1917р.
Б) 29 червня 1917р.
В) 7 листопада 1917р.
Г) 3 липня 1917р.
А) самовільно проголошував автономію України
Б) Бралося зобов’язання не проголошувати автономного устрою України до скликання Всеросійських Установчих зборів
В) Питання про автономію України взагалі не ставилося
Г) УЦР поповнювалася представниками національних меншин
А) Універсал
Б) Маніфест
В) Указ
Г) Закон
ІІІ. Мотивація учнів
Вчитель/вчителька. Завершуючи вивчення теми «УКРАЇНСЬКА РЕВОЛЮЦІЯ, РОЗПАД РОСІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ ТА ПОСТАННЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ ДЕРЖАВИ-УКРАЇНСЬКОЇ НАРОДНОЇ РЕСПУБЛІКИ», ми розуміємо, що події, які ми вивчали протягом теми не втрачають своєї актуальності і сьогодні. Як і 100 років тому Україна стоїть перед вибором – відстояти свою незалежність чи втратити її раз і назавжди. В цей період у нас була можливість реалізувати своє споконвічне прагнення – створити незалежну українську державу. Але спроба, нажаль, провалилась. Щоб захистити наше майбутнє сьогодні, в умовах російсько- української війни, ми повинні розібратися з тим, що сталося тоді – побачити здобутки і зрозуміти прорахунки УЦР. Подумати, чому УЦР не змогла здобути незалежність і хто був та залишається головним ворогом для українців? Чи мала шанси УЦР й зберегти незалежну українську державу УНР?
ІV. Хід заняття
Гупан Н. М. Історія України : 10 кл. Рівень стандарту. Академічний рівень / Н. М. Гупан, О. І. Пометун, Г. О. Фрейман. – К. : Видавничий дім «Світ знань», 2010. – С. 121.
ІІІ Універсал |
Порівняння |
ІV Універсал |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Висновок:
(У висновку зазначити, які чинники впливали на зміну курсу УЦР упродовж березня 1917- квітня 1918 рр.)
Завдання: Опрацювати Джерело 3 на стор.88-89 підручника та дати відповіді на запитання:
Завдання: Опрацювати Джерело 4 та 5 на стор.90-92 та зробити записи в зошит
Здобутки УЦР |
Прорахунки УЦР |
|
|
Вчитель/вчителька: Попри те, що УЦР не втримала владу, її історичне значення важко переоцінити. У чому воно полягає? Чому, на вашу думку, упродовж існування СРСР ця сторінка української історії була забороненою?
Запишіть відповіді як висновок до таблиці.
V. Закріплення нових знань
Подумайте, чому УЦР не змогла здобути незалежність і хто був та залишається головним ворогом для українців? Чи мала шанси УЦР зберегти незалежну українську державу УНР?
VІ. Контроль навчальних досягнень
Оцінювання та аргументація оцінок.
VII. Домашнє завдання
1) Повторити параграфи 1-10
2) Підготуватися до уроку узагальнення знань і тематичного контролю за розділом II.