Практичне заняття "Екскурсія школою", 5 кл., Вступ до історії

Про матеріал

Практичне заняття "Екскурсія школою"-це один з уроків у 5 кл., де учні замість музею пізнають історію їх навчального закладу.

Мета: ознайомити учнів з історією школи, у якій вони навчаються, формувати культуру поведінки слухача, виховувати почуття гордості та поваги до школи.

Перегляд файлу

Н.А.Сипливець, учителька історії Ніжинської ЗОШ І-ІІІ ст. 7

Для 5 класу

 

Практичне заняття  «Екскурсія школою».

Мета: ознайомити учнів з історією школи, у якій вони навчаються, формувати культуру поведінки слухача, виховувати почуття гордості та поваги до школи.

Завдання: доступно розповісти про основні події з історії школи

Тип: засвоєння нових знань.

Форми роботи: міні-лекція, екскурсія, квест.

Обладнання: підготовлені завдання для перевірки засвоєння знань після екскурсії.

Очікувані результати: учні дізнаються про історію навчального закладу, де вони здобувають знання, будуть змагатися (квест), що підсилить мотивацію до подальшої діяльності.

Хід заняття:

І. Вступна частина.

1. Оргмомент.

2. Міні-лекція на тему «Екскурсія»

Відмінність екскурсії від уроку як форми організації навчання полягає в тому, що вона не може бу¬ти жорстко обмежена в часі, і головний її зміст — сприй¬мання учнями предметів і явищ у природній обстановці

Учням пояснюють, як поводитися під час екскурсії, дають вказівки, які слід провести самостійні спостереження і яку виконати роботу (зібрати матеріал для колекції, зробити записи й замальовки та ін.).

Наступний етап – екскурсія. Учні виступають в ролі слухачів, які сприймають та запам’ятовують певні факти, події, явища, на які наголошує вчитель або екскурсовод.

Важливим є підсумковий етап екскурсії. Передусім це бесіда на самому об'єкті, під час якої учні отримують відповіді на запитання, які виникли під час екскурсії.

Не обов’язково, але ми використовуємо один з видів підсумкової діяльності - змагання (квест). Під час екскурсії учням наголошуються певні дати, особистості … , а після закінчення екскурсії діти отримують завдання, які необхідно виконати.

ІІ. Основна частина.

1. Екскурсія на тему: «Історія Ніжинської ЗОШ І-ІІІ ст. № 7».

З історії школи:

Ніжинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступеня № 7 зараз знаходиться у будівлі за адресою вулиця Гоголя 15, де з 1878 р. почала діяти приватна жіноча прогімназія ім. П.І.Кушакевич (4 класний навчальний заклад, як сучасна початкова школа) заснована на кошти петербурзького золотопромисловця, уродженця нашого міста А.Ф. Кушакевича в пам'ять про свою дружину Пелагею Іванівну. У 1884 р. прогімназія перетворена у жіночу гімназію завдяки збільшеному фінансуванню, зростанню кількості учениць.

     Навчальний заклад успішно діяв до 1919 р. але революційні події все змінили: нова влада, соціально-економічні реформи, зміни в освіті. У 1919 р. прийнято "Положення про єдину трудову школу УРСР", за яким усі нижчі й середні державні, громадські й приватні школи, гімназії, училища України заборонялися або реорганізовувалися в єдину загальноосвітню трудову семирічну школу.

   За енциклопедичним довідником «Чернігівщина» доля гімназії така: 1920 р. – перетворена на єдину трудову школу №1; у 1943-1954 рр. – у приміщенні школи діяв госпіталь; з 1954 р. – середня школа № 7. Постає питання: «Чи існувала школа № 7 до 1954 р.? Якщо так, то за якою адресою?». Опрацювавши фонди  Відділу забезпечення збереженості документів Державного архіву Чернігівської області в м. Ніжині, ми встановили: 1919 року заснована Ніжинська Радянська Єдина Трудова  Школа № 7 І ступеня (4 класна, тобто початкова), з українською мовою спільного навчання хлопців та дівчат. Адреса – вул. Мільйонна 13 (Овдіївська) . Але у справах 1923 р. школа знаходилась по вул. Судейська (Гребінки) – головна будівля, а ще одне приміщення закладу по вул. Глібовська (Глібова), проте номерів будинків не вказано. Варто зазначити, що за документами становище будинків було незадовільним, потребували постійного ремонту. 1926 р. адреса навчального закладу вул. Київська 58 (у деяких справах 56, можливо помилка) зараз вул. Шевченка. Доказами цього є анкета та атестат випускника С.Ф. Шишко, де вказано цю ж адресу навчального закладу (за 1926 р.- анкета, 1928 р. - атестат), але школа була вже 7-річною (середньою).

  У справах фондів 40-х років зустрічаємо назву Ніжинська російська чоловіча середня школа № 7, адреса - вул. Київська 58. Але за звітом про кількість учнів шкіл міста на 1945-46 р., школа № 7 має значне зростання дітей, а також є звернення директора про надання школі додаткових приміщень. За справами 1948 р. – 1952 рр. адреса школи нова – вулиця Леніна 11 (доказом цього є і меморіальна дошка встановлена на будівлі школи – сьогодні це друге приміщення ЗОШ №1 або так звана вечірня школа – фото додається). Проте, ця адреса знову змінюється: директор Б.С.Стогнут прохає про ще одне приміщення по вул. Луначарського 11, але підтвердження передачі приміщення немає.

Нарешті було знайдено інформацію, за якою встановлено: на 01.07.1953 р. Ніжинська середня чоловіча школа №7 розташована вул. Леніна 11, а на 01.09.1953р. – Гоголя 15.

  Змішаного типу навчання, тобто для дівчат та хлопців, середня школа № 7 стає з 1 вересня 1954 року (доказом цього є інформація зі звіту про роботу школи, де вперше вказано на 1954-1955 навчальний рік позначка «тип школи - змішана»).

 Таким чином, історія нашої школи починається ще з 1919 р. як 7 Радянська Єдина Трудова  Школа І ступеня, трансформована з чоловічої середньої школи у змішану середню школу № 7 (1954р.) і відкриває двері першокласникам сьогодні як загальноосвітня школа І-ІІІ ступеня №7.

2. Змагання-квест

  Формуємо команди ( зазвичай 2)

  Роздаємо підказки, по яким учні знайдуть конверти із завданнями.

Завдання формуються, розподіляються по конвертам та розкладаються на передодні заняття у схованки. Після закінчення екскурсії учні отримують підказки, по яким треба віднайти конверт і вирішити те чи інше завдання. Переможцем є та команда, яка найшвидше та вірно виконає усі завдання.

  Чекаємо виконання завдань

ІІІ. Заключна частина (Підсумки).

Наголошуємо на чудовій роботі кожної з команд і обираємо 1) найспритніших, 2) найрозумніших (щоб не образити одну команду).

docx
Додано
14 січня 2019
Переглядів
882
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку