Практичне заняття :"Основні стоянки первісних людей на території України"

Про матеріал
Даний матеріал допоможе учням сформувати уявлення про основні стоіянки первісних людей на території України, допоможе сформувати просторову компетенцію, а саме робота з історичною картою.
Перегляд файлу

Практичне заняття

Тема: Основні стоянки та пам’ятки первісних людей на території України.

Мета: -  ознайомити учнів з місцями розташування основних стоянок первісних людей на території України;

- поглибити знання учнів з теми «Життя людей за первісних часів» шляхом вивчення особливостей пам’яток первісних людей на території України, узагальнити основні характеристики трипільської культури;

- розвивати образне мислення,  мовно-логічні мисленеві операції на підставі змістів історичних малюнків та окремих предметів;

- виховувати самостійність у прийнятті рішень, індивідуальну та колективну відповідальність.

 Очікувані результати:   Після цього уроку учні  навчаться:

  • показувати на карті  й називати період існування найвідоміших стоянок первісних людей Королеве, Мізинську, Кирилівську стоянки, Амвросіївське костище;
  • виконувати прості завдання на контурній карті;
  • описувати за малюнками заняття  й спосіб життя первісних людей, долучати знання з опису предметів, які знаходяться у шкільному музеї;
  • описувати  буденне життя людей стоянок пізнього палеоліту – енеоліту, використовуючи малюнки-реконструкції
  • складати повну описову характеристику, спираючись на аналіз трипільських пам’яток.;
  •  встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між способом життя людини і впливом на неї природних умов.

Тип уроку:  урок вивчення нового матеріалу, формування вмінь і навичок.

Форма уроку: практичне заняття. комп’ютер, мультимедійний

Обладнання та наочність: презентація  «Стоянки та  пам’ятки первісних людей на території України  ;підручник «Історія стародавнього світу» ( авт. Бандровський, Власов),  атласи , контурні карти.

Хід практичної роботи

І рівень.

 1. З якого континенту почалось розселення людей по земній кулі? _______________________________

 2. Кам’яний вік отримав назву через те, що __________________________________________________

 3. Які ремесла з’явились першими? ________________________________________________________

 ІІ рівень. Розгляньте ілюстрацію та виконайте завдання

 

4. Назвіть, до якого археологічного періоду  відносяться зображені речі.

___________________________________________

 

5. Який матеріал використовувала первісна людина для виготовлення цих знарядь праці?

___________________________________________

 

ІІІ рівень. Працюємо з картою

D:\Яніна\1-школа\розробки уроків\6\стоянки на тер україни.jpg

Користуючись картою підручника    (ст. 31), познач номерами стоянки первісних людей на території України:

 

Мізин                    ____

Киїк-Коба             ____

Королеве               ____

Кирилівка             ____

ІV рівень. Поміркуйте

 7

МІЗИН

За часів пізнього палеоліту клімат України відзначався різким похолоданням. Суворі зими змушували кроманьйонців шукати захисту від холоду й негоди в печерах або споруджувати спеціальні житла. Колективне полювання на тварин забезпечувало людей м’ясом, шкірами для покрівлі помешкань і виготовлення одягу.

http://k.img.com.ua/img/forall/ui/658655/86/1319570090.jpgЯскравою пам’яткою того часу є Мізинська стоянка на Чернігівщині (XVIII тис. до н.е.) — поселення родової общини (про це свідчать рештки п’яти круглих помешкань), що полювала на мамонта, волохатого носорога, північного оленя, ведмедя, вовка, вівцебика, песця та інших тварин. Тут знайдено крем’яні різці і скребки, ножі, вістря, проколки, різноманітні вироби з кістки та рогу тощо.

Найбільшу цінність становить тогочасний унікальний набір прикрас і витворів мистецтва з кістки та бивня мамонта: підвіски, браслети, фігурки, прикрашені орнаментом. На стоянці археологи виявили п’ять великих розмальованих кісток мамонта. Деякі дослідники вважають їх давніми ударними музичними інструментами, що застосовувалися для супроводу ритуальних танців.

1­) До якого періоду первісності належить стоянка згадана в описі? ____________

__________________________________________________________________

2) Хто з предків людини мешкав на цій стоянці? ___________________________

3) В яких умовах жили мешканці стоянки?_________________________________

_______________________________________________________________________________________________________________________________________

4) Які знаряддя праці та як саме вони використовували?_____________________

http://subject.com.ua/textbook/history/6klas_v/6klas_v.files/image028.jpg__________________________________________________________________________

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Романeнко Марина Олегівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Борова Ольга
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Бандровський О.Г., Власов В.С.)
Додано
1 квітня 2019
Переглядів
10659
Оцінка розробки
4.7 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку