5 жовтня о 18:00Вебінар: Використання дитячого фольклору на уроках іноземної мови

Урок " Рим-вічне місто."

Про матеріал
Мета: • проаналізувати географічне положення та природні умови Італії; • охарактеризувати життя найдавніших мешканців краю, визначити їхні головні заняття; • дослідити історію виникнення Риму, оцінити діяльність його засновників; • з’ясувати особливості організації життя давніх римлян; • розвивати вміння учнів аналізувати історичні джерела, працювати самостійно з довідковою літературою; • підвищувати культурний рівень учнів, розширювати їхній кругозір. • виховувати інтерес до історичного минулого. Тип уроку: нетрадіційний. Форма уроку: урок –мандрівка. Обладнання: • тематична мапа; • роздатковий матеріал (картки); • тематичні відеоролики; • ноутбук; • ілюстрації до теми; • схема «Римські пагорби»; Основні поняття: патриції, плебеї, форум, фамілія, сенат. Особистості: Ромул, Тарквіній Гордий Очікувані результати. Учні зможуть: • визначати головні природно-кліматичні особливості Апеннінського півострова; • аналізувати основні історичні джерела щодо теми, яка вивчається; • називати дати початку заселення Італії, заснування міста Рим; • характеризувати легендарних Ромула та Рема, особливості життя давніх римлян; • називати та показувати на мапі Апеннінський півострів, місто Рим, місця розселення давніх племен, які населяли Італію в VIII–V ст. до н.е.; • формувати хронологічні знання; • оперувати історичними поняттями з теми; • опрацьовувати додаткові джерела інформації; • розвивати вміння працювати з картами, схемами. • формулювати власне ставлення до історичних осіб та подій.
Перегляд файлу

Тема: Рим-вічне місто.

Мета:

  • проаналізувати географічне положення та природні умови Італії;
  • охарактеризувати життя найдавніших мешканців краю, визначити їхні головні заняття;
  • дослідити історію виникнення Риму, оцінити діяльність його засновників;
  • зясувати особливості організації життя давніх римлян;
  • розвивати вміння учнів аналізувати історичні джерела, працювати самостійно з довідковою літературою;
  • підвищувати культурний рівень учнів, розширювати їхній кругозір.
  • виховувати інтерес до історичного минулого.

Тип уроку: нетрадіційний.

Форма уроку: урок –мандрівка.

Обладнання:

  • тематична мапа;
  • роздатковий матеріал (картки);
  • тематичні відеоролики;
  • ноутбук;
  • ілюстрації до теми;
  • схема «Римські пагорби»;

Основні поняття:   патриції, плебеї, форум, фамілія, сенат.

Особистості: Ромул,  Тарквіній Гордий

Очікувані результати.

Учні зможуть:

  • визначати головні природно-кліматичні особливості Апеннінського півострова;
  • аналізувати основні історичні джерела щодо теми, яка вивчається;
  • називати дати початку заселення Італії, заснування міста Рим;
  • характеризувати легендарних Ромула та Рема, особливості життя давніх римлян;
  • називати та показувати на мапі Апеннінський півострів, місто Рим, місця розселення давніх племен, які населяли Італію в VIII–V ст. до н.е.;
  • формувати хронологічні знання;
  • оперувати історичними поняттями з теми;
  • опрацьовувати додаткові джерела інформації;
  • розвивати вміння працювати з картами, схемами.
  • формулювати власне ставлення до історичних осіб та подій.

На дошці записана тема уроку,

 а також опорна схема періодизації історії Стародавнього Риму:

царський період (753-510 рр. до н. е.)

республіка (509-27 рр. до н. е.)

імперія(27 р. до н. е. – 476 рр. до н. е.)

 

 

Структура уроку

І . Організаційний момент

Віртуальна подорож до Риму –столиці Італії .

Розгадати ребус (підказка теми уроку).

Девіз уроку: «Через терни - до зірок» Per aspera ad astra .

Вперше пролунала фраза «через терни до зірок» латиною. Значення цього словосполучення розкрито у творі римського філософа і мислителя Сенеки. Цей діяч вніс значний вклад в історію, літературу й філософію, його праці досі вивчають на кафедрах провідних університетів світу. У своїй праці "Шалений Геркулес" філософ описує подвиги легендарного героя, і підсумки його шляху він підкреслив фразою: «Не гладкий шлях від землі до зірок».

Сучасне значення фрази «через терни до зірок» практично зберегло своє первинне значення. Так зараз називають довгий, непростий шлях людини до слави, до заслуженого успіху або ж до заповітної мети. Початкові труднощі на шляху стають колючими «тернами», перешкодами, які варто подолати на шляху до мрії. 

Проблемне питання: «Чому Рим називають «вічним» містом ?»

Столиця сонячної Італії – Рим – по праву вважається одним один з найстародавніших міст світу, в якому життя вирує вже декілька тисячоліть. "Вічне місто", як його ще називають, в античні часи розгорнуло довкола себе державу, що свого часу була однією з наймогутніших світових імперій. Колиска давньої цивілізації, Рим дав світові мистецтво, культуру, якою захоплюються й сьогодні.

Після його заснування  вже через декілька сотень років місто перетворилось на величезну імперію, що проіснувала до п'ятого століття. А головне, що свідчення існування цієї давньої держави збереглись і до наших днів.

ІІ.  Мотивація

Сьогодні у нас буде незвичайний урок. Ми з вами здійснимо подорож до столиці Римської імперії - міста Риму. Спробуємо дізнатися про життя римлян , ознайомимося з визначними пам'ятками Рима.

ііі . Актуалізація опорних знань

Гра «Чарівна мушля»

Молодці, відповіли на запитання і сторожа відчиняє нам ворота до міста.

Дорожня карта уроку (дошка фліпчарт). Учні здійснюють записи протягом уроку.

 IV. Вивчення нового матеріалу.

Рим — одне з найстаріших міст світу, столиця Стародавнього Риму. Тому, Рим часто називають «вічним містом». Також Рим називають «містом на семи пагорбах». 

 

Одним из перших так назвав Рим римский поет Альбій Тібулл (I век до н. э.)

Ант́ичність (від лат. antiquus, також Класична епоха) — період історії від 800 року до н. е. до 600 року н. е. у регіоні Середземного моря.

 

 1. Перша  зупинка -   Заснування міста Рим.

 

 

Зробіть підрахунки

1) Скільки часу минуло від легендарного заснування міста Рим до наших днів?
2) Що було раніше — початок Олімпійських ігор чи заснування міста Рим, на скільки раніше?

776 р.до н.е –Олімпійські ігри.

753 р. до н е. – заснування міста  Рим.

 2. Друга зупинка -  Визначні місця Риму.

Перегляд ролика.

Випереджувальне завдання:

Підготувати повідомлення за темами:

«Велич та практичність римських акведуків»,

«Римські терми: історія, особливості, функції»

 

 3. Третя зупинка -   Рим – столиця світових релігій.

 Гра «Шифрувальник» («пантеон»,

 

4. Четверта  зупинка - Житлові забудови Риму.

 

V Закріплення нових знань

Робота з документом (Сенека).

Філософ пропонує нам створити  « Намисто знань»

Завдання: 

Я роздаю вам кружечки-перлинки з кольорового картону. Кожен учень   напише на своїй намистинці найважливіше,  про що дізнався на уроці.

Підсумок. Ці перлинки я нанизую на нитку, створюючи намисто знань. Це намисто знань залишиться вам на згадку про нашу подорож до Риму.


V І  Підсумок уроку

 

Сьогодні на нашому уроці ми здійснили цікаву подорож до Італії. Дітки, вам сподобалась наша мандрівка? Але це був лише початок. Попереду нас чекають нові відкриття.  На наступних уроках ми довідаємося як утворилася Римська держава, про імена визначних  державних діячів і митців римської цивілізації.

Рим – це місто історії, місто-вічність, місто-музей, місто-улюбленець туристів. Напевно, і ти колись у ньому побуваєш, адже "всі шляхи ведуть до Риму..."

 

VII Домашнє завдання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
1 квітня 2019
Переглядів
906
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку