Практичне заняття. Ознайомлення з довідковими виданнями з природничих наук різних типів

Про матеріал
Мета уроку: ознайомити учнів із довідковими виданнями з природничих наук різних типів; розвивати вміння працювати з довідковою літературою; виховувати повагу одне до одного.
Перегляд файлу

Урок № 2

Практичне заняття. Ознайомлення з довідковими виданнями з природничих наук різних типів

Мета уроку: ознайомити учнів із довідковими виданнями з природничих наук різних типів; розвивати вміння працювати з довідковою літературою; виховувати повагу одне до одного.

Базові поняття та терміни: енциклопедія, словники, атласи географічних карт, атласи-визнач­ники, науково-популярна література.

Обладнання:

Тип уроку: застосування знань та вмінь.

  • I.              Організаційний момент
  • II.              Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності

1. Робота з дефектним реченням.

 Біологія — це наука, яка вивчає …

 Хімія — це наука, яка вивчає …

 Фізика — це наука, яка вивчає …

 Географія — це наука, яка вивчає …

 Астрономія — це наука, яка вивчає …

2. Інтерактивна гра «Мікрофон».

 Про які новітні дослідження природничих наук ви знаєте?

3. Перевірка домашнього завдання.

1) Завдання для всього класу.

2) Індивідуальне завдання.

 Які джерела ви використовували при створенні проектів?

4. Повідомлення теми уроку.

5. Формулювання мети й завдань уроку разом з учнями.

  • III. Засвоєння нових знань

1. Вступне слово вчителя.

Отже, ми з вами бачимо, яку велику кількість знань здобули науки про природу. І всі ці знання можна здобути з фахової літератури — це енциклопедії, словники, атласи географічних карт, атласи-визначники рослин та тварин, науково-популярні видання, довідники величин, Інтернет-ресурси тощо.

2. Практичне заняття.

Ознайомлення з довідковими виданнями з природничих наук різних типів

Мета: ознайомитися з різними довідковими виданнями з природничих наук, навчитися знаходити в довідниках та використовувати інформацію практично.

Обладнання: енциклопедії, словники, географічні атласи, атласи-визначники рослин.

Хід роботи

1. Об’єднання у творчі групи та виконання запропонованих завдань.

2. Завдання для груп. (Роздавальний матеріал.)

1-ша група

1) Дайте відповідь на запитання.

 Як користуватися біологічним словником?

2) Використовуючи біологічний словник, знайдіть визначення понять флора, фауна та інформацію про англійського лікаря Едварда Дженнера.

2-га група

1) Дайте відповідь на запитання.

 Як користуватися запропонованою енциклопедією? (Наприклад: Найцікавіше про тварин / О. Ф. Цеханська. — Харків: Торнадо, 2006.)

2) Використовуючи запропоновану енциклопедію, знайдіть цікаву інформацію про незвичайні за розмірами тварини в розділах Риби, Амфібії та Земноводні.

3-тя група

1) Дайте відповідь на запитання.

 Як користуватися атласом географічних карт?

2) Використовуючи атлас географічних карт «Фізична карта півкуль», скажіть, скільки на планеті Земля материків та ­океанів. Назвіть їх. Покажіть на карті.

4-та група

1) Дайте відповідь на запитання.

 Як користуватися атласом-визначником рослин?

2) Запропоновано гербарій гороху посівного. Визначте, до якої родини належить ця рослина.

3. Презентація своїх наробок класу.

4. Висновки.

5. Фізкультхвилинка.

IV. Узагальнення й систематизація знань

Дидактична гра «Віддалена відгадка».

V. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

1. Завдання для всього класу. Опрацювати у підручнику § _______

 

Опрацювати у підручнику § _______

2. Індивідуальне завдання.

Знайти інформацію про те, що собою являє народний ­календар.

 

1

 

doc
Додано
7 квітня 2020
Переглядів
573
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку