Урок № 2
Практичне заняття. Ознайомлення з довідковими виданнями з природничих наук різних типів
Мета уроку: ознайомити учнів із довідковими виданнями з природничих наук різних типів; розвивати вміння працювати з довідковою літературою; виховувати повагу одне до одного.
Базові поняття та терміни: енциклопедія, словники, атласи географічних карт, атласи-визначники, науково-популярна література.
Обладнання:
Тип уроку: застосування знань та вмінь.
1. Робота з дефектним реченням.
— Біологія — це наука, яка вивчає …
— Хімія — це наука, яка вивчає …
— Фізика — це наука, яка вивчає …
— Географія — це наука, яка вивчає …
— Астрономія — це наука, яка вивчає …
2. Інтерактивна гра «Мікрофон».
— Про які новітні дослідження природничих наук ви знаєте?
3. Перевірка домашнього завдання.
1) Завдання для всього класу.
2) Індивідуальне завдання.
— Які джерела ви використовували при створенні проектів?
4. Повідомлення теми уроку.
5. Формулювання мети й завдань уроку разом з учнями.
1. Вступне слово вчителя.
Отже, ми з вами бачимо, яку велику кількість знань здобули науки про природу. І всі ці знання можна здобути з фахової літератури — це енциклопедії, словники, атласи географічних карт, атласи-визначники рослин та тварин, науково-популярні видання, довідники величин, Інтернет-ресурси тощо.
2. Практичне заняття.
Ознайомлення з довідковими виданнями з природничих наук різних типів
Мета: ознайомитися з різними довідковими виданнями з природничих наук, навчитися знаходити в довідниках та використовувати інформацію практично.
Обладнання: енциклопедії, словники, географічні атласи, атласи-визначники рослин.
Хід роботи
1. Об’єднання у творчі групи та виконання запропонованих завдань.
2. Завдання для груп. (Роздавальний матеріал.)
1-ша група
1) Дайте відповідь на запитання.
— Як користуватися біологічним словником?
2) Використовуючи біологічний словник, знайдіть визначення понять флора, фауна та інформацію про англійського лікаря Едварда Дженнера.
2-га група
1) Дайте відповідь на запитання.
— Як користуватися запропонованою енциклопедією? (Наприклад: Найцікавіше про тварин / О. Ф. Цеханська. — Харків: Торнадо, 2006.)
2) Використовуючи запропоновану енциклопедію, знайдіть цікаву інформацію про незвичайні за розмірами тварини в розділах Риби, Амфібії та Земноводні.
3-тя група
1) Дайте відповідь на запитання.
— Як користуватися атласом географічних карт?
2) Використовуючи атлас географічних карт «Фізична карта півкуль», скажіть, скільки на планеті Земля материків та океанів. Назвіть їх. Покажіть на карті.
4-та група
1) Дайте відповідь на запитання.
— Як користуватися атласом-визначником рослин?
2) Запропоновано гербарій гороху посівного. Визначте, до якої родини належить ця рослина.
3. Презентація своїх наробок класу.
4. Висновки.
5. Фізкультхвилинка.
IV. Узагальнення й систематизація знань
Дидактична гра «Віддалена відгадка».
V. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання
1. Завдання для всього класу. Опрацювати у підручнику § _______
Опрацювати у підручнику § _______
2. Індивідуальне завдання.
Знайти інформацію про те, що собою являє народний календар.
1