8 липня о 18:00Вебінар: Проєктне навчання: розвиваємо логічне, критичне та креативне мислення школярів

Завдання для контрольної роботи за темою “Україна в роки Другої світової війни”

Про матеріал

Пропоновані контрольні завдання, що складені в 2-х варіантах, передбачають перевірку історичних знань і вмінь десятикласників за темою "Україна в роки Другої світової війни (1939-1945 рр.)". Більшість завдань підготовлені в форматі ЗНО.

Перегляд файлу

1

 

ЗАВДАННЯ ДЛЯ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ ЗА ТЕМОЮ

УКРАЇНА В РОКИ ДРУГОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ

Варіант №1

  1. Яку подію вважають початком Другої світової війни?

А  загарбання Угорщиною Карпатської України 15 березня 1939 р.

Б  напад Німеччини на Польщу 1 вересня 1939 р.

В  вторгнення Червоної армії на територію Західної України 17 вересня 1939 р.

Г  напад Німеччини на СРСР 22 червня 1941 р.  

  1. Що визначало становище Західної України після “золотого вересня” 1939 р. до початку війни з Німеччиною?

 

 

 

1  поліпшення медичного обслуговування

2  активізація діяльності політичних партій

3  сприяння діяльності греко-католицької церкви

4  експропріація польських землевласників

5  розширення мережі українських шкіл

6  боротьба з УПА та оунівським підпіллям

7  зростання безробіття міського населення

 

  1. Оборона якого міста від німецьких і румунських військ була найдовшою

(250 днів)?

А  Києва

Б  Харкова

В  Севастополя

Г  Одеси

  1. Якого поняття стосується німецький агітаційний плакат?

А  остарбайтери

Б  фольксдойчі

В  колабораціоністи

Г  репатріанти

 

  1. Яке прізвище є зайвим у переліку?

Степан Бандера – Іван Кожедуб – Роман Шухевич – Андрій Мельник.

А  Степан Бандера

Б   Іван Кожедуб

В   Роман Шухевич

Г   Андрій Мельник

  1. Перебіг якої воєнної операції Червоної армії описано в уривку з історичного джерела:

“Під безперервним вогнем артилерії та ударами німецької авіації війська змушені були проводити переправу… Часто переправлялися через річку без танків і важкої артилерії. Під вогнем ворога воїни пливли на правий берег, хто як міг: тримаючись за дошки, плащ –намети, напхані соломою. Тонули тисячами у холодній листопадовій воді”?

А  Одеської наступальної операції

Б   Київської наступальної операції

В   Кримської наступальної операції

Г   Корсунь-Шевченківської наступальної операції

 

  1. Чим характеризувалася політика радянізації західних областей України в

1939-1941 рр. ?

А  налагодження співробітництва влади з політичними партіями

Б   націоналізацією промисловості, торгівлі, земель великих власників

В   лояльним ставленням влади до священників греко-католицької церкви

Г   залученням буржуазних спеціалістів до процесу форсованої індустріалізації

  1. Якому історичному діячу  (М. Ватутін, І. Кожедуб, О. Берест, К. Деревянко) відповідає наведена стисла характеристика?

“Здійснив 330 бойових вильотів, у 120 повітряних боях збив 64 літаки противника; тричі Герой Радянського Союзу; народився на Сумщині”.

  1. Установіть послідовність звільнення українських міст від нацистської окупації.

 

А

Б

В

Г

1

 

 

 

 

2

 

 

 

 

3

 

 

 

 

4

 

 

 

 

А  Луцьк

Б   Запоріжжя

В   Ужгород

Г   Ворошиловград (Луганськ)

 

  1. Порівняйте історичні поняття (спільне і відмінне):

антисемітизм – голокост

  1. Вкажіть особливості розвитку науки  в роки Другої світової війни.
  2. Проаналізуйте діяльність двох течій українського руху Опору в роки Другої світової війни. Визначте їхній внесок у справу визволення України від фашистських загарбників.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗАВДАННЯ ДЛЯ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ ЗА ТЕМОЮ

УКРАЇНА В РОКИ ДРУГОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ

Варіант №2

  1. Пакт Молотова-Ріббентропа був укладений:

А  23 серпня 1939 р.

Б   1 вересня 1939 р.

В  28 вересня 1939 р.

Г  30 червня 1941 р.  

  1. Виберіть назви річок, про які йдеться в пакті Молотова-Ріббентропа?

“… У разі територіально-політичних змін в областях, що належать Польській державі, сфери інтересів Німеччини та СРСР будуть розмежовуватися по лінії рік… ”

 

 

 

1  Збруч

2  Нарев

3  Вісла

4  Припять

5  Сян

6  Тиса

7  Дніпро

 

  1. Український штаб партизанського руху очолив:

А  С. Ковпак

Б  О. Сабуров

В  Т. Строкач

Г  М. Наумов

  1. Якому історичному діячу належить портрет?

А  С. Бандера

Б   А. Мельник

В   С. Ковпак

Г   Р. Шухевич

 

  1. Які українські землі є зайвими в переліку територій, на яких відбувалася радянізація у 1939 – першій половині 1941 р. ?

Східна Галичина – Західна Волинь – Північна Буковина – Закарпаття.

А  Східна Галичина

Б   Західна Волинь

В   Північна Буковина

Г   Закарпаття

  1. Прочитайте уривок  з історичного джерела:

“Незабаром Поліську Січ було перейменовано на Українську повстанську армію (УПА), яка вела бойові дії як проти радянських партизан, так і проти фашистів. Назва УПА у цей час відображала не стільки реальний стан справ, скільки мету … повинна еволюціонувати … від партизанки до регулярної армії, підпорядкованій державній концепції. Коли офіційно було створено УПА?

 

 

 

А  28 вересня 1939 р.

Б   22 червня 1941 р.

В   14 жовтня 1942 р.

Г   18 грудня 1942 р.

  1. Одним із наслідків депортації в 1944 р. кримських татар з території Криму було:

А  надання Кримській області автономії у складі Української РСР

Б   розформування кримськотатарських частин Червоної армії

В   створення Татарського автономного округу в Узбецькій РСР

Г   кардинальна зміна національного складу регіону

  1. Якому історичному діячу  (М. Ватутін, І. Кожедуб, О. Берест, К. Деревянко) відповідає наведена стисла характеристика?

“Учасник встановлення (разом з М. Єгоровим та М. Кантарією) прапора перемоги на даху німецького рейхстагу в Берліні проти ночі 1 травня 1945 р.”.

  1. Установіть послідовність подій.

 

А

Б

В

Г

1

 

 

 

 

2

 

 

 

 

3

 

 

 

 

4

 

 

 

 

А  Донбаська наступальна операція

Б   депортація з Криму кримських татар, греків, вірмен тощо

В   визволення Києва від нацистських окупантів

Г   створення Української повстанської армії (УПА)

 

  1. Порівняйте історичні поняття (спільне і відмінне):

радянізація – депортація

  1. Вкажіть особливості розвитку освіти  в роки Другої світової війни.
  2. Проаналізуйте мобілізаційні заходи, проведені радянським керівництвом на початку війни. Визначте прорахунки радянської влади під час перебудови життя держави на воєнний лад.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
8 травня
Переглядів
4093
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку