Завдання для контрольної роботи за темою “Україна в роки Другої світової війни”

Про матеріал

Пропоновані контрольні завдання, що складені в 2-х варіантах, передбачають перевірку історичних знань і вмінь десятикласників за темою "Україна в роки Другої світової війни (1939-1945 рр.)". Більшість завдань підготовлені в форматі ЗНО.

Перегляд файлу

1

 

ЗАВДАННЯ ДЛЯ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ ЗА ТЕМОЮ

УКРАЇНА В РОКИ ДРУГОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ

Варіант №1

  1. Яку подію вважають початком Другої світової війни?

А  загарбання Угорщиною Карпатської України 15 березня 1939 р.

Б  напад Німеччини на Польщу 1 вересня 1939 р.

В  вторгнення Червоної армії на територію Західної України 17 вересня 1939 р.

Г  напад Німеччини на СРСР 22 червня 1941 р.  

  1. Що визначало становище Західної України після “золотого вересня” 1939 р. до початку війни з Німеччиною?

 

 

 

1  поліпшення медичного обслуговування

2  активізація діяльності політичних партій

3  сприяння діяльності греко-католицької церкви

4  експропріація польських землевласників

5  розширення мережі українських шкіл

6  боротьба з УПА та оунівським підпіллям

7  зростання безробіття міського населення

 

  1. Оборона якого міста від німецьких і румунських військ була найдовшою

(250 днів)?

А  Києва

Б  Харкова

В  Севастополя

Г  Одеси

  1. Якого поняття стосується німецький агітаційний плакат?

А  остарбайтери

Б  фольксдойчі

В  колабораціоністи

Г  репатріанти

 

  1. Яке прізвище є зайвим у переліку?

Степан Бандера – Іван Кожедуб – Роман Шухевич – Андрій Мельник.

А  Степан Бандера

Б   Іван Кожедуб

В   Роман Шухевич

Г   Андрій Мельник

  1. Перебіг якої воєнної операції Червоної армії описано в уривку з історичного джерела:

“Під безперервним вогнем артилерії та ударами німецької авіації війська змушені були проводити переправу… Часто переправлялися через річку без танків і важкої артилерії. Під вогнем ворога воїни пливли на правий берег, хто як міг: тримаючись за дошки, плащ –намети, напхані соломою. Тонули тисячами у холодній листопадовій воді”?

А  Одеської наступальної операції

Б   Київської наступальної операції

В   Кримської наступальної операції

Г   Корсунь-Шевченківської наступальної операції

 

  1. Чим характеризувалася політика радянізації західних областей України в

1939-1941 рр. ?

А  налагодження співробітництва влади з політичними партіями

Б   націоналізацією промисловості, торгівлі, земель великих власників

В   лояльним ставленням влади до священників греко-католицької церкви

Г   залученням буржуазних спеціалістів до процесу форсованої індустріалізації

  1. Якому історичному діячу  (М. Ватутін, І. Кожедуб, О. Берест, К. Деревянко) відповідає наведена стисла характеристика?

“Здійснив 330 бойових вильотів, у 120 повітряних боях збив 64 літаки противника; тричі Герой Радянського Союзу; народився на Сумщині”.

  1. Установіть послідовність звільнення українських міст від нацистської окупації.

 

А

Б

В

Г

1

 

 

 

 

2

 

 

 

 

3

 

 

 

 

4

 

 

 

 

А  Луцьк

Б   Запоріжжя

В   Ужгород

Г   Ворошиловград (Луганськ)

 

  1. Порівняйте історичні поняття (спільне і відмінне):

антисемітизм – голокост

  1. Вкажіть особливості розвитку науки  в роки Другої світової війни.
  2. Проаналізуйте діяльність двох течій українського руху Опору в роки Другої світової війни. Визначте їхній внесок у справу визволення України від фашистських загарбників.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗАВДАННЯ ДЛЯ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ ЗА ТЕМОЮ

УКРАЇНА В РОКИ ДРУГОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ

Варіант №2

  1. Пакт Молотова-Ріббентропа був укладений:

А  23 серпня 1939 р.

Б   1 вересня 1939 р.

В  28 вересня 1939 р.

Г  30 червня 1941 р.  

  1. Виберіть назви річок, про які йдеться в пакті Молотова-Ріббентропа?

“… У разі територіально-політичних змін в областях, що належать Польській державі, сфери інтересів Німеччини та СРСР будуть розмежовуватися по лінії рік… ”

 

 

 

1  Збруч

2  Нарев

3  Вісла

4  Припять

5  Сян

6  Тиса

7  Дніпро

 

  1. Український штаб партизанського руху очолив:

А  С. Ковпак

Б  О. Сабуров

В  Т. Строкач

Г  М. Наумов

  1. Якому історичному діячу належить портрет?

А  С. Бандера

Б   А. Мельник

В   С. Ковпак

Г   Р. Шухевич

 

  1. Які українські землі є зайвими в переліку територій, на яких відбувалася радянізація у 1939 – першій половині 1941 р. ?

Східна Галичина – Західна Волинь – Північна Буковина – Закарпаття.

А  Східна Галичина

Б   Західна Волинь

В   Північна Буковина

Г   Закарпаття

  1. Прочитайте уривок  з історичного джерела:

“Незабаром Поліську Січ було перейменовано на Українську повстанську армію (УПА), яка вела бойові дії як проти радянських партизан, так і проти фашистів. Назва УПА у цей час відображала не стільки реальний стан справ, скільки мету … повинна еволюціонувати … від партизанки до регулярної армії, підпорядкованій державній концепції. Коли офіційно було створено УПА?

 

 

 

А  28 вересня 1939 р.

Б   22 червня 1941 р.

В   14 жовтня 1942 р.

Г   18 грудня 1942 р.

  1. Одним із наслідків депортації в 1944 р. кримських татар з території Криму було:

А  надання Кримській області автономії у складі Української РСР

Б   розформування кримськотатарських частин Червоної армії

В   створення Татарського автономного округу в Узбецькій РСР

Г   кардинальна зміна національного складу регіону

  1. Якому історичному діячу  (М. Ватутін, І. Кожедуб, О. Берест, К. Деревянко) відповідає наведена стисла характеристика?

“Учасник встановлення (разом з М. Єгоровим та М. Кантарією) прапора перемоги на даху німецького рейхстагу в Берліні проти ночі 1 травня 1945 р.”.

  1. Установіть послідовність подій.

 

А

Б

В

Г

1

 

 

 

 

2

 

 

 

 

3

 

 

 

 

4

 

 

 

 

А  Донбаська наступальна операція

Б   депортація з Криму кримських татар, греків, вірмен тощо

В   визволення Києва від нацистських окупантів

Г   створення Української повстанської армії (УПА)

 

  1. Порівняйте історичні поняття (спільне і відмінне):

радянізація – депортація

  1. Вкажіть особливості розвитку освіти  в роки Другої світової війни.
  2. Проаналізуйте мобілізаційні заходи, проведені радянським керівництвом на початку війни. Визначте прорахунки радянської влади під час перебудови життя держави на воєнний лад.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Сидоренко Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
8 травня 2020
Переглядів
7831
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку