Тема: Практичне заняття. Робота з історичними джерелами
Мета: навчити розрізняти історичні джерела за видами; охарактеризувати роль та значення речових історичних джерел у вивченні
історії; розвивати навички роботи з історичними джерелами ; з’ясовувати роль речових джерел у вивченні історії, на елементарному рівні здобувати інформацію, що містять історичні джерела; виховувати шанобливе ставлення до історичних пам’яток.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань
Обладнання: підручники, зошити, ІТОРИЧНІ ДЖЕРЕЛА, картки, роздатковийта ілюстративний матеріал.
Поняття та терміни: історичні джерела.
Очікувані результати
Після цього уроку учні зможуть:
ХІД УРОКУ
ІІ. Актуалізація опорних знань
На минулому уроці ми вивчали історичні джерела,їх різновиди
Повторення основних термінів та понять: іторичні джерела, археолог, музей, експонат,архів.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Сьогодні на нашому занятті ви будете археологами, істориками-дослідниками, експертами.
ІV. Повідомлення теми та мети уроку. Практичне заняття.
Робота з іторичними джерелами.
Завданням історика є відтворення картини минулого. Проте, навіть розпитавши свідків події, ми не отримаємо цілісної достовірної інформації. Аби дізнатися про реальні події минулого, історики звертаються до історичних джерел. Учені досліджують, порівнюють і зіставляють їх, адже саме історичні джерела є відображенням минулого, без яких це минуле неможливо відтворити.
Вчитель: Щоб робота була плідною, дружною пропоную взятись за руки і поділитися з усіма чимось хорошим , - я поділюсь впевненістю та спокоєм,а ви? Учні: --- настроєм, посмішкою…знаннями…вміннями…енергією…
Вчитель: Бажаю успіху!
Самостійна робота
1.Схеми-малюнки «Що потрібно взяти з собою на розкопки археологу? Потрібне -розмалювати кольоровими олівцями
Прокоментувати свій вибір.
2.Історики у нас попросили допомоги:потрібно розсортувати історичні джерела за видами та відправити за місцем призначення
(Велика кількість різних предметів на столі)
Завдання:Розкласти в окремі контейнери: речові, писемні, усні,етнографічні,зображувальні.
Два експерти контролюють процес та виправляють правильність сортування.
Один з контейнерів залишився пустим . Який??? Та чому? (Усні джерела).
3. В таблички,що в зошитах(Види історичних джерел.) внесіть по три історичних джерела,яких немає в вашому переліку.
4.Підійдіть,виберіть один предмет та опишіть його за планом на сторінці 27 підручника.
5. Визначте вік (скільки років, коли були виготовлені, написані, намальовані?) історичного джерела (за допомогою лупи).
6. Запишіть у зошиті, на вибір, три предмети, визначте їх вік та розташуйте на лінії часу.
Бесіда про зберігання історичних джерел
Усні або етнографічні джерела зберігаються в народі. Переходять з покоління в покоління.
Письмові зберігаються в архівах та бібліотеках.
Речові або археологічні зберігаються в музеях.
Зображувальні в музеях та галереях.
7.Розкласти по ящиках чи пакетах з підписами: музей, архів,бібліотека, галерея. Або зробити наліпки про те куди саме відправити наші історичні джерела.
8.Коли робота зроблена учні мають прокоментувати,яким чином ці речі можна доставити в пункт призначення.
Обов’язково зазначити, що дуже цінний вантаж, перевозити обережно!!!
У. Закріплення знань учнів.
Завершіть речення: «Історичними джерелами можуть бути...»
1. Як вивчають історичні джерела?
2. Навіщо люди створюють музеї?
3. Поясніть, чому історичні джерела називають «слідами минулого» або
«мимовільними свідками часу».
4. Яка роль археології у вивченні найдавнішого минулого?
VІ. Домашнє завдання
1. Опрацювати § 4.
Підготуйте будь-ласка одну фотографію з сімейного фотоальбому,яка може бути історичною пам”яткою.