Практичне заняття «Розвиток психічних процесів дітей з особливостями розвитку»

Про матеріал
Розвиток мислення, формування уміння порівнювати, аналізувати; розвиток координації рухів, зміцнення взаємозв'язку між когнітивною діяльністю і кінетичною; розвиток концентрації і об'єму уваги, дрібної моторики руки, формування уміння працювати за зразком, зняття емоційної напруги.
Перегляд файлу

Практичне заняття «Розвиток психічних процесів дітей з особливостями розвитку»

 Мета: розвиток мислення, формування уміння порівнювати, аналізувати; розвиток координації рухів, зміцнення взаємозв'язку між когнітивною діяльністю і кінетичною; розвиток концентрації і об'єму уваги, дрібної моторики руки, формування уміння працювати за зразком, зняття емоційної напруги.

 

 1. Вправа-привітання «Долоньки, обійми, слово» (2 хв.).

 Мета: створення позитивного емоційного настрою, атмосфери довіри і доброзичливості, зняття емоційної напруги.

 Матеріали: друковані і заламіновані картинки із зображенням: двох долоньок, обійми, нота.

 Добрий ранок! Добридень!

 Ми вітаємось кожен день

 Посмішку людям даруємо

 Так ми стосунок будуємо

 Хід вправи: Психолог пропонує картинки на яких зображені долоньки, обійми, нота. Дитина самостійно обирає в який спосіб хоче привітатись сьогодні, обираючи потрібний малюнок.

2. Вправа «Знайди два однакових предмета». Додаток 1

Мета: розвиток мислення, об'єму уваги, сприйняття форми, величини, спостережливості, формування уміння порівнювати, аналізувати.

Матеріали: малюнок із зображенням п'яти предметів і більш, з яких два предмети однакові; гостро заточені прості олівці.

Зміст вправи:

а) малюнок із зображенням п'яти предметів, серед яких два однакових; потрібно їх знайти, показати і пояснити, в чому схожість цих двох предметів;

б) картинка (картка) із зображенням предметів і зразка; необхідно знайти предмет, подібний до зразка, показати його і пояснити, в чому схожість;

в) малюнок (картка) із зображенням більше п'яти предметів; із змальованих предметів треба утворити однакові пари, показати їх або з'єднати лініями, проведеними простим олівцем, і пояснити, в чому схожість кожної пари.

Інструкція:

а) «Поглянь уважно на цю картку і знайди серед всіх намальованих предметів два однакових. Покажи ці предмети і поясни, в чому їх схожість. Приступай до роботи.».

б) «Поглянь, на цьому малюнку намальовані предмети. Кожному з них можна знайти пару. З'єднай лініями кожну отриману пару (два однакові предмети) і поясни, в чому їх схожість. Приступай до виконання завдання».

3.  Вправа «Мишеня».

Мета: формування і закріплення певних уявлень про схему тіла; розвиток координації рухів, зміцнення взаємозв'язку між когнітивною діяльністю і кінетичною.

Зміст вправи:

Мишеняті шепче Миша:

ти все шарудиш, не спиш.

Мишеня шепче Миші: - Шарудіти я буду тихше.

Виконання вірша супроводжується паралельними рухами спочатку правою, а потім - лівої руки і ноги. Напрям рухів відбитий на схемі. При розучуванні вірша акцентується увага дітей на тому, що Миша - це права рука, а Мишеня ліва. Віршований текст кілька разів програється і, якщо є така можливість, інсценується. Надалі Миша і Мишеня служитимуть опорою для пізнання правої і лівої рук.

4. Вправа - гра «Хто літає?».

Мета: формування уваги, розвиток уміння виділяти головні, істотні ознаки предметів.

Матеріали: список назв предметів.

Зміст вправи: Дитина повинна відповідати і виконувати рухи відповідно до слів дорослого.

Інструкція: «Увага! Зараз ми з'ясуємо, хто (що) може літати, а хто (що) не може. Я запитуватиму, а ти відразу відповідатимеш. Якщо назву що-небудь або кого-небудь, здатного літати, наприклад бабку, відповідай: «Літає» - і показуй, як вона це робить, - розведи руки в сторони, як крила. Якщо я тебе запитаю: «Порося літає?», мовчиш і не піднімаєш руки».

Примітка: Список: орел, змія, диван, метелик, хрущ, стілець, баран, ластівка, літак, дерево, чайка, будинок, горобець, мурашка, комар, човен, праска, муха, стіл, собака, вертоліт, килим.

5. Вправа . Вправа «Що не так?» Додаток 2

 Мета: розвиток вміння дитини логічно і граматично правильно міркувати і висловлювати свою думку, формувати елементарні образні уявлення про навколишній світ.

 Матеріали: друковані та заламіновані картинки.

 Хід вправи: Психолог пояснює дитині завдання: уважно подивися на цю картинку і скажи, чи все тут знаходиться на своєму місці, і чи правильно намальовано. Якщо що небудь тобі здасться не так, не на місці або неправильно намальовано, то вкажи на це і поясни, чому це не так. Далі ти повинен будеш сказати, як насправді має бути.

6. Релаксація „Оленяти”

Ми маленькі оленята,

Ми гуляємо в долині.

Плечі рівно слід тримати,

Ну, а руки – на коліна.

А тепер одну хвилину Оленятко відпочине... Ручки в нас легкі та вільні...

 Пальцям час відпочивати

Дихаємо рівно, глибоко, спокійно.

 

7. Рефлексія

- Що тобі сподобалось на занятті?

- Що найбільше запам’яталось?

 

8. Прощання «Подаруй усмішку»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

 

 

 

Додаток 2

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Інкл
Додано
7 лютого 2023
Переглядів
370
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку