Практичне заняття. «Українська революція : загальноукраїнський і регіональний виміри»

Про матеріал
Практичне заняття. «Українська революція : загальноукраїнський і регіональний виміри»
Перегляд файлу

Тема: Практичне заняття. «Українська революція : загальноукраїнський і регіональний виміри»

Мета уроку:

Навчальна

  •          сформувати знання учнів про адміністративно-територіальний устрій нашого краю у 1914-1921рр., про особливості соціально-економічного та політичного розвитку в зазначений період.

Розвиваюча

  •          розвивати навички роботи з мапою, історичними джерелами, вміння співставляти та аналізувати історичні події; сприяти розвитку критичного мислення, пізнавальних інтересів, інтелектуально-творчого потенціалу учнів, історичної, соціальної компетентності.

Виховна

  •          виховувати в учнів національну свідомість,самосвідомість,ментальність провідних рис громадянина своєї держави; сприяти збагаченню духовного світу, виховувати відданість Вітчизні; виховувати в учнів великі людські почуття, любов до рідної землі, мови,з вичаїв ,традицій, національну гордість та патріотизм.

 

Методична

 - активізувати навчально-пізнавальну та самостійну діяльність учнів  шляхом використанням методів та прийомів технології розвитку критичного мислення

Тип уроку : практичне заняття

Прийоми уроку :  Технології розвитку критичного мислення:

                             «Асоціація»

                          «ЗХД»(Знаємо, хочемо дізнатись, дізнались)

                          «Ревізія прогалин»

                          «Три речення»

                          «За-проти»

                         «Мікрофон»

                         «Опорні слова»

Методи викладання : словесні ,наочні ,практичні

Матеріально-технічне оснащення :ПК,проектор,екран ,мобільні телефони

 

                                         Хід   уроку

 Розминка

(Замінює організаційний момент, створює сприятливий мікроклімат, активізує спілкування).

 

Вступне слово викладача:

Сьогодні на уроці ми будемо працювати разом і я розраховую на вашу підтримку і допомогу. Кожному з вас я хочу побажати, щоб на уроці ви були Усміхнені Спокійні Прогресивні І Хоробрі

 Виклик

Учні отримують бланки таблиць «ЗХД».  Протягом уроку учні заповнюють колонки таблиці у відповідності до етапу уроку.

ІІ Актуалізація знань

Метод Асоціація

Викладач  запрошує учнів висловитися, які асоціації в них викликає слово “Революція».  Названі слова-асоціації він записує на дошці й просить учнів поміркувати над ними. Далі ставить учням запитання:

  •                               Коли відбуваються революції?
  •                               Які зміни в житті населення відбуваються під час революцій?

           Який результат революцій?

     Для виконання завдань учні використовують ссилки посилання в папці «Наш край» на робочому столі комп’ютера або використовують QR-коди. 

Перевірка домашнього завдання

Виконання тестових завдань «Українська революція»

Виконання вправи «Новоукраїнщина - Еллада степова» на сайті learninqapps.org.

Викладач: Історія нашої країни розпочинається з історії твого роду, твоєї сім’ї,т вого міста .

«У своїй хаті своя правда, і сила, і воля - слова Т.Г.Шевченка

Що означають для вас ці слова?

Перегляд Відео Елисаветград» https://www.youtube.com/watch?v=ZGFldA1Hd78

     Сьогодні на уроці ми розглянемо історичні події, що відбувались в нашому краї, зрозуміємо і оцінимо час, у якому жили наші рідні та близькі Адже, вони писали нашу історію своїми жертвами і кров’ю, поклали початок державотворчим процесам століття. Тому ми повинні знати труднощі і помилки, що спричинили катастрофу української державності 1917-1921 рр.і зберігати надбання поколінь - Українську державу ХХІ століття.

Мотивація навчальної діяльності

Проблемне питання : Чи був інший шлях розвитку в нашому краї під час історичних подій цього періоду?

Слайд 1

                                      Осмислення

Викладач пропонує заповнити колонку «Знаю» в таблиці «ЗХД».Учні записують асоціації ,історичні відомості ,припущення.Після обговорення учні самі формулюють цілі уроку(хочемо дізнатись) використовуючи прийом «Ревізія прогалин»

Тому метою уроку є  : вивчення адміністративно-територіального устрою нашого краю у 1914-1921рр., особливості соціально-економічного та політичного розвитку в зазначений період .

                                        План вивчення теми:

1.Перебування регіону у складі Російської імперії

2.Вплив війни на житті регіону

3.Генерал Самсонов

4.Українська революція і наш регіон

 

 

 

1.Перебування регіону у складі Російської імперії

Викладач : перед вами карта Херсонської губернії, чому саме Херсонської ?

Слайд 2

Запитання при роботі з картою

1.Покажіть на карті населений пункт в якому ми мешкаємо.На території якого району ,області він розташований?

2.На території якого історико-етнічного регіону він розташований ?

3.Яку роль він відігравав на початку Першої світової війн?

4.Він пребував на арені бойових дій чи перебував у запіллі фронту?

5.Чи відомі вам учасники та жертви Першої світової війн в нашому краї?

2.Вплив війни на житті регіону

Викладач: Пропоную здійснити екскурсію в той час за допомогою Державного архіву Кіровоградської області переглянувши онлайн-виставку документів «Війна в житті єлисаветградської громади» і проаналізуємо ці джерела за допомогою прийому «Три речення».Дайте характеристику документу в трьох реченнях.

http://dakiro.kr-admin.gov.ua/v/2014-07-04/exh.php

Питання:

-Які висновки ми можемо зробити з цих джерел?

-Про які суспільні явища ,повязані з першою світовою війною ,ви дізнались з цих джерел?Наведіть цитати на підтвердження свої міркувань.

 -Які наслідки мала Перша світова для селян?

Викладач: Перша світова війна 1914-1918рр. ще більше загострила соціально-економічні суперечності на селі ,довела селян до крайньої межі злиднів і страждань

Восени 1914 року через недостатню кількість робочих рук .більша части врожаю зосталась в полі .Тільки в одній херсонській губернії на військові потреби було забрано 250тисяч коней .375тисяч великої рогатої худоби.

У Єлисаветградському повіті на 1914 рік нараховувалось 1431536 десятин орної землі .яка стояла в бур’янах ,тому що селяни в основному були призвані на фронт.

Багато наших земляків покритих славою героїчних подвигів,на грудяху них були високі солдатські нагороди тодішнього часу –Хрест Георгія Побідоносця.

У Новоукраїнському районі : Болдурат Гаврило-4 нагороди,Маржинцев Павло-4 нагороди,Стратонов Василь- 4 нагороди, Мокряк Марко- 3 нагороди,Сизоненко Георгій – 3,Лизогуб Кирило-1.Жорновий Сидір-1.Покалічені війною повернулись додому учасники цієї війни –Бойко Григорій,Ляшенко Іларіон,Клименко Яків,Петренко Максим,Тоток Костя ,Тюртюбек Афанасій та багато інших.

3.Генерал Самсонов

Повязана з нашим краєм ще одна видатна і знаменита постать ,яку нажаль в світі знають краще ніж на Батьківщині-це генерал Олександр Васильович Самсонов

Проблемне запитання : Поразка, яка спасла Антанту чи «Самсонівська катастрофа» (інфографіка)

 

Прийом      «За-проти»

 

4.Українська революція

Уривок з фільму «Весілля в малинівці»

https://www.youtube.com/watch?v=BRsF0jd5Ow8

Прийом Мікрофон

Питання до учнів :Які висновки ми можемо зробити з цього фрагменту?

Викладач :Як у краплі води відбивається хімічний склад всього моря,океану,так і в історії окремого регіону ,громади ,села відображається історія держави ,особливо в її переломних періодах.

Пропоную переглянути онлайн-виставку «Національно-визвольна революція у Єлисаветграді: факти, події, особистості»

http://dakiro.kr-admin.gov.ua/v/2013-08-14/exh.php

Метод опорних слів .Учні виписують ті слова (словосполучення),які є ключовим і переказують зміст тексту опорними словами.

Щодо нашого рідного міста Новоукраїнка.На початку 1917 року в Новоукраїнці  проживало 17 тисяч жителів.Перша світова війна і злигодні повязані з нею.пропаганда революційних партій привели до росту радикальних настроїв у більшої частини населення.

 Одержавши звістку про перемогу Лютневої  буржуазно – демократичної революції  в Петрограді, трудящі містечка  й революційні солдати ешелону, який проходив через залізничну станцію, роззброїли стражників, заарештували трьох з них. “Для попередження безпорядків”  сюди був направлений  взвод солдатів  8-го запасного кавалерійського полку, але в усій країні   і в Новоукраїнці  невідворотно  наближались  криваві події  і лихоліття  революції і громадянської війни, в ході якої  найкривавіші з відомих  в історії краю  боїв  відбулися  в 1919 році. Це запеклі битви  між махновцями і офіцерськими полками Денікіна. Напевне, кожна з протиборствуючи  сторін мала своїх героїв, але із зрозумілих причин історія зберегла імена тих, які відстоювали Радянську владу: це Марко Мокряк (один з перших похованих біля Кремлівської стіни); Ваня Демченко та інші. Жорстока логіка громадянської війни  зводила наших земляків  вдалині від Новоукраїнки  у непримиренному протиборстві – так вогнем батареї  Марка Мокряка, колишнього батрака, на станції Конотоп був підірваний бронепоїзд денікінців, яким командував офіцер Великовський – поміщик з Новоукраїнки. Великовського червоні взяли в полон і розстріляли.  На світанку 28 грудня  1920 р. на Новоукраїнку  напав  тритисячний загін Махна. Були розгромлені радянські установи, вбито 50 чоловік, серед них вожак новоукраїнських комсомольців Ваня Демченко.

  Не лише в Новоукраїнці ,а й в навколишніх селах точилась боротьба.Особливої уваги заслуговує історія села Глодос.Пропоную вам презентацію про «Глодоських демократів Василя Недайкашу та Фотія Мелешко – свободолюбивих  нащадків козаків .які мали високий рівень національної свідомості.

Презентація учня.

 

   

 

 

                                    Рефлексія

Учні заповнюють третю колонку таблиці «ЗнаюХочу дізнатисьДізнався»

Учні дають відповідь на проблемне питання : Чи був інший шлях розвитку в нашому краї під час історичних подій цього періоду?

Учні виконують вправу «Знайди пару»

QR Code

Сhttps://learningapps.org/display?v=pv3g3z8ac18

Метод моніторингу

Учні продовжують речення:

- Сьогодні я дізнався…

- Було цікаво…

- було складно…

- я зрозумів що…

-я навчився…

- я зміг…

Обґрунтування та повідомлення оцінок

Повідомлення домашнього завдання

- Опрацювати конспект уроку

- Дайте відповідь на питання ,яку б з політичних сил ви підтримали?

- Підготуйте розповідь або презентацію про земляка – діяча культури тієї

доби.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
1 серпня
Переглядів
231
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку