Практичне заняття. виготовлення макету садиби.

Про матеріал
План-конспект практичного заняття для керівників гуртків початкового технічного моделювання.
Перегляд файлу

Тема: Практичне заняття. Виготовлення макету садиби.

Мета заняття:Ознайомити з технологією виготовлення архітектурної споруди,розвивати творчі здібності дітей, вдосконалювати навички графічної грамоти,закріплювати навички роботи інструментами, виховувати любов до рідного краю.

 

Методи:

словесні (розповідь, пояснення);

наочні(демонстрація);

практичні (практична робота).

 

Рівень повідомлення навчального матеріалу:

- інформаційно-операційний.

Тип заняття (комбінований).

Форма заняття: індивідуальна

Обладнання: технологічна картка, готові шаблони будиночка, зразок виробу, олівець, лінійка, фломастери, олівці кольорові, папір, картон, клей, ножиці.

 

Хід заняття :

І. Вступна частина

І.І. Повідомлення теми та мети заняття, очікуваних результатів.

І.ІІ. Актуалізація опорних знань. Інформаційна хвилинка

ІІ. Основна частина

ІІ.І. Висвітлення матеріалу нової теми:.

Розповідь керівника гуртка.

Архітектура — це будівельне мистецтво, вміння проектувати і створювати

міста, житлові будинки, громадські і виробничі будівлі, площі і вулиці, сади і парки.

Архітектуру називають застиглою музикою. Чудові архітектурні споруди

можна зустріти і в місті, і в селі. Це древні кремлі і церкви, палаци і бібліотеки, театри і музеї. Та, на відміну від інших мистецтв, твори архітектури не лише розглядають і милуються ними, а ще й постійно використовують. Архітектура оточує нас. Це будинки, де ми живемо; школи, технікуми, університети, де навчаємось; театри, цирк, кіно — розважаємось; в садах, парках — відпочиваємо. На заводах і в установах працюють наші батьки; магазини, їдальні, вокзали, метро постійно заповнені

відвідувачами. Важко навіть уявити, як можна бути без цих та інших споруд.

Різноманітність архітектури залежить не лише від творчої фантазії архітектора, але й від умов будівництва: теплого чи холодного клімату, форми рельєфу місцевості,можливостей будівельної техніки, матеріалу конструкцій, естетичних смаків жителів тощо.

 В створенні архітектури використовується праця людей багатьох професій

— будівельників, конструкторів, вчених і художників. Всі вони працюють під керівництвом архітектора. Архітектор з грецької мови означає "старший будівельник".

Людина цієї професії повинна володіти об'ємними технічними і художніми знаннями.

Поетична хвилинка.

Хатинка у лісі

Кличе теплий дим в хатинку,

тихе світло у вікні.

Геть засніжені ялинки

посміхаються мені.

Ти зайди скоріш у хату,

в темнім лісі не блуди.

Випий чистої води,

що дзвенить і пахне святом.

Хай горять веселі шишки —

наче зорі сипле ніч.

Місяць небом ходить пішки,

і теплом зітхає ніч.

(Ніна Ібракаєва).

 

Сьогодні на занятті ми виконаємо макет житлового будинку. Ви спробуєте свої сили в архітектурі і пересвідчитесь, як багато треба вміти і знати, щоб результат вашої роботи тішив і милував око оточуючим.

 Розгляд зразка виробу.

Керівник гуртка демонструє зразок виробу, креслення розгорток і різні варіанти декорування будинку.

ІІ.ІІ. Оволодіння   новими   теоретичними   знаннями,   ознайомлення   з   термінами,   способами практичних дій:

Для макета використовують щільний папір або тонкий картон. Виконуючи розгортку будиночка, спочатку треба визначити місце, з якого буде

починатися відлік. Таким місцем у будинку може бути будь-який кут. В зв'язку з тим, що всі будинки мають стіни, в основі розгортки буде пряма лінія, на якій проставлені розміри стін. Потім визначають висоту стіни і проводять другу, паралельну основі,лінію. Після цього креслять фронтони і клапани для підклеювання.

Наступними після розгортки стін виконують дах і підставку.

Вікна і двері виготовляють з кольорового паперу способом аплікації і

декорують ще не зібраний виріб.

Стіни будиночка можна прикрасити "штукатуркою" шляхом нанесення крупи

(манки, пшона тощо) на покриту клеєм ПВА поверхню моделі.

 

Інструктаж з техніки безпеки до практичної роботи

    ІІ.ІІІ Практична робота :

Виготовлення архітектурної споруди, садиби.

  1. Ознайомлення з технологічною карткою.
  2. Використання шаблонів для отримання частин будинку.
  3. Вирізування та склеювання частин будинку.
  4. Виготовлення вікон, дверей, зовнішній частин будинку.
  5. Оформлення будиночка.

Фізкультхвилинка.

Всі ми звикли до порядку,

Дружно робимо зарядку.

Ми на радість цьому дому

Проганяєм сон і втому.

 

І направо, і наліво,

Щоб нічого не боліло.

Один і два, три і чотири —

Набираємося сили.

Нахилились, повернулись,

До товариша всміхнулись.

 

(Діти продовжують виготовляти та декорувати виріб. Керівник гуртка допомагає, підказує, ознайомлює з етапами роботи.)

ІІ.ІV. Підведення гуртківців до узагальнень, висновків.

 

ІІІ. Заключна частина

ІІІ.І. Обґрунтування гуртківцями можливості використання отриманих знань, умінь, навичок;

ІІІ.ІІ. Загальний підсумок заняття із зазначенням його позитивних та негативних моментів;

ІІІ.ІІІ. Повідомлення завдань на наступне заняття.

 

 

docx
Додано
20 жовтня 2019
Переглядів
842
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку