Тема: Практичне заняття. Виготовлення макету садиби.
Мета заняття:Ознайомити з технологією виготовлення архітектурної споруди,розвивати творчі здібності дітей, вдосконалювати навички графічної грамоти,закріплювати навички роботи інструментами, виховувати любов до рідного краю.
Методи:
словесні (розповідь, пояснення);
наочні(демонстрація);
практичні (практична робота).
Рівень повідомлення навчального матеріалу:
- інформаційно-операційний.
Тип заняття (комбінований).
Форма заняття: індивідуальна
Обладнання: технологічна картка, готові шаблони будиночка, зразок виробу, олівець, лінійка, фломастери, олівці кольорові, папір, картон, клей, ножиці.
Хід заняття :
І. Вступна частина
І.І. Повідомлення теми та мети заняття, очікуваних результатів.
І.ІІ. Актуалізація опорних знань. Інформаційна хвилинка
ІІ. Основна частина
ІІ.І. Висвітлення матеріалу нової теми:.
Розповідь керівника гуртка.
Архітектура — це будівельне мистецтво, вміння проектувати і створювати
міста, житлові будинки, громадські і виробничі будівлі, площі і вулиці, сади і парки.
Архітектуру називають застиглою музикою. Чудові архітектурні споруди
можна зустріти і в місті, і в селі. Це древні кремлі і церкви, палаци і бібліотеки, театри і музеї. Та, на відміну від інших мистецтв, твори архітектури не лише розглядають і милуються ними, а ще й постійно використовують. Архітектура оточує нас. Це будинки, де ми живемо; школи, технікуми, університети, де навчаємось; театри, цирк, кіно — розважаємось; в садах, парках — відпочиваємо. На заводах і в установах працюють наші батьки; магазини, їдальні, вокзали, метро постійно заповнені
відвідувачами. Важко навіть уявити, як можна бути без цих та інших споруд.
Різноманітність архітектури залежить не лише від творчої фантазії архітектора, але й від умов будівництва: теплого чи холодного клімату, форми рельєфу місцевості,можливостей будівельної техніки, матеріалу конструкцій, естетичних смаків жителів тощо.
В створенні архітектури використовується праця людей багатьох професій
— будівельників, конструкторів, вчених і художників. Всі вони працюють під керівництвом архітектора. Архітектор з грецької мови означає "старший будівельник".
Людина цієї професії повинна володіти об'ємними технічними і художніми знаннями.
Поетична хвилинка.
Хатинка у лісі
Кличе теплий дим в хатинку,
тихе світло у вікні.
Геть засніжені ялинки
посміхаються мені.
Ти зайди скоріш у хату,
в темнім лісі не блуди.
Випий чистої води,
що дзвенить і пахне святом.
Хай горять веселі шишки —
наче зорі сипле ніч.
Місяць небом ходить пішки,
і теплом зітхає ніч.
(Ніна Ібракаєва).
Сьогодні на занятті ми виконаємо макет житлового будинку. Ви спробуєте свої сили в архітектурі і пересвідчитесь, як багато треба вміти і знати, щоб результат вашої роботи тішив і милував око оточуючим.
Розгляд зразка виробу.
Керівник гуртка демонструє зразок виробу, креслення розгорток і різні варіанти декорування будинку.
ІІ.ІІ. Оволодіння новими теоретичними знаннями, ознайомлення з термінами, способами практичних дій:
Для макета використовують щільний папір або тонкий картон. Виконуючи розгортку будиночка, спочатку треба визначити місце, з якого буде
починатися відлік. Таким місцем у будинку може бути будь-який кут. В зв'язку з тим, що всі будинки мають стіни, в основі розгортки буде пряма лінія, на якій проставлені розміри стін. Потім визначають висоту стіни і проводять другу, паралельну основі,лінію. Після цього креслять фронтони і клапани для підклеювання.
Наступними після розгортки стін виконують дах і підставку.
Вікна і двері виготовляють з кольорового паперу способом аплікації і
декорують ще не зібраний виріб.
Стіни будиночка можна прикрасити "штукатуркою" шляхом нанесення крупи
(манки, пшона тощо) на покриту клеєм ПВА поверхню моделі.
Інструктаж з техніки безпеки до практичної роботи
ІІ.ІІІ Практична робота :
Виготовлення архітектурної споруди, садиби.
Фізкультхвилинка.
Всі ми звикли до порядку,
Дружно робимо зарядку.
Ми на радість цьому дому
Проганяєм сон і втому.
І направо, і наліво,
Щоб нічого не боліло.
Один і два, три і чотири —
Набираємося сили.
Нахилились, повернулись,
До товариша всміхнулись.
(Діти продовжують виготовляти та декорувати виріб. Керівник гуртка допомагає, підказує, ознайомлює з етапами роботи.)
ІІ.ІV. Підведення гуртківців до узагальнень, висновків.
ІІІ. Заключна частина
ІІІ.І. Обґрунтування гуртківцями можливості використання отриманих знань, умінь, навичок;
ІІІ.ІІ. Загальний підсумок заняття із зазначенням його позитивних та негативних моментів;
ІІІ.ІІІ. Повідомлення завдань на наступне заняття.