3 травня о 18:00Вебінар: На допомогу вчителю: онлайн-тести «На Урок» в освітньому процесі

Практичне заняття з елементами ділової гри "Його Величність - Етикет"

Про матеріал
На занятті учні мають змогу не лише ознайомитися з поняттям "етикет", а й обіграти певні життєві ситуації, які навчать поводитись у громадських місцях, а також навчаться правил користування столовими приборами.
Перегляд файлу

 

 

 

 

     

ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ

З ЕЛЕМЕНТАМИ

ДІЛОВОЇ  ГРИ

 

   «Його Величність – ЕТИКЕТ»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      

 

 

 

       

 

      ПЛАН:

 

І. ВСТУП

  1. Вступне слово вихователя.

  2. Відео дітей «Что такое етикет?».

  3. Ознайомлення з поняттям етикет та його видами.

  4. Перегляд мультфільму про етикет.

 

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА.

  1. Дослідження учнів «Цікаві факти про етикет в різних країнах».

  2. Обігрування ситуацій .

  3. Перегляд уривку мультфільму з обговоренням.

  4. Життєві замальовки «Не роби так!».

  5. Майстер клас «Столові прибори».

 

ІІІ. ВИСНОВКИ.

  1. Обговорення з дітьми.

  2. Заключне слово вихователя.

  

 

 

 

 

 

Епіграф: 

Манери людини – це дзеркало, в якому відображається її портрет. Й.Гете 

І. ВСТУП

 1. Вступне слово вихователя.

Доброго дня бажаю всім, хто зібрався тут разом з нами, щоб поговорити про етикет. Це буде практичне заняття з елементами ділової гри, а тому ми будемо не просто говорити про етикет, а й обігрувати деякі ситуації, вчитись, як поводитись в конкретних ситуаціях, а як краще ніколи не поводитись. Це перше з циклу занять, які будуть мати стосунок до етикету. Адже ми будемо постійно, протягом всього вашого навчання повертатись до цієї теми, оскільки жодна людина не може називатись вихованою, якщо вона не знає елементарних правил поводження в суспільстві. А етикет саме і вчить, як поводитись. А завтра у вас буде тренінг з толерантності, який буде проводитись у рамках тижня толерантності. А толерантність, як і етикет, має безпосередній стосунок до вихованості людини. Оскільки вихованою можна назвати лише ту людину, яка розуміє, що неможна ображати тих, хто відрізняється від вас за будь-якою ознакою та терпимо (з розумінням) ставиться до всіх людей. Отже, що ж таке етикет і для чого він потрібен?

2. Перегляд відео дітей «Что такое етикет?».

3. Слово вихователя. (Відео на фоні).

Етикет — слово французького походження, що означає манеру поводження До етикету зараховують правила чемності й ввічливості, прийняті в суспільстві В основі етикету лежать правила поведінки, які є загальними для всіх у сучасному світі. Розрізняють кілька видів етикету, основними з яких є:

  • придворний етикет — суворо регламентований порядок і форми поводження, встановлені при дворах монархів:
  • дипломатичний етикет — правила поведінки дипломатів й інших офіційних осіб при контактах один з одним на різних дипломатичних прийомах, візитах, переговорах;
  • військовий етикет — звід загальноприйнятих в армії правил, норм і манер поводження військовослужбовців у всіх сферах їхньої діяльності;
  • загальногромадянський етикет — сукупність правил, традицій та умовностей, що дотримуються громадянами при спілкуванні один з одним.

Вміння правильно поводитися в суспільстві полегшує встановлення контактів, сприяє досягненню взаєморозуміння, створює стійкі взаємини.

Отже, що ж таке етикет, якщо коротко?

СЛАЙД Гарні манери Ввічливість Тактовність і чуйність Скромність

А тепер перегляньмо мультфільм про етикет, щоб вам стало більш зрозумілим, про які ж правила йдеться.

4. Перегляд мультфільму про етикет.

 

 

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА.

 1. Дослідження учнів «Цікаві факти про етикет в різних країнах».

Слово вихователя.

Треба сказати, що деякі правила етикету можуть різнитися в різних країнах. І те, що в одній країні є неприйнятним, може бути абсолютно нормальним в іншій. А про найбільш цікаві з цих розбіжностей нам розкажуть Акім та Іра, які провели невеличке дослідження з цього приводу.

Виступ Симонової Іри та Клинчева Акіма.

2. Обігрування ситуацій .

Слово вихователя.

А тепер давайте спробуємо обіграти такі ситуації:

  • запрошення до театру (хлопчик і дівчинка) ;
  • прийти в гості до дівчини (вдома мама) і запросити її на автомобільну прогулянку, вийти з дому та посадити дівчину в автомобіль (2 дівчинки і хлопчик);

Слово вихователя.

Дуже добре. Дякую діти. А зараз давайте поглянемо на екран та після перегляду уривку з мультфільму обговоримо, які ж з правил етикету порушили герої.

3. Перегляд уривку мультфільму «Винни Пух идёт в гости»  з обговоренням.

4. Слово вихователя.

 

Дуже добре, а зараз ми з вами переглянемо замальовки з життя, які підготували ваші однокласники. А поки актори готуються, пропоную невеличкий конкурс

« Хто знає більше ввічливих слів».

 

5. Життєві замальовки «Не роби так!»  (з обговоренням).

1. «Громадський транспорт»;

2. «Одного разу в кінотеатрі»;

3. «Ресторан».

 Слово вихователя.

Ми завершуємо наші практичні завдання дуже корисним майстер класом, який проведе …

Цей майстер клас стосується користування столовими приборами, адже  ці знання знадобляться кожному з вас.

6. Майстер клас «Столові прибори».

ІІІ. ВИСНОВКИ.

  1. Обговорення з дітьми.

Слово вихователя.

На завершення нашого заходу хочеться підбити певні підсумки і поговорити з вами про те, що ж таке етикет, для чого він потрібен в сучасному світі.

Відповіді дітей.

2. Заключне слово вихователя.

Сьогодні, як я уже наголошувала на початку нашого заходу, ми тільки розпочали цілий курс занять з етикету, адже існує ще безліч правил, дотримання яких допоможе справити якнайкраще враження на людей, з якими ви спілкуєтесь щодня або зустрічаєтесь вперше. Ці знання можуть допомогти вам налагоджувати стосунки з рідними, близькими і просто знайомими зараз та з колегами та роботодавцями у вашому дорослому житті.

Дякую вам всім за активну участь та допомогу у підготовці нашого заходу. А нашим гостям я вдячна за те, що відвідали наш захід.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета:

- поглибити знання учнів про етикет і його важливість у житті людини;

- розширити знання дітей про правила поведінки в громадських місцях;

- показати необхід­ність виконання правил культурної поведінки;   - прищеплювати бажання удосконалюватися, жити в культурному середо­вищі;

- навчати учнів жити у злагоді з оточуючими, сприяти розвитку культурного рівня учнів;

- сформувати у учнів етичну культуру, моральні цінності та норми,  навички користування столовими приборами;

- формувати вміння вільно висловлювати свої думки;

- розвивати акторські здібності учнів;

- виховувати культуру поведінки за столом, дружність та ввічливість, повагу та чуткість по відношенню до інших людей.