Практичне заняття з елементами тренінгу "Моя постава"

Про матеріал
 Метою заняття є : розглянути основні заходи профілактики порушень постави, визначити чинники, що можуть спричинити означені порушення;  розвивати вміння виконувати вправи для формування правильної постави;  виховувати розуміння важливості збереження правильної постави як запоруки міцного здоров’я та розвивати здоров'язбережні компетентності учнів.
Перегляд файлу

Тема : Практичне заняття  з елементами тренінгу  « Моя постава».

Мета :

  • розглянути основні заходи профілактики порушень постави, визначити чинники, що можуть спричинити означені порушення;
  • розвивати вміння виконувати вправи для формування правильної постави;
  • виховувати розуміння важливості збереження правильної постави як запоруки міцного здоров’я.

 

Обладнання :  ТЗН, інтерактивна дошка, плакати із матеріалами заняття, ваги напольні, портфель та ін.

 

Хід заняття

 

І. Організаційний момент.

ІІ. Мотиваційний момент.

 Інтерактивний прийом  «Мікрофон».

  • Чого ви очікуєте від сьогоднішнього тренінгу? Яку інформацію про збереження постави вам хотілося б дізнатись?

ІІІ. Вивчення матеріалу .

 Розповідь тренера.( Показ слайдів № 1і № 2).

 Постава – це вміння без особливої напруги утримувати своє тіло та зберігати правильну позу в різних положеннях : сидячи, під час ходьби та ігор.

 Найважливішою умовою правильної постави є нормальний розвиток хребта. Якщо положення тіла правильне, то будь-яких негативних змін у стані здоров’я людини не відбувається.

 Із правильною поставою фігура людини виглядає гарною, стрункою, а хода – легкою і пружною. І навпаки, часто ми бачимо людей різного віку, фігуру і загальний вигляд яких псує сутула спина, плечі «коромислом», опущена під час ходьби голова.

 Ознаки правильної постави ( слайд № 3 ) :

  • пряме  положення голови;
  • однаковий рівень надпліччь, лопаток;
  • однакова довжина відстані від вуха до плечового суглоба справа та зліва;
  • рівномірно виражені фізіологічні вигини хребта.

 Правильний хребет має свої природні фізіологічні вигини при огляді збоку і виглядає як знак питання. При огляді зі спини хребет має бути прямим. Навіть незначне викривлення слід розцінювати як відхилення від норми.

 Ознаки правильно розвиненого хребта ( слайд № 4 ):

  • усі частини тіла розташовані симетрично щодо хребта;
  • немає поворотів таза і хребців у горизонтальній площині, вигинів хребта або розташування таза.

 

 При функціональних порушеннях постави м’язи тулуба ослаблені, тому прийняти правильну поставу людина може лише ненадовго.

 У здорових, гармонійно розвинених людей юнацька постава зберігається до глибокої старості.

     Порушення постави

 

 У підлітковому віці відбувається активний ріст кісток та м’язів . При недостатній кількості               фізичних навантажень м’язи спини та пресу, що відповідають за правильну поставу, не розвиваються, і це може спричинити порушення постави.

 Види порушень постави ( слайд № 5 ) :

  • сутулість – незначне викривлення верхнього відділу хребта;
  • кругла спина – значне викривлення верхнього відділу хребта;
  • кругло-увігнута  спина – збільшення всіх фізіологічних вигинів хребта;
  • плоска спина – зменшення всіх фізіологічних вигинів хребта;
  • асиметрична спина -  лопатки та плечі розташовані на різному рівні.

 

Інтерактивний прийом «Мозковий штурм».

  • Назвіть умови та ситуації, що можуть призвести до порушень постави.

Причини порушень постави ( слайд № 6 і № 7 ):

  • тривале перебування в незручному положенні;
  • робота за столом із постійно нахиленою головою;
  • сидіння на незручних меблях не за зростом;
  •  недостатня освітленість робочого місця;
  • недостатня кількість фізичних навантажень ( гіподинамія);
  • слабкість м’язів, що утримують вертикальне положення хребта;
  • незручний одяг;
  • плоскостопість.

ІV. Практичні вправи та ігри.

 Вправа  № 1. «Завмри».

 Тренер пропонує учням під час власної розповіді раптово завмерти на декілька секунд і проаналізувати, у якій позі вони сидять за партою.

  •              Чи правильно ви зараз сидите за партою? У якому стані перебуває зараз ваш хребет?

Вправа № 2. «Перевір свою поставу».

  1.            Встаньте. Опустіть руки. Розправте плечі. Уявіть собі, що ви дерево, яке росте вгору. Ви лічите до десяти і тягнетеся вгору, напружуючи м’язи спини. Розслабте м’язи. Потім знову потягніться вгору.
  2.            Візьміть один зі своїх підручників і покладіть його на голову. Опустіть руки. Розправте плечі. Стійте так, щоб не впустити підручник, рахуючи  до десяти. Зробіть два кроки вперед і два кроки назад, так щоб не впустити підручник.
  3.            Встаньте. Розведіть руки в сторони долонями донизу. Уявіть собі, що по всій довжині під рукою є опора. Зіпріться на неї, напружуючи м’язи спини. Полічіть до п’яти. Розслабте м’язи. Повторіть вправу.
  4.            Перевір свою поставу відомим способом : стати біля стіни, визначити , якими частинами тіла ви торкаєтеся її. Норма : потилиця, лопатки, сідниці. Литки, задня частина п’ят.

Вправа № 3. «Важкий портфель».

(Розрахунок максимальної маси портфеля).

  1. Обчисліть масу портфеля за нормою: маса портфеля не має перевищувати

15 % від маси учня . Для спрощення розрахунків можна поділити свою масу тіла на 7.

  1. Визначте реальну масу свого портфеля.
  2. Результати занесіть до таблиці. Зробіть висновки.

Маса учня

 

 

Рекомендована маса портфеля

 

 

Реальна маса портфеля

 

 

 

  Профілактика порушень постави ( слайд № 8 ) :

  • сон на жорсткому ліжку в положенні лежачи на животі або спині;
  • правильно дібраний одяг і взуття;
  • щоденна рухова активність ( прогулянки, заняття фізичними вправами, спортом);
  • правильне положення тіла під час сидіння за партою, робочим столом, у кріслі тощо;
  • контроль за рівномірним навантаженням на хребет при носінні рюкзаків, сумок, портфелів;
  • повноцінне харчування з достатнім умістом необхідних речовин – білків, вітамінів, мінеральних речовин;
  • загартовування ( холодні обтирання сприяють підвищенню тонусу м’язів).

 

V.  Підсумки заняття. Обмін враженнями та очікуваннями.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Масальська Олена Вікторівна
    Чудовий матеріал! Дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Основи здоров`я 7 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Страшко С. В.)
Додано
26 січня 2020
Переглядів
1694
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку