«Щоб бути здоровим, потрібні власні зусилля, постійні та значні. Замінити їх не можна нічим.»
М.М. Амосов (слайд 1)
Урок-проект
«Формування здоров’язбережувальної компетентності шлях до здорового способу життя»
Мета: розвиток ключових компетентностей учнів, а саме: (слайд 2)
Методи, застосовані на уроці:
Форми роботи: (слайд 3)
Засоби:
Структура уроку (слайд 4)
I. Організаційна частина.
II. Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності:
Вступне слово вчителя. Сьогодні у нас незвичайний урок, і це не дивно, бо саме цей предмет вимагає нестандартних форм і неординарних дій, тому давайте влаштуємося зручніше і не забуваємо про підтримання постави.
В останні часи приділяють багато часу темам «Здоров’я» і «Здоровий спосіб життя». Мабуть, недарма. То, як ви думаєте, яка тема нашого уроку?
(Учень: Здоров’я та здоровий спосіб життя.)
Вчитель: Тема нашого уроку «Формування здоров’язбережувальної компетентності ̶ шлях до здорового способу життя».
Давайте визначимо мету уроку:
Учні:
Вчитель: Усі ми знаємо, що здоров’я легше втратити, ніж придбати. Отже, пригадаємо, що таке здоров’я?
Учень: Це стан фізичного, психічного, духовного і соціального благополуччя, високої працездатності й соціальної активності.(слайд 5)
Вчитель: Зверніть увагу на дошку ̶ це квітка, яка може змінювати своє забарвлення, форму, розміри залежно від впливу на неї різних чинників. Колективна робота – модель «Квітка здоров’я» (слайд 6). Учні прикріплюють пелюстки і пояснюють, що означає кожна пелюстка, а серцевиною квітки є здоров’я.
Таким чином ви створили модель «Квітка здоров’я», де прописані основні закони здоров’я.
Вчитель: Прошу прокоментувати, чому саме ви обрали ці закони, саме так вирішили?
Учні розповідають кожен про свою пелюстку, що вона означає.
Вчитель: Який висновок зробимо?
Учень: З пелюсток утворилась Квітка. Це і є модель, яку ми назвали «Квітка здоров’я». Ми чітко усвідомили, що повинні не порушувати цих законів, тому що вони є основними вимогами життя.
Вчитель: Так, здоров’я людини залежить від багатьох чинників. Пригадайте яких, будь ласка?
Учні:
Чинники здоров’я (слайд 7)
Природне середовище:
Головні умови, що впливають на здоров’я (слайд 8)
Висновок. Здоров’я є найдорожчим скарбом, оскільки саме воно дає нам високу працездатність, успішність у навчанні та житті. Є багато прислів’їв, які підтверджують цю думку. Хто допоможе?
Прислів’я.
У здоровому тілі – здоровий дух!!!
Здоров’я народу – багатство країни!!!(слайд 9)
Чинники, пов’язані з діяльністю людини: (слайд 10)
Вчитель: Два поняття, що тісно пов’язані між собою «Здоров’я» й «Здоровий спосіб життя». Пригадайте, що таке здоровий спосіб життя?
Учень: Це те, що і як робить людина упродовж свого життя для збереження, зміцнення, відновлення та примноження здоров’я.(слайд 11)
Вчитель: Що є складовими здорового способу життя, зверніть увагу на дошку.(слайд 12)
Чинники ризику, що пов’язані зі способом життя:(слайд13)
Гіподинамія – це зниження рухової активності
Вчитель: Який висновок зробимо?
Учень: Людина, яка дотримується здорового способу життя, спроможна реалізувати свої задатки і здібності, досягти поставленої мети. Тому серед багатьох цінностей завжди пріоритетом було здоров’я.
Учень: Бути здоровим хоче кожний, але не кожному це вдається. Не всі розуміють, що усьому треба вчитися. У школі ми отримуємо лише інформацію про корисні навички, а розвивати і вдосконалювати треба їх упродовж усього життя. Для цього кожен створює власний спосіб життя, свою індивідуальну систему поведінки і набуває необхідних для цього життєвих навичок.
Наслідки необачливого ставлення щодо здоров’я ми спостерігаємо кожного дня на наших учнях, тому саме і обрали проектну форму уроку.
Вчитель: Я хочу запросити бажаючих учнів розповісти й ознайомити наших гостей з тим, як готувались до уроку-проекту «Формування здоров’язбережувальної компетентності ̶ шлях до здорового способу життя».
Релаксаційна пауза (зміна виду діяльності)
Фізкультурна хвилинка.
Виконання вправ під музичний супровід.(слайд 15)
Тема проекту: «Здоровий спосіб життя: твій вибір – твоє майбутнє» (слайд 16)
Мета: (слайд 17)
Актуальність:(слайд 18)
Проблема здорового способу життя й зміцнення здоров’я є однією з найактуальніших, тому даний дослідницько-пошуковий проект присвячується саме цій проблемі.
Пріоритетним питанням залишається підвищення навчальних досягнень школярів з основ здоров’я.
Проект сприяє формуванню креативної здоров’язбережувальної компетентності учнів, створює оптимальні умови для самореалізації та розкриття творчого потенціалу.
Орієнтовні напрямки реалізації проекту: (слайд 19)
Об’єднати учнів у групи, враховуючи їхні завдання та інтереси:
(2016-2019 рр.). Таблиця №3;
Очікувані результати:(слайд 24)
Методи реалізації проекту: (слайд 25)
1. Чітке планування заходів, спрямованих на ефективний результат.
2. Глибоке вивчення проблеми здоров’я серед підлітків 7 – 10 кл.
3. Діагностування, анкетування, моніторинг, індивідуальні бесіди учасників проект.
4. Аналіз результативності виявлених змін серед школярів щодо свого здоров’я та здоров’я оточуючих.
Етапи реалізації проекту: (слайд 26)
Презентація проекту
гр. «Дослідники»
гр. «Юні спортсмени»
гр. «Психологи»
гр. «Порадники»
3. Підсумки та узагальнення: (слайд 29)
- Організувати роботу клубу «Діалог» для підлітків.
- Видати шкільну газету «Твоє здоров’я у твоїх руках», «Здоров’я очима дітей».
- Виготовлення мультимедійної презентації приготовлених матеріалів.
Учасники проекту: учні 7А, 7Б; 8А; 10 класів ЗОШ №11 м. Коростеня. (слайд30)
Тип проекту: дослідницько-науковий, груповий (слайд 31)
IІI. Основна частина уроку (слайд 32)
Презентація проекту «Здоровий спосіб життя: твій вибір – твоє майбутнє»
I. Презентація результатів роботи групи «Дослідники» (слайд 33)
Побажання від групи «Дослідники»
«Існує тисячі хвороб, але здоров’я – єдине!» - Карл Берне.(Слайд38)
Кожна людина має 9 лікарів, даних природою: (слайд 39)
II. Презентація результатів роботи групи «Юні спортсмени»: (слайд 40)
Побажання від групи «Юні спортсмени» (Слайд 47)
Будьте сильні, здорові – це найбільша радість у світі! Усім, усім – міцного здоров’я!!!
III. Презентація результатів роботи групи «Психологи». (слайд 48)
Предмет дослідження: (слайд 49)
Рівень інформованості учнів 7-А, 7-Б, 8-А, 10 класів про здоровий спосіб життя.
Мета: (слайд 50)
Визначити рівень знань учнів з питань формування здорового способу життя.
Завдання дослідження: (слайд 51)
- анкетування та його моніторинг;
- проведення психолого-профілактичного тренінгу «Здоровий спосіб життя: твій вибір-твоє майбутнє. Профілактика вживання наркотичних речовин.»
Результати дослідження (слайд 52)
7-Аклас
Всього учнів – 24
Брало участь – 20,
з них: дівчат – 9,
хлопців – 11.
7-Б клас (слайд 53)
Всього учнів – 22
Брало участь – 22,
з них: дівчат – 9,
хлопців – 13.
8-А клас (слайд 54)
Всього учнів – 23
Брало участь – 22,
з них: дівчат – 12,
хлопців – 10.
10 клас (слайд 55)
Всього учнів – 25
Брало участь – 23,
з них: дівчат – 11,
хлопців – 12.
Цільова група – 87 учнів (респондентів).
Таблиця № 10 (слайд 56)
92% учнів інформовані щодо формування здорового способу життя;
8% - не інформовані.
Таблиця №11 (слайд 57)
60% учнів дотримуються складових здорового способу життя;
40% - не завжди.
Таблиця12. Кількість учнів, яі мають шкідливі звички. (слайд 58)
80% - не мають;
12% - палять;
8% - вживають алкоголь не систематично.
Висновок. Побажання від групи «Психологи». (слайд 59)
Хто здоровий – той сміється,
Все йому в житті дається.
Він долає всі вершини –
Це ж чудово для людини!
Усмішок! Гарного настрою!
ІV. Презентація результатів роботи групи «Порадники» (слайд 60)
Група презентує вірш «Пам’ятка учню»
Проаналізувавши пропозиції, що надали нам 3 групи: «Дослідники», «Юні спортсмени», «Психологи» - ми прислухались до їхніх побажань, але, на нашу думку, внесли деякі правки та коректування і доводимо ці поради щодо формування, збереження і зміцнення здоров’я кожного учня у школі й дотримання здорового способу життя.
Рекомендації групи «Порадники» щодо здорового способу життя: (слайд 61)
Побажання від групи «Порадники» (слайд 62)
«Здоров’я – це нічого, а без здоров’я все – ніщо» - Сократ.
Посміхніться один одному й будьте здорові!!!
IV. Підсумки й узагальнення уроку:
Сьогодні ми з вами провели нестандартний урок-проект, тему якого ви обирали самостійно. Хочу відмітити, що майже всі учні класу готувались до цього уроку. Ви підняли дуже необхідну і в той же час актуальну тему, пов’язану із здоров’ям і формуванням здорового способу життя. Ви розкрили багато цінних і потрібних питань, які стануть у пригоді щодо вирішення проблем здорового способу життя.
Сподіваюсь, що тренінг, який провели працівники психологічного центру відділу освіти буде вам корисним щодо вирішення проблем, пов’язаних із здоров’ям, а також допоміг розібратися у питаннях, що вас хвилювали.
Я вам всім щиро вдячна за дослідження, що проводила кожна група, активність на уроці, глибокі знання, які ви показали під час своїх виступів (коментування оцінок, отриманих учнями).
Давньогрецький філософ Демокрит писав : «Люди моляться богам, просять у них здоров’я й не знають того, що здоров’я залежить від них самих». Ваше здоров’я значною мірою залежить від вас, адже без здоров’я не може бути повноцінного життя. Це одна з головних умов досягнення успіху у житті.
Свідоме і відповідальне ставлення до здоров’я має стати нормою життя та поведінки для кожного з нас.
Побажання учням (слайд 63)
Намагайтеся, щоб знання про здоровий спосіб життя стали вашими переконаннями, щоб бажання дбати про своє здоров’я стало повсякденною корисною звичкою.
Зміцнюйте своє здоров’я, виховуйте силу волі і радійте кожній дрібниці.
Будьте здорові!!!
V. Рефлексія:
Оберіть «Смайл уроку» серед запропонованих. Поясніть свій вибір.
VІ. Домашнє завдання: (слайд 64)
VІІ. Висновок: (слайд 65)
Давньогрецький філософ Платон говорив, що «здоров’я – не все , але без здоров’я – ніщо»
Тому бажаю вам міцного здоров’я і довголіття.
А згадуючи слова відомого німецького філософа Артура Шопенгауера : «Здоров’я так переважає всі інші блага життя, що істинно здоровий жебрак щасливіший за хворого короля», хочеться побажати : Будьте всі здорові!!!
І пам’ятайте: Найбільше щастя у житті – здоров’я!!!
1