: Мета:розвиток основних компетентностей учнів,а саме Уміння вчитися упродовж життя, розвивати свідоме ставлення до здорового способу життя, уміння підтримувати його впродовж усього життя;Основні компетентності у природничих науках і технологіях: формувати уміння застосовувати знання в реальних життєвих умовах для розв’язку практичних завдань та здатності визначати й обґрунтовувати власну життєву позицію. Соціальна та громадська: налаштовувати учнів на готовність, здатність та потребу жити за загальнолюдськими законами, відповідального ставлення до свого здоров’я, інших людей, виховувати почуття за своє здоров’я та здоров’я оточуючих, працювати у команді. Екологічна грамотність і здорове життя.
Головні умови, що впливають на здоров’я: Якість життя: Харчування. Відпочинок. Праця. Навчання. Рівень життя: Рівень емоційного благополуччя. Умови проживання. Матеріальне благополуччя. Стиль життя: Особливості побудови особистого життя. Тривалість та наповненість життя: Повнота соціального,психічного,духовного і фізіологічного життя людини
Мета:формувати навички пошуково-дослідницької діяльності на основі спільної праці; формувати відповідальне ставлення до свого здоров’я сприяти набуттю досвіду й життєвих установок на здоровий спосіб життя і безпечну поведінку; формувати свідоме ставлення до здорового способу життя,уміння підтримувати його впродовж усього життя.
Актуальність. Проблема здорового способу життя й зміцнення здоров’я є однією з найактуальніших ,тому даний пошуково-дослідницький проект присвячується саме цій проблемі. Провідною ідеєю цієї роботи є пошук і дослідження групами. Актуальним є питання здоров’язбережувальної компетентності як здорового способу життя,підвищення навчальних досягнень школярів з основ здоров’я. Сприяє формуванню креативного способу життя:самореалізації,розкриттю творчого потенціалу,підвищенню інтелектуальних здібностей.
Група “Дослідники” Завдання:провести моніторинг стану здоров’я учнів школи за три останні роки(2016-2017-2018);найпоширеніші захворювання;дослідити оздоровлення дітей влітку(2016-2018);Провести моніторинг щодо захворюваності вчителів (2016-2018);аналіз і рекомендації подати групі “Порадники”
Група “Юні спортсмени”Завдання:аналізувати і провести моніторинг складу учнів у групах із фізичного виховання, скласти таб. №4;скласти таб. №5 щодо відвідування учнями спортивних секцій,спортивних клубів,провести моніторинг;визначити види травм (таб. №6) під час навчання та на перервах;аналіз і пропозиції подати групі “Порадники”.
Очікувані результати. Залучення учнів до аналітичної роботи творчих проектів,робота в групах сприятимуть збереженню здоров’я,безпеці,розвитку й життєвому успіху;Формування здоров’язбережувальної компетентності - шлях до здорового способу життя,навичок самостійної роботи з додатковими джерелами інформації з запровадження сучасних підходів в навчальний процес є результатом навчання.
Методи реалізації проекту. Полягають у чіткому плануванні заходів,спрямованих на ефективний результат:глибоке вивчення проблем здоров’я серед підлітків;діагностування,анкетування,моніторинг,індивідуальні бесіди учасників проекту(експеримент);аналіз результативності, виявлених змін серед молоді щодо свого здоров’я і здоров’я оточуючих ;організація роботи консультативного центру для тих,кому допомога потрібна терміново.
Хвороби учнів за період 2016-2018 рр.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}№ п/п. Хвороби. Кількість учнів4-5 класи5-6 класи6-7 класи. Разом1 Ендокринна система61017322 Кров і кровотворні органи34293 Органи зору111317414 Нервова система252015605 Органи дихання191820576 Органи травлення172015527 Статево-видільна система1176248 Система органів кровообігу161418489 Шкіра1541010 Опорно-рухова система39475113711 Вегето-судинна дистонія з гіпотонічним типом7682112 Вегето-судинна дистонія з гіпертонічним типом6561713 Хірургічна патологія1011113214Інші захворювання24191962 Разом195199209595
Оздоровлення дітей улітку в період 2016-2018 рр.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}№ п/п. Місце відпочинку2015-2016 н. р.4-5 класи2016-2017 н. р.5-6 класи2017-2018 н. р.6-7 класи1 Мовний табір “Веселка”38-46,3%39-48,1%-2 З допомогою церкви-2-2,47%6-7,2%3 З батьками45-54,8%27-33,3%11-1,2%4 У Карпатах-15-18,5%13-15,6%5 На морі з батьками1-1,21%8-9,9%9-10,8%6 За кордоном3-3,66%11-13,6%7-8,4%7 У селі71-86,6%77-95,1%80-96,4%Разом158-51,9%179-45,2%126-65,9%
Стан здоров’я вчителів{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Скільки разів за рік2015-2016 н. р.2016-2017 н. р.2017 р16 вчителів16 вчителів16 вчителів25 вчителів6 вчителів9 вчителів35 вчителів3 вчителі4 вчителі46 вчителів4 вчителі1 вчитель57 вчителів4 вчителі4 вчителі61 вчитель1 вчитель4 вчителі71 вчитель1 вчитель-8--1 вчитель91 вчитель1 вчитель9 вчителів10---11---12-1 вчитель-131 вчитель--Разом33 вчителі37 вчителів48 вчителів
Групи фізичного виховання, які відвідують учні{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Групи2016-2017 рр. Всього 470 уч.2017-2018 рр. Всього 477 уч.2018-2019 рр. Всього 470 уч. Основна162-34,5%225-47,2%201-42,7%Підготовча178-37,9%130-27,2%172-36,6%Спеціальна129-27,4%122-26,0%96-20,4%Звільнено від фізкультури1-0,1%-1-0,3%
Участь учнів у спортивних секціях, клубах за місцем проживання{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Спортивні заклади2016-20174-5 класи2017-20185-6 класи2018-20196-7 класи. ДЮСШ:- легка атлетика-22- футбол368- баскетбол--5- волейбол-34 Дитячі спортивні клуби:- шашки212- шахи122- важка атлетика-23- вільна боротьба-22- спортивні танці557 Оздоровчі дитячіплощадки:- футбол-38- баскетбол--5- фітнес-клуби з батьками171513 Разом28-31,4%41-50,6%61-73,5%
Травми, які отримали учні на уроках за 2016 р.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Назва Клас. Забій голови, струс мозку4 Забій мізинця правої руки5 Перелом променевої кістки3 Забій ліктьового суглоба6 Забій правої руки7 Забій гомілки лівої ноги9 Розсічення нижньої губи6 Перелом великого пальця правої руки8 Всього (чоловік)8
Травми, які отримали учні на уроках за 2017 р.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Назва Клас. Травма променезап’ясткового суглоба10 Розтяг зв’язки щиколотки лівої нижньої кінцівки9 Забій гомілки правої нижньої кінцівки7 Перелом великого пальця лівої верхньої кінцівки6 Забій голови5 Розсічення верхньої губи та носа8 Всього (чоловік)6
Травми, які отримали учні на уроках за 2018 р.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Назва Клас. Перелом кисті правої верхньої кінцівки7 Забій плечового відділу правої верхньої кінцівки7 Травма колінного суглоба лівої нижньої кінцівки10 Розтяг зв’язки плечового суглоба9 Всього (чоловік)4
Поради щодо здорового способу життя. Своєчасно, якісно та раціонально харчуватися. Загартовуватися (регулярно виконувати загартовувальні процедури за допомогою води, повітря, сонячних ванн). Регулярно виконувати фізичні вправи (робити ранкову гімнастику, відвідувати спортивні секції,більше ходити й бігати). Дотримуватися режиму навчання та відпочинку (активно відпочивати під час рухливих ігор на свіжому повітрі, їзди на велосипеді, цікавих екскурсій на природі, це сприятиме підвищенню успішності в школі і здоровому сну). Додержуватися правил особистої гігієни, стежити за чистотою свого одягу. Активно виробляти у себе корисні звички й викорінювати шкідливі. Розумно поєднувати фізичне навантаження з розумовою працею. Доброзичливо ставитися до людей, які вас оточують. Це забезпечить вам хороший настрій та добре ставлення до себе. Більше всміхатися,більше позитивних емоцій у школі, на вулиці та вдома. Любіть і цінуйте себе. Налаштовуйтесь прожити довге, здорове й щасливе життя.
Домашнє завдання1. Намалювати «Дерево життя»:на зелених листочках запишіть дії, що зміцнюють ваше здоров’я, впливають позитивно на організм;на жовтих – дії, що послабляють здоров’я, впливають на організм негативно;на коренях – успадковані від батьків;на стовбурі – найважливіші в житті дії, над якими потрібно працювати.2. Написати твір-роздум на тему: «Здоров’я очима дітей» або «Я вибрав здоровий спосіб життя».