Практичне заняття з історії України, 5 клас. Моя уявна подорож історичними місцями України.

Про матеріал
Поданий матеріал можна використовувати на практичному занятті з історії України у 5 класі
Перегляд файлу

Тема: Практичне заняття. Моя уявна подорож історичними місцями      України

Мета: залучити учнів до глибшого вивчення історії України через вивчення   історії свого рідного краю;                                                                                                     формувати та розвивати в учнів дослідницькі уміння, навички пошуково -      дослідницької роботи,  спостережливість, уміння висувати гіпотези, узагальнювати, розвивати    аналітичне мислення;                                                                     виховувати почуття любові до історії свого села і всієї України.

Обладнання: О.І. Пометун, І.А. Костюк, Ю.Б. Малієнко Історія України (Вступ до історії). — К.: Видавничій дім «Освіта»; карта України,  ілюстрації.

Тип уроку: урок практичного застосування знань, навичок і умінь.

Очікувані результати

Після цього уроку учні зможуть:

  • самостійно вирішувати проблемно-пізнавальні завдання;
  • публічно представляти результати індивідуальної та колективної творчої діяльності;
  • покращити навички пошуково – дослідницької роботи;

СТРУКТУРА  УРОКУ

І.  Організаційний момент уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

ІІІ.  Мотивація навчальної діяльності

ІV. Вивчення нового матеріалу 

V. Закріплення знань  учнів

VІ. Підсумки уроку 

VІІ. Домашнє завдання

ХІД УРОКУ

І.  Організаційний момент

Повідомлення теми та мети уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Як ви розумієте українське прислів’я  «Хто у світі не бував,  то і дива не видав»

та англійське «Подорож у тисячу миль починається з одного кроку»?

ІІІ.  Мотивація навчальної діяльності

Вчитель

Як ви вважаєте, чи важливо кожному з нас знати які є історичні місця України? Наведіть приклад життєвої ситуації з якої буде видно, що знання про історичні місцевості України можуть стати у пригоді кожній людині. (Якщо діти відчувають деякі складнощі, вчитель підказує декілька ситуацій: до вас приїхав зі своїми батьками товариш з іншої країни і бажає побачити найцікавіші місця нашої країни; турагенства нашої країни не зможуть організувати гарний і змістовний відпочинок туристам, якщо не знатимуть інформації про найцікавіші історичні місця України).

ІV. Вивчення нового матеріалу

З’ясуйте  відмінність  між  реальною  та  уявною  подорожжю.

Обговоріть, що потрібно знати, аби подорож стала цікавою. Ознайомтеся з порадами для мандрівників та визначте, які з них можуть  знадобитися  під  час  реальної  подорожі,  а  які    уявної (віртуальної).

1)  Визначте, яке місце ви хочете побачити. Знайдіть його на карті.

2)  Оберіть маршрут: з’ясуйте, що ви зможете побачити дорогою, повз які населені пункти будете проїжджати, де можна зупинитися для перепочинку.

3)  Використовуйте спеціальні  путівники з порадами для  мандрівників.  З них ви можете дізнатися, що саме у цій місцевості запропонують туристам для ознайомлення.

4)  Намагайтеся  дізнатися  якомога  більше  про  місце,  де  ви  опинилися.  Не варто нехтувати  розмовами з місцевими жителями,  адже саме вони найбільше знають легенд та цікавих історій про цей край.

5)  Оберіть собі  цікавих  попутників,  які  поділяють  ваші  інтереси  (наприклад, любителів  замків  та  фортець,  або  садів  і  парків,  музеїв  зброї чи  меблів, прихильників старовинних палаців чи пам'ятників тощо).  Разом ви зможете дізнатися набагато більше.

6)  Занотовуйте в записник усе нове,  що дізналися під час подорожі, а також свої враження  від побаченого.  Фотографуйте те,  що  вас  привабило,  або купуйте листівки із зображеннями найцікавіших місць чи пам’яток.

7)  Розповідайте  друзям  про  те,  що  побачили  та  про  що  дізналися  під  час

подорожей.

Проведення практичної роботи

1)  Об’єднайтеся  у  заздалегідь  визначені  для  уявної  подорожі пари чи малі групи.

2)  Оберіть  разом  маршрут вашої мандрівки,  користуючись картою «Пам’ятки України» на с.  185.

3)  Визначте, яку саме історичну пам’ятку ви хочете відвідати. Зберіть про неї інформацію  з доступних джерел.  За  можливості  підготуйте  зображення цієї пам’ятки.

4)  Знайдіть на карті,  що міститься на форзаці підручника, вашу область (регіон)  та населений  пункт.  Простежте  на карті України,  якими  областями (регіонами) вам доведеться подорожувати.

Пам’ятка виступаючому

1)  Намагайтеся зробити опис пам’ятки зрозумілим, якщо застосовуєте нові імена, слова, географічні назви тощо.  Пояснюйте їх.

2)  Для більш захопливого і детального опису використовуйте слова і словосполучення:  «зверніть увагу ...»,  «варто побачити і почути...»,  «вас зацікавить той факт,  що...»,  «ліворуч», «праворуч»,  «в центрі».

3)  Показуйте на ілюстрації, фотографії,  на карті місця,  про які розповідаєте.

V.  Закріплення знань учнів

Обговоріть у загальному колі:

  • Що нового ви дізналися про історичні пам’ятки України?
  • Що для вас стало найбільш несподіваним та захоплюючим?
  • Як  ви  тепер  ставитеся  до  праці  екскурсоводів  та укладачів  туристичних путівників?
  • Що ви розповісте про це заняття вдома?

VІ. Підсумки уроку

Підсумкове слово вчителя. Наша  подорож була цікава і змістовна. Слід закінчити її словами Сидоренко Марини про наш край.

Харківщина - це рідна земля, 
На якій народилася я. 
У городах співучий струмок, 
Що скликає до себе пташок. 
Ліс чарівний, привітний лужок 
І рідненької хати високий дашок. 
А іще Харківщина - це наша сім’я, 
Дружна, велика батьківська рідня, 
У якій лине завжди і радість, і сміх, 
А якщо у нас горе - то спільне для всіх.

VІІ. Домашнє завдання

  1. Опрацювати § 27
  2. Дати відповідь на питання після § 27 (усно)
  3. Підготувати інформацію про подорож Україною.

 

 

doc
До підручника
Історія України (Вступ до історії) 5 клас (Власов В.С.)
Додано
28 лютого 2020
Переглядів
1790
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку