Тема: Емоції, почуття, вчинки.
Мета: формувати уявлення дітей про різноманітність емоцій; розглянути, як пов”язані почяття та емоції, спонукати робити вчинки, що приносять радість іншим; тренувати вміння дітей передавати емоції мімікою; вчити аналізувати свої вчинки та нейтралізувати гнів через гру; розвивати мислення, увагу, дрібну моторику рук; стимулювати пізнавальну діяльність, творчу уяву, уміння фантазувати, розмірковувати, самостійно робити висновки; виховувати товариські стосунки , взаємоповагу.
Дітки, у нас сьогодні незвичайне заняття, погляньте скільки гостей на ньому присутні. Давайте, дітки, привітаємось з нашими гостями.
Дітки мої рідненькі Маленькі і гарненькі
До гостей ви поверніться Привітайтесь, посміхніться
І пошліте їм в дарунок: Повітряний поцілунок
Наберіть в долоні сміху ,Й киньте гостям на потіху
А зараз тихенько сідаємо і заняття починаємо.
Діти, погляньте хто тут? Це Смайлик. Який він? (трішки засмучений) А знаєте чому? Він розгубив і забув усі свої емоції і не може їх згадати.
А ви знаєте що таке емоції? ( Різні емоції люди висловлюють мімікою. Це коли ми можемо передати свій стан, настрій, емоцію виразом обличчя і навіть тілом, відповіді дітей).
-Як ви думаєте, ми можемо допомогти Смайлику знайти свої емоції ? Так, то ж давайте братися до роботи. Ми розглянемо з вами які ж є емоції, як люди виражають свої почуття, вчитися робити гарні вчинки, які дарують іншим радість.
Нагадаю вам, що з нами буде мандрувати ось ця ручка (кольорові долоньки).
Вона буде вказувати чи слухають діти чи ні. Якщо показую зелений колір, то можемо продовжувати працювати далі.
Якщо я показую червоний, то треба зосередитися і уважно працювати.
1 смайлик ЗЛІСТЬ Ви знаєте що це за емоція?
-Покажіть її мені? (показують мімікою).
-Які відчуття у вас при цьому? (тіло напружене, нервове, скуте).
-Коли може виникати така емоція? (відповіді дітей).
- Згадайте, ситуацію, коли ви буваєте злі? (відповіді дітей).
Вправа «посварились - помирились»
(Дітки стають парами, спинками один до одного, сильно – сильно зляться, хмурять брови, напружились, а потім – повернулись, посміхнулись і обійнялись)
А знаєте діти. Що злості можна позбутися самому. Щоб не образити інших.
Вправа «Прожени зість»
- Коли у нас є злість, то можна порвати на шматочки папірець (рвуть) і вона зникне, можна потупати ніжками (тупають), щоб її прогнати можна пострибати (стрибають).
2 смайлик СУМ
А скажіть мені, чи було вам колись сумно? (відповіді дітей).
-Вам подобається такий стан? Чому? (відповіді дітей).
Вправа «Вибери картинку»
Діти, подивіться на картинки і виберіть серед них ті вчинки, які причиняють сум і образу іншим.
(Діти вибирають картинки і вішаємо на дошку)
Коли вам сумно, вам хочеться його змінити? (Так – Як можна підняти собі настрій? (подивитись мультик, позвати друзів, зайнятись улюбленою справою, почитати книжечку, помалювати)
3 смайлик ПОДИВУ (ЗДИВВАНЯ)
Згадайте ситуацію із свого життя коли ви були здивовані (відповіді дітей).
Покажіть дану емоцію на своєму обличчі (зображують мімікою).
4 смайлик СТРАХ
-Дітки, що це за емоція? (відповіді дітей).
-Давайте покажемо її. (показують мімікою)
-Чого ви боїтесь? (відповіді дітей).
-Згадайте коли вам було страшно? (відповіді дітей).
-Відкрию вам невеличкий секрет: у страху є слабке місце, як тільки його промовити вголос або висміяти, він вмить зменшується на половину.
Вправа «Закінчи речення»
1.Коли в кімнаті вимкнене світло, то мені…….
2.Коли на вулиці гримить і блискає, то мені…..
3Я побачив великого, чорного павука і мені…..
4.На вулиці вибігла велика собака і голосно загавкала і мені…
-Скажіть мені, дітки, чи корисний страх? Чому? (Так, якщо нема почуття страху, то можна впустити злодія у хату, опектись гарячою водою, спричинити пожежую
Ні, тому, що через постійний страх перед чимось, ми не радіємо життю, почуваємось невпевнено, частіше хворіємо, менше пізнаємо світ,…)
-Що ж робити? (бути обачними, частіше посміхатись, глузувати з непотрібних страхів.)
5 смайлик ЗАДОВОЛЕННЯ
Діти, як ви вважаєте, яка це емоція (задоволення) Чому?
-Як ви можете охарактеризувати спокійну людину? (відповіді дітей).
Вправа «Знайди картинку» Коли людина відчуває себе спокійно.
Гра «Продемонструй емоцію»
Злякайтесь, як: зайчик, що побачив вовка,
Зрадійте, як: як два товариші після розлуки.
Насуптесь, як: учень, якого образили.
Розсердьтеся, як: два розбишаки, що сваряться.
6 смайлик РАДІСТЬ
-Яка це емоція дітки? (радості)
-Покажіть її мені (показують мімікою).).
-А що вам приносить радість? (відповіді дітей).
-Коли ви радієте, які відчуття при цьому? (відповіді дітей).
-Люди по різному можуть радіти,хтось лише посміхнеться, хтось аж пишить, кричить, хлопає, тупає, навіть плаче….але всіх об’єднує одне – посмішка на обличчі.
А тепер я хочу щоб і ви трішечки пораділи. (вихователь пускає дітям мильні бульбашки). Сподобалось? Я подарувала вам трішечки радості? Давайте ми з вами поділимось радістю з нашими гостями. Тримайте кульки і фломайстери, намалюйте на них емоцію радості і подаруйте нашим гостям.(під музику діти виконують завдання).
Вправа «Розмалюй кульку»
Ось, малята, ми разом зібрали всі емоції смайлика. Давайте ще раз їх разом назовимо. Подивіться, дітки, наш Смайлик уже не сумний. Який у нього настрій?
Гра «Дзеркало»
Робота в парах.
Зараз один з пари буде демонструвати якусь емоцію.
Сусід має її відобразити на своєму обличчі також.
Ваше завдання: проспостерігати, як виглядає ваша емоція.
- Скажіть, чи всі емоції виглядають гарно? Які так, які ні?
Можемо зробити висновок, що прикрашають людину лише позитивні емоції.
Вправа
На роздаткових картках обведіть зеленим кольором позитивні емоції,
чорним – негативні.
-Гра «Дерево почуттів»
Учні обирають грушку, яка відповідає їх емоційному стану, їх настрою зараз, прикріплюють на дерево.
-Дітки, скажіть, чи сподобалось вам заняття? Що найбільше? відповіді дітей).
-Що не сподобалось на занятті?Що було для вас тяжким? відповіді дітей).
-Я дякую вам за роботу на занятті, бажаю веселого та гарного настрою і дарую вам ось такі веселі смайлики (кожній дитині цукерка у вигляді смайлика)