УРОК ЗДОРОВ’Я «ОСОБИСТА ГІГІЄНА»
Мета: розширювати знання учнів про особисту гігієну, познайомити з предметами особистого користування та призначенням предметів особистої гігієни; розвивати в учнів знання елементарних правил особистої гігієни, гігієнічні навички, вміння робити власні висновки, узагальнення; виховувати навички культури, турботу про своє здоров’я.
Обладнання: виставка засобів гігієни, сюжетні картинки, відеофільми.
Щоб урок пройшов не марно,
Щоб чогось навчив він нас,
Сядьте всі рівненько й гарно
Та не гайте марно час!!!
Руки покладіть гарненько,
Спинку рівно, ніжки рівно,
Молодці, всі сіли вірно!!!
Сьогодні ми з вами поговоримо про чистоту і здоров”я ,познайомимось із поняттям « гігієна», з однією з вимог гігієни – чистотою; спробуємо з’ясувати як зберегти та зміцнити наше здоров ‘я, познайомимося з правилами особистої гігієни.
Діти, скажіть, будь ласка, а чи подобається комусь хворіти, коли, наприклад, болить животик?
Одна з головних умов, щоб бути здоровим – слід дотримуватися чистоти.
Одна з головних вимог гігієни – чистота. Народна мудрість говорить « Чистота запорука здоров ‘я». Щоб бути здоровим , треба щодня бути чистим і охайним.
Гігієна – це наука про збереження і зміцнення здоров’я людини.
Особиста гігієна - це догляд за своїм тілом, тримання його в чистоті.
Одна з головних вимог гігієни – чистота. Щоб бути здоровим , треба щодня бути чистим і охайним.
На адресу нашого класу з Країни чистоти прийшла посилка. Давайте подивимось, що ж нам надіслали. Це цікаві загадки.Коли м їх вігадаємо, ми познайомимося з чарівними предметами, які нам щодня допомагають бути чистими та охайними. Послухайте їх і відгадайте.
1). Лежить на полиці річ невелика,
Потреш її в руках, бруд умить зника.
(мило)
2)Як купатися ідеш
І мене також береш.
Я гладеньке й запашне,
Ти намилюєш мене.
Всі мікроби змило
Я – корисне…
(Мило)
3). Я м'якенька полотнинка Випрана дбайливо
Не серветка, не хустинка, Знаю своє діло.
Я до щічок, до голівки Притулюсь ласкаво.
Я вберу усі краплинки З тіла після ванни.
(рушник)
4) М’якенький, пухнастий
Біленький, чистенький.
В душ його візьму з собою
Буду чистий і з сухою головою.
(Рушник)
5). Хто завжди правду каже Яким є, таким покаже
І без слів про все розкаже?
(дзеркало)
6). Резинка - Акулинка пішла гулять по спинці
Поки вона гуляла, спинка рожевою стала.
( мочалка)
7) Колюча, наче їжачок,
Штанці почистить, піджачок. (Щітка для одягу)
8)Ліг в кишеню і вартую
Плаксі, реві та бруднулі
Витру вранці струйки сліз,
Не забуду і про ніс
( носовичок)
9) Я - невтомна трудівниця, мені вірять люди,
Хто зі мною поведеться – той здоровий буде.
Буде часто усміхатись білими зубами,
Мене знає вся малеча і бабусі й мами.
Чистоту тримаю в домі. Справу знаю чітко,
Вам ім ‘ я моє знайоме, бо зубна я … ( щітка)
10) Будуть зубки здоровенькі
– Я почищу їх гарненько.
Візьму в руки зубну щітку, Густу і пухнасту.
Що крім цього треба дітки? Ще й і зубну…(пасту)
11)За волоссям доглядає:
Щоб блищало, вимиває.
В ванну попаде краплинка -
На водичці зразу пінка.. (Шампунь)
12)Має зубчики рівненькі:
Є густі, а є ріденькі.
Гладить, наче промінець
Нам волосся…
Молодці діти. Ви відгадалт загадки, за якими ховалися предмети індивідуального користування.
- Діти, гребінець, мило, зубна щітка, носовичок, рушник, зубна паста - належать до предметів індивідуального користування. Кожен з вас повинен мати ці предмети і сам користуватися ними.
1.Кожен день по розпорядку
Слід робити нам зарядку,
Для здоров’я вона – плюс,
Намотай собі на вус.
2. Щоб здорові зубки мати,
Слід про них щоденно дбати:
Чистить, ротик полоскати
І твердого не кусати.
Діти, сьогодні існує великий вибір, як щіток так і зубної пасти. Ось на цій виставці представлені деякі з них. (представлення зубної пасти і щіток)
ПЕРЕГДЯД МУЛЬТФІЛЬМУ «НАВІЩО ТРЕБА ЧИСТИТИ ЗУБИ»
Всім відомо, що змити бруд можна тільки водою та милом. Мило – це річ, без якої ніколи не миють і не перуть. Його вважають найбільшим ворогом бруду.
Діти, ми повинні постійно стежити за чистотою рук. Ми з вами за все беремося. Тому на ваші руки можуть потрапити мікроби. Ні в якому разі не беріть руки до роту, а постійно слідкуйте за чистотою рук.
Давайте уявно покажемо, як треба мити руки:
Треба спочатку закотити рукава вище ліктів.
Відкрити не сильно кран і намочити руки.
Взяти мило і намилити руки.
Покласти мило.
Миємо руки : треба, щоб вони перекочувались одна по одній, як санчата з гори: то права з’ їжджає по лівій, то ліва по правій. Потім треба покласти долонька до долоньки і потерти. А вже після цього сполоснути і витерти.
А ось представлені різні види мила, які використовують в різних моментах життя. (опис видів мила та його призначення).
Діти, чи знаєте ви, що коли люди не будуть користуватися гребінцем, то їхнє волосся буде кошлатим, а людина з нерозчесаним волоссям завжди виглядає неохайною, навіть тоді, коли вона буде одягнена у святковий одяг. Гребінець люди знають дуже давно. Вони бувають найрізноманітніших форм і кольорів. Розчісуючи волосся, ми робимо масаж голови, від цього наше волосся стає красивим.
Групова робота
А зараз слід допомогти хлопчику - грязнулі серед багатьох речей вибрати лише ті, що відносяться до предметів особистої гігієни
ПЕРЕГДЯД МУЛЬТФІЛЬМУ «ПРО ЗАМАЗУРУ»
Підсумок
-Чи сподобався вам урок?
- Навіщо потрібно вмиватись?
-Навіщо потрібно чистити зуби?
- Що слід робити , щоб гарно виглядати? Я думаю, що ви всі будете виконувати вимоги особистої гігієни, будете слідкувати за своєю чистотою.