Практичне заняття "Закони Хаммурапі"

Про матеріал

поглибити знання учнів з історії Вавилону, визначити особливості утворення й розвитку Вавилонської держави за правління Хаммурапіі, ознайомити з основними засадами дослідницької діяльності: читання, осмислення, аналіз писемних джерел, виховний аспект уроку реалізується на основі усвідомлення учнями, що наявність законів є ознакою цивілізації

Перегляд файлу

Практичне заняття:

Піднесення Вавилону за часів царя Хаммурапі. Закони царя Хаммурапі.

Мета уроку: поглибити знання учнів з історії Вавилону, визначити особливості утворення й розвитку Вавилонської держави за правління Хаммурапіі, ознайомити з основними засадами дослідницької діяльності: читання, осмислення, аналіз писемних джерел, виховний аспект уроку реалізується на основі усвідомлення учнями, що наявність законів є ознакою цивілізації.

Тип уроку: урок засвоєння знань, формування вмінь та навичок.

Форма проведення уроку: лабораторно-практична робота.

Обладнання: адаптований текст «Законів Хаммурапі».

ХІД УРОКУ

І.Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

На початку XX ст. археологи знайшли стовп із твердого чорного каменю, вищий за зріст людини. Майже весь він був укритий написами. У верхній частині містилося зображення: на троні сидить бородатий бог сонця  перед ним, нижчий на зріст, у шанобливій позі стоїть цар. Бог сонця вручає царю  жезл — знак влади над людьми.

Однак головне, що було вирізьблено на цьому чорному камені, —закони. За цими законами судили тих, хто порушував установлені в державі порядки та правила. У своєму вступі до законів цар  проголошує мету: «Дати сяяти справедливості в країні, щоб знищити беззаконня та зло, щоб сильний не гнобив слабшого».

 

На які питання ви хотіли б знайти відповідь на сьогоднішньому уроці?

(приблизні питання: Що за країна або місто? Як звали царя? Про що закони?)

ІІІ. Актуалізація опорних знань, умінь та уявлень учнів

Вчитель пропонує розгадати назву міста, розв’язаючи завдання:

  1. Назва земель в середній течії двох річок, що впадають у Перську затоку. (Дворіччя)
  2. Давні греки називали  країну, що була там розташована…(Месопотамія)
  3. Одна з річок, що впадає у Перську затоку.(Євфрат)
  4. Природний матеріал, якого було вдосталь в Дворіччі.(Глина)
  5. Основне заняття населення.(землеробство)
  6. Цар, який об’єднав Шумер і Аккад в Аккадське царство. (Саргон)

 Із виділених букв отримали назву ВАВИЛОН. Оголошує тему та очікувані навчальні результати.

ІV. Вивчення нового матеріалу

Робота з картою. Завдання: знайти де розташовувався Вавилон, чи вдале розташування?

Південному Межиріччі на березі Євфрату, де річки Тигр і Євфрат сходяться найближче, виник Вавилон. Вавилон був зручно розташований на перехресті торгівельних шляхів.

Коментоване читання с 70 підручника

Який цар прославився найбільше і чому?

Далі організуються дослідницькі групи та проводиться короткий інструктаж.

V. Лабораторно-практична частина уроку

Групи отримують картки з дидактично адаптованим текстом законів царя Хаммурапі та завданнями до них. (Додаток)

VI. Систематизація й узагальнення нових знань та умінь.

На цьому етапі учні зачитують складений у групі навчальний текст. За потреби текст коригується спільними зусиллями.

VII. Підбиття підсумків уроку

За допомогою уявного мікрофона учні відповідають на питання:

1. Чи важко було самим писати навчальний текст?

2. Що було найцікавішим у процесі роботи з документом?

3. Які труднощі виникли при роботі з історичним документом?

4. Чи потрібні закони в державі?

VIII.Домашнє завдання

Опрацювати п 15 п.3, с.71 дз завдання 1,2 письмово

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гура Ірина Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Пометун О.І., Мороз П.В., Малієнко Ю.Б.)
Додано
6 серпня 2018
Переглядів
7158
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку