Управління освіти
Шосткинський ЗДО №2 «Іскорка»
Підготувала вихователь ДНЗ №2 «Іскорка»
Кобченко Оксана
Шостка-2021 р.
План:
Планування дидактичних ігор має займати значне місце в плануванні всієї виховно-освітньої роботи з дітьми. В години, відведені для ігор, дидактичні ігри плануються і організовуються як спільного, так і в самостійній діяльності дітей, де вони можуть грати за своїм бажанням як всім колективом, невеликими групами або індивідуально. У плані повинен передбачатися підбір ігор і матеріалу для них у відповідності з загальним планом педагогічної роботи.
Спостереження за самостійними іграми дітей дають можливість виявити їх знання, рівень їх розумового розвитку, особливості поведінки. Це може підказати педагогу, які ігри корисні для дітей, в чім вони сильні, в чому відстають.
Дидактичні ігри короткочасні (10-20хв); Дуже важливо під час гри підтримувати у дитини захопленість ігровою завданням, намагатися, щоб у цей час не знижувалася розумова активність гравців, не падав інтерес до поставленого завдання.
Необхідно надавати дітям можливість грати в різний час дня: вранці до сніданку, між сніданком і безпосередньо освітньою діяльністю, на прогулянці, у другій половині дня. Ігри в ранкові години сприяють створенню у дітей бадьорого, радісного настрою на весь день. Кожен може зайнятися улюбленими іграми, за бажанням об'єднатися з друзями.
Не рідко діти приходять в дитячий сад з певними ігровими намірами, продовжують розпочату напередодні гру. Якщо сніданок перервав гру, необхідно надати дітям можливість знову повернутися до неї після сніданку, Необхідно, щоб час, відведений для ігор, було повністю віддано грі. Іноді через надмірну завантаженість дітей організованою діяльністю або з-за нераціонального використання часу гри скорочується. Цього не можна допускати!
Плануючи дидактичні ігри, педагогам необхідно піклуватися про ускладнення ігор, розширення їх варіативності (можливо придумування більш складних правил).
При плануванні дидактичних ігор у освітньому процесі необхідно, щоб нові ігри, взяті на занятті, потім проходили в блоці спільної діяльності з дітьми і дітьми використовувалися в їх самостійної діяльності, будучи при цьому вищим показником здатності зайняти себе діяльністю, що вимагає докладання розумових зусиль.
Дидактичні ігри у більшості випадків проводяться тоді, коли діти вже отримали на заняттях певні знання і навички, інакше їм буде досить важко здійснити гру.
Необхідно, щоб у дидактичних іграх іграх певних результатів досягали всі діти, а не тільки ті, які виявляють себе найбільш активно.
Дидактичні ігри можна використовувати і для перевірки знань і умінь дітей. Важливим показником результатів навчання є засвоєнням вивченого на заняттях усіма дітьми. Виявивши рівень знань і умінь дітей, необхідно намітити подальшу роботу по усуненню недоліків.
У зв'язку з тим, що дидактична гра є незамінним засобом подолання різних труднощів у розумовому розвитку дітей, необхідно планувати їх використання в індивідуальній роботі з дітьми.
Індивідуальна робота з дітьми з використанням дидактичних ігор може плануватися за всіма видами і типами ігор. Індивідуальні дидактичні ігри, які організовує вихователь, створюють сприятливі умови для безпосереднього контакту з дитиною, допомагають глибше з'ясувати причини відставання дитини, сприяють більш активному вправі в навчальному матеріалі.
А. М. Гіркий, захищаючи право дитини на ігри, писав: "Дитина до 10-річного віку вимагає ігор, забав, і вимога його біологічно виправдано і законно. Він хоче грати, він грає всім і пізнає навколишній світ перш за все, і легше всього в грі, грою".
Список літератури: