23 липня о 18:00Вебінар: STEM-освіта без гендерних стереотипів – запорука успішного майбутнього школярів

Практичні роботи з екології

Про матеріал

Орієнтовний план роботи для практичних робіт з екології для учнів 11 класів . Розраховано на вміння учнів самостійно готувати роботу у вигляді презентацій, проектів, міні-проектів, випереджених завдань, доповідей чи семінарів за поданими планами.

Перегляд файлу

Практична робота №1

 

Аналіз особливостей історичних етапів взаємодії суспільства і природи.

 Завдання 1.

Проаналізуйте особливості взаємодії природи і суспільства на прикладі України в період 1950-1990 років. Визначте найбільші проблеми, які виникли внаслідок впливу людини на природу в цей період. Обґрунтуйте свою точку зору.

 

Завдання 2.

Проаналізуйте особливості взаємодії природи й суспільства на прикладі Давнього Єгипту в період ІІІ-ІІ тисячоліть до нашої ери. Визначте найбільші проблеми, які виникли внаслідок впливу людини на природу в цей період. Обґрунтуйте свою точку зору.

 

Завдання 3.

Проаналізуйте особливості взаємодії природи й суспільства на прикладі Великобританії в період 1800-1900 років. Визначте найбільші проблеми, які виникли внаслідок впливу людини на природу в цей період. Обґрунтуйте свою точку зору.

 

 

 

 

 

 

Практична робота №2

 

Порівняння масштабів природних і антропогенних процесів.

Заповніть таблицю.

Географічне положення об’єкта

Природна чи техногенна катастрофа

Прямі наслідки (кількість жертв)

Непрямі наслідки

Причини           виникнення НС

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Користуючись додатковою інформацією з описом техногенних і природних катастроф, запишіть дані у таблицю. Зробіть висновки.

 

 

 

 

Практична робота №3

 

Оцінка ресурсозабезпеченості світового господарства.

 

1. Проаналізуйте інформаційне повідомлення з преси. Які наслідки для України (у позитивному та негативному планах), на вашу думку, матиме дослідження?

 

2. Використовуючи  дані, наведені в таблиці, обчисліть першим із запропонованих способів ресурсозабезпеченість кількох (за вибором) країн нафтою. Розрахуйте ресурсозабезпеченість України, порівняйте її з іншими країнами.

Використовуючи карти атласу й додаткові джерела інформації. Укажіть, на які ще корисні копалини багаті характеризовані країни.

 

3. Порівняйте обсяги видобутку й розвіданих запасів природного газу у світі. Заповніть таблицю, використовуючи дані з додатків 1 і 2. Розрахуйте ресурсозабезпеченість кількох країн світу (за вибором) природним газом та  ресурсозабезпеченість України природним газом.

 

 

 

 

 

 

 

Десятка країн-лідерів за запасами й обсягами видобутку природного газу

 

з/п

Країна

Запаси

Країна

Запаси

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Практична робота №4

 

Аналіз схеми структури природокористування. Класифікація природних ресурсів.

 

Завдання 1.

Використовуючи текст (додаток 1), складіть загальну схему структури природокористування.

 

Завдання 2.

Використовуючи текст (додаток 1), складіть схему природокористування вашої місцевості.

 

Завдання 3.

За текстом  (додаток 2) складіть схему природних ресурсів вашого краю.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Практична робота №5

 

Структура забруднення навколишнього середовища в основних індустріальних    центрах України.

 

Завдання 1. Робота з текстовими матеріалами.

Проаналізуйте тексти «Програма змін «Азовсталі» і ВАТ «Запоріжсталь». Яких заходів уживають ці підприємства для збереження довкілля?

Завдання 2. Робота з таблицями й атласами.

А) Проаналізуйте таблицю в історичній ретроспективі (1995-2000- 2010 рр.). співвіднесіть її дані з розміщенням підприємств чорної та кольорової металургії ( за картою атласу економічної та соціальної географії України). Складіть перелік міст – «чемпіонів».ю порівняйте дані  «чемпіонів» з даними свого міста й даними інформації за 2010 р.

Б) Що називають «смогом» ? згадайте анатомію й фізіологію людини. Як шкідливі речовини атмосфери впливають на здоров'я людини? Яка система організму найбільше страждає через негативний вплив атмосферних викидів? Які захворювання цієї системи можуть виникнути в людини?

Завдання 3. Зробіть висновки.

Чому саме підприємства чорно металургії та електроенергетики найбільше забруднюють довкілля? Як цьому запобігти?

 

 

Практична робота №6

 

Проблеми переробки та захоронення радіоактивних відходів в Україні.

Прочитайте стратегію поводження з радіоактивними відходами в Україні. Опрацюйте матеріал:

А) складіть запитання до тексту;

Б) виділіть головні аспекти;

В) зробіть висновок.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Практична робота №7

 

Аналіз картосхеми еродованості ґрунтів.

 

Ознайомтеся з картою еродованості ґрунтів України та матеріалами до практичної роботи.

 Виконайте завдання.

Варіант І

1. Проаналізуйте картосхему еродованості ґрунтів лівобережної України. Визначте основні причини ерозії ґрунтів та можливі шляхи зменшення темпів ерозії в цьому регіоні. Обґрунтуйте свою точку зору.  

2. Складіть схему відходів сільськогосподарського виробництва та їх негативного впливу на довкілля на прикладі рослинництва в Україні.                    

 

Варіант ІІ

1. Проаналізуйте картосхему еродованості ґрунтів        правобережної України. Визначте основні причини ерозії ґрунтів та можливі шляхи зменшення темпів ерозії в цьому регіоні. Обґрунтуйте свою точку зору.  

2. Складіть схему відходів сільськогосподарського виробництва та їх негативного впливу на довкілля на прикладі тваринництва в Україні.

 

Зробіть висновки.

 

 

 

 

Практична робота №9

 

Обґрунтування сприятливості ресурсів своєї місцевості для цілей рекреації.

 

Підготуйте характеристику рекреаційних ресурсів вашого краю. Масштабність оцінюваної території виберіть самостійно.

Складіть характеристику за планом:

1. Природні умови:

а) клімат;

б) мальовничий ландшафт, мінеральні води, пам’ятники природи;

в) природні водойми;

г) екологічна ситуація.

2. Економічні і соціальні умови:

а) рівень розвитку інфраструктури, призначеної для туризму;

б) наявність привабливих історичних місць (у тому числі архітектурних пам’ятників, місць перебування видатних людей тощо);

в) традиції, місцеві свята, обряди, ремесла, промисли;

г) доброзичливість і гостинність місцевого населення.

 

Який вид туризму можна запропонувати: сільський чи «зелений» туризм, екстремальний, пізнавальний, лікувальний, суперкомфортний та ін..?

 

2. Оформіть звіт про виконання практичної роботи у формі плану-схеми перспектив розвитку рекреаційного району  або у формі рекламного проспекту.

 

Зробіть висновки. Наведіть приклади природних ресурсів рекреаційного призначення. Які регіони України мають високі рекреаційні можливості? Які рекреаційні ресурси є у вашому краї? 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
До підручника
Екологія (рівень стандарту, академічний рівень) 11 клас (Царик Л.П., Царик П.Л., Вітенко І.М.)
Додано
15 жовтня 2018
Переглядів
2593
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку