Практичні завдання до теми "Синтаксичне керування"

Про матеріал
Цей матеріал можна використувувати і як домашнє завдання, і як самостійну роботу на уроці.
Перегляд файлу

Тема. Складні випадки і варіанти синтаксичного керування

ТЕОРІЯ 1

Керування – це такий тип підрядного зв’язку, між компонентами словосполучення, при якому головне слово вимагає від залежного слова певної граматичної форми (відмінка). Наприклад: знайти дорогу, побачити дівчину та ін..

8794d9fb-d100-4236-8928-39bf56430558.jpg

Завдання 1. Замініть помилково вжиті прийменники в сполученнях слів на правильні.

Брати під увагу, радіти про перемогу, знущатися над меншими, братися за роботу, іти за хлібом, послати за лікарем, насміхатися над ким, вважати необхідним, доглядати за хворим, запобігати помилок, згідно повідомлення, не з’явився із-за хвороби, одружитися на дівчині, пробачте мене, дотримати слово, називати по імені, відправити по пошті, відгук по роботі, засіб для хвороби.

 

ТЕОРІЯ 2

Подивіться відео «Прийменник ПО в українській мові. Коли правильно?».

Завдання 2. Запишіть правильний варіант

План по заготівлі

По технічним причинам

Заходи по забезпеченню

Змагання по стрільбі

Досвід по роботі з батьками

Працюють по багато років

По заявках

По виготовленню

По праці й честь

По створенню

План по продажу м'яса

Мешкаю по вулиці

Раз по раз

По всіх правилах

Не по прямому призначенню

По наказу директора

По нашим підрахункам

По темі

 

Завдання 3. Перекладіть українською мовою російські словосполучення з прийменником ПО.

Считает по пальцам; читает по слогам; ходит по комнатам; по доброй воле; консультации по пятницам; по обыкновению; смотря по погоде; по направлению к городу; я к вам по делу; по выходным дням; по собственному желанию; по нашим подсчётам; по причине чего; ездить по селам; по просьбе; первый по счету; пособие по безработице; по наследству; по моему мнению; мероприятие по повышению трудовой дисциплины; по поводу чего; плыть по течению; по ошибке; товарищ по школе; по отношению ко мне; идти по берегу; экзамен по математике; приказ по университету; комиссия по составлению акта; тоска по родине.

Завдання 4.

  1.               Початковий рівень(1-3 бали).
  •                 Визначте правильні варіанти словосполучень кольором.

В останній час – останнім часом; на цих днях – цими днями; іншим часом – в інший час; по вівторках – щовівторка; у той день – того дня; у це літо – цього літа; на цей раз – цього разу.

2. Середній рівень(4-6 балів).

  •                 Відредагуйте словосполучення.

Відгук на реферат, характеристика на студента, тенденція зростання, оплата за навчання, ходити по дорогам, важчий олова, відповідно наказу, два президента.

 

  1.               Достатній рівень(7-9 балів).
  •                 Визначте, чи правильно вжиті словосполучення? Якщо ні, то вкажіть правильну відповідь.

 Тяжчий олова, дорожчий золота, сильніший страха -  ТАК/НІ

 

 Хворий малярією, скупий словами, швидкий язиком ТАК/НІ

 

 Два дня, три тижня, чотири дуба ТАК/НІ

 

 Орієнтуватися по зіркам, ходити по горам  ТАК/НІ

 

  1.               Високий рівень(10-12 балів).
  •                 Прочитайте речення. Виправте помилки в них.

1.В нашій академії є потреба підручників. 2. На мою думку, не потрібно вживати заходи безпеки. 3. Ця людина не викликає довіру. 4. Яке твоє враження на фільм? 5. Я снідаю коло десятої години. 6. «Я переміг через вас», - гордо сказав син матері. 7. Моя сестра посіяла коло хати квіти. 8. По наших розрахунках, вони виграють цей матч.

 

Домашнє завдання.

  •                 Утворіть словосполучення, залежні слова поставте в потрібному відмінку і, якщо потрібно, додайте до них прийменники. Складіть із трьома словосполученнями речення.

Звернутися (адреса), тішитися (успіх), сміятися (себе), докоряти (брат), завдати (шкода), не дотримати (слово), тяжчий (сталь),засоби (грип), пробачте (я),  надіятися (друг), дошкуляти (він), зрадити (товариш), захворів (грип), згідно (наказ), пишатися (перемога).

 

docx
Додано
4 лютого
Переглядів
664
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку