1
Дата проведення: ____________
Міністерство освіти та науки України
Полтавська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №29
Круглий стіл:
«Права та обов’язки учнів»
Підготувала
класний керівник 5-Б класу
вчитель німецької та
англійської мови
Роменська Наталія Володимирівна
Полтава – 2014
Тема: «Права та обов’язки учнів»
Мета:
Вид діяльності: пізнавальна
Форма проведення заходу: круглий стіл
Орієнтовний вік дітей: 10 – 11 років
Тривалість проведення заходу: 45-60 хв.
Місце проведення: класна кімната
Особливості підготовки:
ХІД ПРОВЕДЕННЯ ЗАХОДУ
І. Організаційний момент
Учитель. У рамках місячника правових знань учнів сьогодні ми проводимо круглий стіл на тему «Права та обов’язки учнів».
Організація класу
Учитель. Прослухайте зараз ці віршовані рядки. Поясніть, як ви їх розумієте?
Країн на світі є чимало –
Великі, дружні і малі.
Ми ж вирушаємо у Право –
Країну мрій людей всіх на Землі.
Хоч не знайдеш її на карті.
Вона порадник добрий у житті.
Дає знання громадянина
Заради спільної мети:
Щоб розквітала ненька Україна –
Велика, рідна, мила Батьківщина.
ІІ. Основна частина заходу
Учитель. В яку країну ми будемо сьогодні подорожувати? (в правову країну). Мені цікаво, а чи знаєте ви, діти, свої права, які з них ви можете назвати.
(Учні відповідають, вчитель уважно слухає та корегує по необхідності відповіді)
Добре, ви знаєте деякі свої права, та я можу доповнити ваші відповіді.
Ось, наприклад, ви маєте право:
Учитель. Отже, з правами ми розібрались, а ось чи знаєте ви свої обов’язки?
(Учні говорять свої відповіді. Вчитель пояснює та доповнює їх).
Учитель. Все, що ви сказали, вірно, але я доповню ваші відповіді.
Отже, ви зобов’язані:
Учитель. Окрім прав та обов’язків, ви маєте чіткі заборони:
(Учитель пояснює кожне твердження, спілкується з учнями)
Міні-лекція з прав та обов’язків від представників правоохоронних органів
Учитель. Сьогодні до нас завітали представники правоохоронних органів, які розкажуть вам про ваші права та обов’язки, а також, що буває з тими, хто порушує закони нашої держави. Звичайно, після закінчення лекції ви зможете поставити свої питання.
(Учні вислуховують виступ, ставлять свої питання)
(На фото: представники правоохоронних органів розмовляють з учнями)
Учитель. Для закріплення правил, про які ми сьогодні дізналися, ми проведемо кілька конкурсів.
І конкурс
«Розминка»
Учитель. Давайте на початку пригадаємо які права дітей ви вже знаєте?
(Діти за малюнками називають ті права дітей, які вони вже вивчили)
ІІ конкурс
«Проаналізуй малюнки»
Учитель. Продивіться ці малюнки і скажіть, чи порушуються тут права дітей?
ІІІ. Підсумок заходу
Учитель. Сьогодні ми говорили про правила і їх значення у житті людини. Кожна людина – неповторна , індивідуальна. Дуже важливо знати про свої права та усвідомлювати свої обов’язки, адже саме вони організовують наше суспільство, відрізняють людство від тваринного світу та забезпечують мирне співіснування всіх та кожного. Пам’ятайте! Саме мир та злагода – це те, що потрібно нам у житті!