Правила безпечної роботи в Інтернеті

Про матеріал
Мета: ознайомити учнів з правилами безпечної роботи в Інтернеті, вдосконалювати в учеів вміння роботи з клавіатурою, мишею в розвиваючих програмах, систематизувати знання й уявлення учнів про сфери використання комп’ютерів; розвивати логічне мислення, увагу пам’ять, розумову активність, працювати з програмою «Сходинки до Інформатики»; виховувати розуміння ролі інформатики в житті, культуру користувача.
Перегляд файлу

Тема: Правила безпечної роботи в Інтернеті

Мета: ознайомити учнів з правилами безпечної роботи в Інтернеті, вдосконалювати в учеів вміння роботи з клавіатурою, мишею в розвиваючих програмах, систематизувати знання й уявлення учнів про сфери використання комп’ютерів; розвивати логічне мислення, увагу пам’ять, розумову активність, працювати з програмою «Сходинки до Інформатики»; виховувати розуміння ролі інформатики в житті, культуру користувача.

Тип уроку: Комбінований ( засвоєння нових знань і перевірка раніше вивченого)

Методи та прийоми: словесні – бесіда, розповідь; практичні – практична робота, інструктаж; наочні – демонстрація; інтерактивні методи і прийоми: « Так чи Ні», вправа «Ерудити», вправа «Павутинка», вправа «Закінчіть речення», вправа «Добре – Погано», вправа «Знайди помилку»,  Гра-установка «Я»

Здоров’язберігаючі технології: гімнастика для очей, фізкультхвилинка

Міжпредметна інеграція: основи здоров’я, українська мова

Обладнання:, предентація, відео-ролики, ТЗН (Комп’ютер, розвиваючі компютерні програми)

Інформаційні ресурси: 1. Навчальні програми 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням українською мовою [Електронний ресурс] : навчальний матеріал // Міністерство освіти і науки України . – Режим доступу : http://www.mon.gov.ua/ua/activity/education/56/692/educational_programs/nnn1_4kl/ . – Назва з екрана . – (Дата перегляду 28.01.2018)

 2. Новий Державний стандарт початкової загальної освіти [Електронний ресурс] : законодавча база // освіта в Україні . – Режим доступу : http://nus.org.ua/news/novyi-standart-pochatkovoyi-osvity/ . – Назва з екрана . – ( Дата перегляду 28.01.2018)

І. Організація класу

Добрий день, мене звати Анна Вікторівна, сьогоднішній урок інформатики проведу вам я.

 

1.1 Психологічне настроювання на роботу.

 

      - Але, перш ніж сісти за парти, я пропоную створити гарний настрій, налаштуватися на роботу, заручившись підтримкою один одного. Візьміть за руку свого сусіда, (посміхніться один одному, закінчіть речення «Я бажаю тобі… (успіху, творчості, гарного настрою, наснаги)». Діти, сідайте, будь-ласка, рівненько за парти. І я вам бажаю…

      Гра-установка «Я» …

(Учні повторюють разом)

Тепер повторюйте за мною:

Я — незвичайний.

Я ходжу до школи.

Я багато розумію.

Я багато хочу знати.

Молодці!

ІІ. Повторення правил ТБ в комп’ютерному класі

Вправа «Закінчіть речення»

- Давайте пригадаємо правила поводження в комп’ютерному класі

1.     Не можна заходити в комп’ютерний  клас … (без дозволу вчителя)

2.     Роботу за комп’ютером не розпочинаємо… (без дозволу вчителя)

3.     На комп’ютерному столі повинен бути … (порядок)

4.     Сидіти потрібно… (рівно), ноги повинні бути на…( підлозі)

5.     Відстань від очей до екрана монітора … (50 см)

6.     Руки мають бути… (чистими та сухими)

7.     Не можна торкатися дротів і задніх стінок монітора та системного блока.

 

1.2.Розминка

Ребуси

 

Вправа «Ерудити»

Із поданих слів оплесками вибрати ті, які мають відношення до поняття Інтернету: браузер, миша, вкладка, сайт, процесор, монітор, Інтернет, папка, адреса, посилання

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  • Що ж таке Інтернет?
  • Яка програма дозволяэ переглядати веб сайти?
  • Які види браузерів?

 

IV. Повідомлення теми та мети уроку.

 

Вправа «Павутинка» Створення проблемної ситуації

 

  - Уявіть собі, що ось цей клубок – інформація. Передайте клубок тому учню, з ким би ви хотіли поділитися інформацією.

  

 -Дивіться, діти, ви бачите наочно, що ми створили комп’ютерну мережу.

  

- Взагалі, комп’ютерну мережу створюють комп’ютери, але керують ними - користувачі.

 

    - Отже, ви повинні розуміти, що не завжди відомо,  хто є вашим співрозмовником в мережі Інтернет.

Сьогодні ми  й поговоримо про небезпеки які є в мережі. А для того, щоб не наразити себе на небезпеку, потрібно вивчити правила поведінки в мережі. Вони допоможуть нам вільно й безпечно подорожувати Інтернетом та спілкуватися в мережі.  Отже, тема нашого уроку – «Правила безпечної роботи в Інтернеті» 

 

V. Вивчення нового матеріалу

Розповідь учителя (з демонструванням презентації на екрані)

       

 Будьте  уважними і обережними під час роботи в Інтернеті. Діти в Інтернеті  можуть стати легкою здобиччю для шахраїїв. Щоб цього не сталося, слід дотримуватися відповідних правил безпеки.

1.     Не розголошуйте свої особисті дані та інформацію по своїх близьких.

2.     Не давайте нікому свій пароль для входу в мережу.

3.     Не погоджуйтесь на зустрічі з незнайомими людьми без дозволу батьків.

4.     Повідомляйте  батьків  або вчителів про отримання інформації, яка налякала або збентежила вас.

  Дбайте про комп′ютер

•        Відкривайте сайти лише з дозволу вчителя або батьків.

•        Уникайте сайтів з великою кількістю реклами.

•        Не відкривайте сайт, якщо отримали повідомлення: «Цей сайт може бути небезпечним».

 

VІ. Фізкультхвилинка

Щось не хочеться сидіти,

Треба трохи відпочити.

Діти,  давайте поглянемо на екран та попробуємо повторити всі ці дії, які будуть нам демонструвати герої на екрані (відео фізкультхвилинка)

 

VІІ. Первинне закріплення нового матеріалу.

     Часто небезпечні історії  трапляються не тільки  з людьми, а й з улюбленими казковими героями.

     Вправа «Знайди помилку» Наступним нашим завданням буде таке: пригадати зміст казки і вказати на помилки, яких  допустив головний герой.

   Маша (відкрила двері комірки, через надлишковий інтерес попала в халепу, завдала шкоди близьким.   Червоний капелюшок (розпочала розмову з незнайомцем)

   Колобок (довірливо розповідав  перехожим інформацію про себе та свою родину)

Семеро козенят (Не послухались дорослих і розпочали розмову  з незнайомцем)

 

VІІІ. Застосування здобутих знань і вмінь.

         Вправа «Добре. Погано»

 На дошці напис «Добре. Погано» розділіть слова.

Добре                                     Погано

Спілкування                            Залежність

Навчання                               Марна витрата часу

Розваги                                  Азартні ігри

Інтернет – послуги              Віруси

Завантаження відео            Хакери

Пошук інформації               Порушення режиму дня, шкода здоров’ю

 

IX. Повторення правил ТБ за комп’ютером

  • Давайте згадаємо, які є правила поведінки за комп’ютером?

Щоб з коп’ютером дружити

Треба правила учити

Не шуміти, не холити

Тільки тихо говорити

Руки чистими тримати

Сухо-сухо витирати

Й незнайомі кнопки не потрібно натискати

Слухай вчителя уважно

І виконуй все що скаже

Тільки так знання добути

Допомоде друг комп’ютер

 

X. Практична робота з ПК

 

XI. Релаксація (вправи для очей)

Всі ми добре потрудились -

Оченятка притомились.

Гляньте вправо, (не повертаючи голови)

Гляньте вліво,

Вгору й вниз дивіться сміло.

Очкам слід ще станцювати (кругові рухи)

І лиш потім працювати.

XII. Підсумок уроку

- Сучасні діти користуються сайтами соціальної  мережі: «Однокласники», «В контакті» та іншими. Пам’ятайте про те, що сьогодні почули, прочитали та побачили, і  тоді Інтернет принесе вам тільки користь.

Гра  «Правила безпечної поведінки в Інтернеті» (так- оплеск, ні- тиша)

Мої правила безпечної поведінки

Так чи ні?

1. Якщо я дізнаюся про інформацію, яка змушує мене почуватися некомфортно, я одразу розповім про це батькам або вчителю. Мої батьки знають, з ким я спілкуюся в Інтернеті

Так

2. Я ніколи не погоджуся зустрітися з тим, з ким я познайомився в Інтернеті, без згоди батьків. Якщо в мене призначена зустріч, то це буде людне місце, і я запрошу із собою когось із батьків

Так

3. Я ніколи не надішлю своє фото людині, з якою я познайомився в Інтернеті, не порадившись із батьками

Так

4. Я не буду відповідати на листи чи прохання, якщо вони спричиняють почуття дискомфорту чи сорому

Так

5. Я і мої батьки встановили правила роботи в Інтернеті: час моєї роботи в Інтернеті, сайти відвідування Інтернету

Так

6. Я не надаю ніякої особистої інформації (ім’я, вік, адреса, номер школи, місце роботи батьків) без дозволу батьків

Так

Рефлексія.

   Продовжте речення:

       На уроці я дізнався…

       Мені сьогодні сподобалося…

 

XІІI. Повідомлення домашнього завдання

Опрацювати буклети «Безпека в Інтернеті»

 

ПРАВИЛА Інтернет-БЕЗПЕКИ І Інтернет-ЕТИКИ 
ДЛЯ ДІТЕЙ І ПІДЛІТКІВ

Ніколи не давайте приватної інформації про себе (прізвище, номер телефону, адресу, номер школи) без дозволу батьків.

Якщо хтось говорить вам, надсилає вам, або ви самі віднайшли у мережі щось, що бентежить вас, не намагайтеся розібратися в цьому самостійно. Зверніться до батьків або вчителів - вони знають, що треба робити.

Зустрічі у реальному житті із знайомими по Інтернет-спілкуванню не є дуже гарною ідеєю, оскільки люди можуть бути дуже різними у електронному спілкуванні і при реальній зустрічі. Якщо ж ви все ж хочете зустрітися з ними, повідомте про це батьків, і нехай вони підуть на першу зустріч разом з вами.

Не відкривайте листи електронної пошти, файли або Web-сторінки, отримані від людей, яких ви реально не знаєте або не довіряєте.

Нікому не давайте свій пароль, за виключенням дорослих вашої родини.

Завжди дотримуйтесь сімейних правил Інтернет-безпеки: вони розроблені для того, щоб ви почували себе комфортно і безпечно у мережі.

Ніколи не робіть того, що може коштувати грошей вашій родині, окрім випадків, коли поруч з вами батьки.

Завжди будьте ввічливими у електронному листуванні, і ваші кореспонденти будуть ввічливими з вами.

У електронних листах не застосовуйте текст, набраний у ВЕРХНЬОМУ РЕГІСТРІ - це сприймається у мережі як крик, і може прикро вразити вашого співрозмовника.

Не надсилайте у листі інформації великого обсягу (картинки, фотографії тощо) без попередньої домовленості з вашим співрозмовником.

Не розсилайте листи з будь-якою інформацією незнайомим людям без їхнього прохання - це сприймається як "спам", і звичайно засмучує користувачів мережі.

Завжди поводьтеся у мережі так, як би ви хотіли, щоб поводилися з вами!

 

 

docx
Пов’язані теми
Інформатика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
20 квітня 2023
Переглядів
902
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку