Урок в 3 класі з використанням онлайн-інструментів під час дистанційної форми навчання.
Тема: Істинні й хибні висловлювання.
Очікувані результати: учні розуміють для чого використовувати умову припинення дії та усвідомлюють, що подібні умови будуються за допомогою висловлювань. Визначають речення, котрі є висловлюваннями, уміють їх формувати та будувати складні висловлювання з двох простих. Розуміються в логічній побудові блоку неповного розгалуження «якщо, то».
Мета: сформувати в учнів значимість використання команди припинення дії; ознайомити з висловлюваннями та їх типами; навчити будувати складні висловлювання використовуючи прості; формувати діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки; виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.
Обладнання та наочність: комп’ютери, підручники, презентація, проектор.
Програмне забезпечення: онлайн-інструменти: Kahoot, learningapps.org, онлайн Scratch (https://scratch.mit.edu/)
Хід уроку
І. Організаційний етап
Гарно й зручно ми сідаєм,
Щось нове завжди вивчаєм.
Те, що вчили - пригадає,
Будь уважний, починаєм!
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
На сьогоднішньому уроці ми з вами:
https://www.classtime.com/sessions/E9Z6Q5
IV. Вивчення нового матеріалу
Слайд. Уявіть, що ви збираєте намисто. Коли ви зупинитесь? Коли його зберете і досягнете поставленої задачі.
Слайд. Коли ви зібрали намисто, можна було б дійти висновку, що завдання виконано. А що було б, якби ви змушені були збирати намисто безкінечно довго? Що буде з комп’ютером, якщо не передбачити зупинку програми? Як і для людини, для комп’ютера це нічим добрим не закінчиться.
Слайд. Під час складання алгоритмів для комп’ютерних виконавців важливо чітко вказувати умову припинення дій.
Слайд. Погляньте на те, як рудий кіт шукає синій намет. Він підходить та розуміє його колір, після осмислення він визначає чи синій він чи ні.
Слайд. Отже, висловлювання – це судження, яке може бути істинним або хибним. Висловлювання формулюються розповідними реченнями. Під час пошуку намету було встановлено, що 2 висловлювання були хибними, а третє істинним.
Слайд. Дай відповідь на питання використавши цеглинки LEGO:
Слайд. Продемонстровані висловлювання були простими. Також існують складні висловлювання. Складні висловлювання використовують слова якщо, то. Наприклад: «Якщо світить червоне світло, то маєш зупинитися і не переходити дорогу.»
Слайд. З яким висловлюванням ви вже зустрічались в Scratch? – Якщо на межі, відбити. Коли ця умова стає істинною?
Слайд. Реалізуємо оговорений вище проєкт визначення пошуку намету рудим котом. (Демонстрація відео фрагменту).
V. Усвідомлення набутих знань й формування вмінь та навичок
Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.
Інструктаж з БЖД за допомогою classtime
Інтернет-посилання: https://www.classtime.com/sessions/WGZK3J
Завдання 1
Завдання 2
Завдання 3
( відео інструкцію «Шукаю намет»
Інтернет-посилання : https://youtu.be/E3ZdeVjkHT4)
VI. Підсумок та рефлексія - вправа «Ранець – м'ясорубка – кошик».