Тема: Різні способи додавання двоцифрових чисел. Розв’язування задач, поданих у непрямій формі.
Мета: розширювати знання учнів про прийоми додавання двоцифрових чисел із переходом через розряд; вчити розв’язувати складені задачі, що включають прості задачі на збільшення (зменшення) числа у непрямій формі; розвивати кмітливість, мислення; виховувати пізнавальний інтерес.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Контроль, корекція і закріплення знань учнів.
1. Перевірка домашнього завдання (с. 65, завдання 368; 369)
2. Уcна лічба
На дошці вивішуються малюнки з баскетбольними кошиками, на них числа — 54; 67; 76. Кожному ряду дається завдання скласти за певний час (5 хв) якомога більше прикладів з цією відповіддю на додавання. Виграє команда, учасники якої більше і правильно запишуть вирази з цією відповіддю.
3. Творче складання задачі за виразом
59 – (23 + 16)
III. Повідомлення теми і мети уроку
— Сьогодні на уроці ми розглянемо два способи додавання двоцифрових чисел.
IV. Вивчення нового матеріалу
1. Робота за підручником (с. 65–66)
Завдання 370. Робота в групах
Учні розв’язують чарівний «ланцюжок».
Завдання 371. Колективне опрацювання матеріалу
— Розгляньте, як виконали додавання 1-м та 2-м способом.
— Порівняйте способи обчислення.
Завдання 372. Письмове виконання завдання з коментуванням правил
— Розв’яжи з поясненням двома способами.
Завдання 373
— Прочитайте задачу. Запишіть коротку умову за зразком, поданим у підручнику.
— Скільки дівчаток? Скільки хлопчиків? Скільки всього дітей займалось у шкільному театрі?
Завдання 374
Ознайомившись з умовою задачі, учні складають її короткий запис та самостійно розв’язують. Учитель перевіряє.
Завдання 375
Один учень біля дошки розв’язує і пояснює.
V. Узагальнення й систематизація знань
1. Робота над задачею
Суміш для укладання цегли містить 13 кг цементу, а піску — на 29 кг більше. Решту становить вода. Скільки всього кілограмів цементу і піску в суміші? Яка маса суміші, якщо води взяли 15 кг?
37 + 36 |
14 + 18 |
|
59 + 14 |
25 + 36 |
16 + 16 |
4. Розв’язування логічних задач
1) «Тетянка отримала не срібну, а Наталя — не золоту медаль».
2) «Галинка отримала не бронзову, а Наталя — не срібну».
Яку медаль отримала кожна дівчинка, якщо обидві відповіді правильні?
(Наталя отримала бронзову медаль, Галинка — срібну, Тетянка — золоту.)
VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія
VII. Домашнє завдання
С. 66, завдання 376; 377.