Тема: Щоденне піклування про своє здоров’я.
Мета: формування ключових компетентностей: вміння вчитися – самоорганізовуватися до навчальної діяльності, взаємодіяти зі всіма учасниками навчально-виховного процесу; предметна – розширити уявлення про щоденне піклування свого здоров’я, здоровий спосіб життя, його складові частини; здоров’язбережувальна: розвивати бажання свідомо дотримуватись здорового способу життя; виховувати старанність у виконанні основних правил збереження здоров’я, допомогти усвідомити, що здоров’я – це багатство не лише людини, але й суспільства в цілому.
Тип уроку: подорож у Країну Здоров’я.
Обладнання: казковий герой Карлсон, ілюстрації, малюнки, плакат «Життя не в тому, щоб жити, а в тім. Щоб бути здоровим» Марціал, І ст..н.е., таблиця «Основні складові здорового способу життя».
Хід уроку
І. Етап орієнтації.
Ось урок сигнал нам дав –
Працювати час настав.
Тож і ми часу не гаймо,
Наш урок розпочинаймо.
Учитель: Діти, подивіться мені в очі! Погляньмо один на одного, посміхнімося, подумки побажаємо добра, успіхів. Сподіваємося, що ми зуміємо створити на уроці ситуацію успіху. Щоб наша праця була успішною, слід дотримуватися певних правил. Давайте пригадаємо їх:
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Вчитель: - Діти, з чого ми починаємо кожний свій день? (з вітання).
Зрозуміло, всім відомо,
Що приємно буть здоровим,
Тільки треба знання,
Як здоровим стати.
ІІІ. Повідомлення нових знань.
Учні декламують вірші.
Хочу я усім сказати,
Що здоров’я краще мати,
Аніж хворому ходити
Й світ чарівний не любити!
Нам долать нові вершини,
Ми – майбутнє України!
Щоб творити і дерзати,
То здоров’я треба мати!
Як зростемо ми здорові,
Як богатирі казкові,
Буде нація здорова
І держава пречудова!
Бесіда. – Що найголовніше для людини?
ІІІ. Фізкультхвилинка.
Раз – підняти руки вгору,
Два – нагнутися додолу,
Не згинайте, діти, ноги,
Як торкаєтесь підлоги.
Три-чотири – прямо стати,
Будем знову починати.
IV. Робота з загадками.
Здоровий спосіб життя – повсякденна турбота про збереження та зміцнення здоров’я.
(Таблиця. Основні складові здорового способу життя)
Обговорення ілюстрацій малюнків, на яких зображені діти, що піклуються про своє здоров’я.
У це поняття входить ціла низка корисних звичок. Хочете дізнатись, які ще є дружні помічники здоров’я? Відгадайте.
Для здоров’я вона – плюс,
Намотай собі на вус.
Кожен день по розпорядку
Маємо робить …
(зарядку)
Я здоровий – красота.
Бо здоров’я – запорука –
Звісне діло – …
(чистота)
Щоб здоров’я міцне мати,
Необхідно - …
(активно відпочивати)
Здоровим бути щодня допоможе…
(режим дня)
Щоб рости і жити, треба …
(їсти й пити)
Висновок: Щоденне дотримання цих правил в певній послідовності називається щоденним піклуванням про своє здоров’я і здоровим способом життя.
Довідкове бюро (підготовлені учні)
На приймання їжі людина приблизно витрачає 6 років життя.
V. Робота з підручником.
(Робота в підручнику на с. 21-22)
Вправи для пальців рук та гімнастика для очей с. 24-26.
VІ. Узагальнення знань.
VI. Підсумок уроку.