Тема: Харчування і здоров’я.
Мета: формування ключових компетентностей: вміння вчитися – само організовуватися на навчальній діяльності у взаємодії з іншими учасниками навчально-виховного процесу; предметна – розширити уявлення про різноманітність харчових продуктів, вчити правильно харчуватися; здоров’язбережувальна: пояснити значення харчування на здоров’я, розвивати в учнів активну мотивацію дбайливо ставитися до власного здоров’я; соціальна – вчити співпрацювати з різними партнерами в класі, виконувати різні ролі в колективі, розвивати культурно-гігієнічні навички поведінки під час прийому їжі, прищеплювати естетичні смаки щодо сервірування столу, прикрашання страв.
Тип уроку: інсценізація.
Обладнання: слайди, малюнки овочів, фруктів, пам’ятки.
Хід уроку:
І. Організаційний момент.
Учні (разом):
Ми всі учні – молодці,
У нас м’язи – отакі!
Про здоров’я власне дбаємо:
Харчуватись закликаємо!
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Бесіда.
Вчитель: Діти, для того, щоб гарно вчитися і працювати, мати гарний настрій і самопочуття, відчувати красу навколишнього середовища, що потрібно мати? (Відповіді дітей).
Міцний сон я маю,
Про бадьорий настрій дбаю,
Маю гарний апетит,
Та не переїдаю.
А ще цікавим для мене є
Шкільне навчання
Так, це йдеться про здорове …
(харчування)
ІІІ. Сприймання та усвідомлення нового навчального матеріалу.
Принцеса Харчування:
Новонароджена дитина не вміє нічого робити, тільки їсти. Їжа постачає організм дитини речовинами, які дають йому змогу рости і розвиватися. Клітини нашого організму постійно руйнуються і оновлюються. Наприклад, клітини шкіри повністю оновлюються за 5 діб. А для відновлення клітин потрібні будівельні матеріали та енергія – «пальне». Все це забезпечується їжею.
Продукти, які людина споживає, діляться на:
Слайд. білки
жири
вуглеводи
Їжа вітаміни
мінеральні речовини
клітковина
вода
Білки – будівельний матеріал нашого організму (м’ясо, сир, бобові, горіхи, яйця).
Вуглеводи – основні виробники енергії (хліб, крупи, овочі, фрукти, цукор, варення).
Жири – продовольчі склади і запаси «пального» (масло, горіхи, олія, сало, жир, маргарин).
Принцеса Харчування: - А ще в мене є помічники. Це – Вітаміни.
Брати Вітаміни: - Слово «вітаміни» перекладається з латинського слова «віта» - «життя». Назва ця не випадкова. Якщо вітамінів не вистачає, людина важко хворіє. Вітаміни потрібні для нормального росту і розвитку дитячого організму. В організм вони потрапляють з їжею. Отже, ви повинні знати, в яких продуктах є необхідні вітаміни.
Вітамін А – я сприяю росту, допомагаю зберегти нормальний зір. Мене багато в моркві, маслі, сирі, яйцях, печінці, помідорах, зеленій цибулі, гарбузі, риб’ячому жирі.
Вітамін В –я дуже потрібний для розумової та фізичної праці, поліпшення травлення. Я є в житньому хлібі, вівсяній та гречаній крупах, горосі, квасолі, печінці, м’ясі, жовтку яєць.
Вітамін С – я запобігаю застуді, сприяю росту, поліпшу кровообіг. Багата на мене капуста. картопля, помідори, цибуля, щавель, шипшина, хрін, часник лимони, настої хвої, чорна смородина.
Вітамін D – я зміцнюю кістки, запобігаю рахітові. Живу в молоці, печінці, риб’ячому жирі, житньому хлібі.
Вітаміни (разом):
Хто дружить із нами буде,
Всі незгоди позабуде.
Виросте міцним, здоровим,
Переможе всі хвороби.
Підсумок: Отже, діти, треба вживати різноманітну їжу,щоб збагатити свій організм вітамінами і корисними речовинами, необхідними для нормального росту і розвитку.
IV. Фізкультхвилинка.
Кухар Смакота: - Учені визначили, що за 70 років життя людина з’їдає 8 тонн хлібобулочних виробів, 10-12 тонн картоплі, 6-7 тонн м’яса і риби, 10-12 тис. яєць, випиває 10-14 л молока.
Якщо немає їжі, а є тільки вода, то людина живе тільки 50 днів, собака – 60, кішка – 18, голуб – 11, риби – 9 місяців.
Гра: «Відгадай страву за описом».
Гра: «Прожени мікроби».
Виходять діти, які грають полі мікробів.
І мікроб: - Що притихли? Не чекали? Чи нас просто не впізнали?
ІІ мікроб: - Ми – ваші друзі: шкідливі бактерії та мікроби.
ІІІ мікроб: - Ми зникнемо лише тоді, коли ви пригадаєте правила, яких ми дуже боїмося.
Діти колективно складають правила гігієни.
Слайд. Правила гігієни:
(Почувши ці правила, мікроби поодинці зникають)
Для хорошого здоров’я недостатньо лише знати правила гігієни, їх потрібно виконувати самому і переконувати інших дотримуватись їх.
V. Робота з підручником (с. 48-50)
6. Зустріч із хлопчиком Увічливістю.
Складання правил поведінки за столом (в парах)
Слайд. Правила поведінки за столом.
Інсценізація «Я - господар вдома»
Прийом гостей. (Учні демонструють вміння бути гостинними господарями).
VI. Підсумок уроку.
Принцеса Харчування: - Що нового ви дізнались сьогодні на уроці?
Хто до ста років хоче жити,
Той харчуватись повинен правильно уміти.
Здоров’я – найбільше багатство.
(Усі разом) Здоров’я – це сила!
Здоров’я – це клас!
Хай буде здоров’я
У вас і у нас!
Музичний дарунок: «Якщо весело живеться, роби так!» (Виконують всі діти, промовляючи слова)
Приспів:
Якщо весело живеться – ми усі вам усміхнемось.
Якщо весело живеться – роби так! (клацнути пальчиками)
Приспів.
Приспів.
Приспів.
Приспів.
(Діти аплодують один одному)