Тема : Правила поведінки і безпеки в комп’ютерному класі. Опрацювання даних як інформаційний процес. Кодування та декодування повідомлень.
Мета: формування ключових компетентностей:
вміння вчитися впродовж життя- розуміти мету навчальної діяльності, уміння виділяти головне, аналізувати, використовувати на практиці, формувати вміння виявляти допитливість, сприяти усвідомленню відповідальності за власне життя;
соціальна- уміння адаптуватись і визначати особисті цілі в соціумі;
загальнокультурна – дотримуватись норм мовленнєвої культури, висловлюватися в контексті змісту самостійно опрацьованого матеріалу;
здоров’язабезпечувальну – знати правила безпечної роботи за ПК, формувати режим роботи;
інформаційно-комунікаційна – уміння раціонально використовувати ПК для пошуку та опрацювання інформації, уміння спостерігати та робити логічні висновки;
спілкування державною мовою – формувати вміння висловлюватись та спілкуватися на тему сучасних ІТ з використанням відповідної термінології;
формування предметної компетентності: актуалізувати вивчені раніше поняття: інформація, повідомлення, дані, інформаційний процес; сформувати поняття: кодування даних, декодування даних, передавач, приймач, канал зв'язку; сформувати вміння користуватися готовими системами кодування та розробляти власні системи кодування.
Тип уроку: Комбінований.
Хід уроку
І. Організаційний етап
Повторення правил поведінки в кабінеті інформатики
ІІ. Актуалізація опорних знань
Вправа «Кошик із квітами»
На дошці вивішено зображення кошика і кожен учень, який дав правильну відповідь на питання «кладе» до кошика квітку
ІІІ. Мотивацій навчальної діяльності
На протязі всього свого життя людина спілкується певним чином: надсилає повідомлення, розмовляє і т. п. Давайте ж і ми з вами спробуємо не тільки традиційно спілкуватись на уроці, а ще й незвичайно.
Повідомлення теми і мети уроку.
IV. Вивчення нового матеріалу
Ще з давніх-давен люди передавали інформацію за допомогою підручних засобів. Наприклад, за допомогою наскельних малюнків, димових, голосових та візуальних повідомлень, папірусу, глини та ін.
Передача повідомлень декількома способами ( наприклад: картинка і звук) називається комбінованою.
Для передачі письмових повідомлень ми використовуємо різні знаки.
Інформацію, яку ми передали, опрацювали і зберегли називають даними.
Для того щоб передавати і отримувати повідомлення необхідні канали зв’язку та пристрої для опрацювання інформації. Наприклад, при розмові по телефону : голос перетворюється (кодується) на електричні сигнали, які по дротам передаються до телефона співрозмовника та в нього (декодується) перетворюється на звукові.
Отже, при своїй діяльності людина постійно використовує різні пристрої для роботи з повідомленнями, за допомогою спеціальних знаків.
Код – набір правил, що визначають перетворення тексту, звуку, зображення, жестів на повідомлення. Наприклад, код Морзе, штрих-код, QR-код, мова Брайля та ін.
Кодуванням даних – називається процес перетворення набору даних в інший, процес зворотній до даного називається декодуванням.
Кодування та декодування – процеси, які опрацьовуються також і на комп’ютері. Останнім часом люди все частіше використовують для кодування даних QR-код (можна кодувати : текст, адреса веб-сторінки в Інтернеті, номер телефону, координати місця на карті, персональна візитна картка особи).
Робота з підручником: § 1.
V. Фізкультхвилинка
VI. Засвоєння нових знань, формування вмінь
Практичне завдання.
http://creambee.ru/qr-code-generator/
http://ua.qr-code-generator.com/
http://ru.qr-code-generator.com/
VIІ. Підсумки уроку
Рефлексія
VІІI. Домашнє завдання
Підручник § 1 п.1; за допомогою QR-коду закодуйте зображення Вашої улюбленої квітки.
ІХ. Оцінювання роботи учнів