28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Правила поведінки і безпеки в комп’ютерному класі. Опрацювання даних як інформаційний процес. Кодування та декодування повідомлень.

Про матеріал
Тема : Правила поведінки і безпеки в комп’ютерному класі. Опрацювання даних як інформаційний процес. Кодування та декодування повідомлень. Мета: формування ключових компетентностей: вміння вчитися впродовж життя- розуміти мету навчальної діяльності, уміння виділяти головне, аналізувати, використовувати на практиці, формувати вміння виявляти допитливість, сприяти усвідомленню відповідальності за власне життя; соціальна- уміння адаптуватись і визначати особисті цілі в соціумі; загальнокультурна – дотримуватись норм мовленнєвої культури, висловлюватися в контексті змісту самостійно опрацьованого матеріалу; здоров’язабезпечувальну – знати правила безпечної роботи за ПК, формувати режим роботи; інформаційно-комунікаційна – уміння раціонально використовувати ПК для пошуку та опрацювання інформації, уміння спостерігати та робити логічні висновки; спілкування державною мовою – формувати вміння висловлюватись та спілкуватися на тему сучасних ІТ з використанням відповідної термінології; формування предметної компетентності: актуалізувати вивчені раніше поняття: інформація, повідомлення, дані, інформаційний процес; сформувати поняття: кодування даних, декодування даних, передавач, приймач, канал зв'язку; сформувати вміння користуватися готовими системами кодування та розробляти власні системи кодування. Тип уроку: Комбінований. Хід уроку І. Організаційний етап • привітання • перевірка присутніх • перевірка готовності учнів до уроку
Перегляд файлу

Тема :  Правила поведінки і безпеки в комп’ютерному класі. Опрацювання даних як інформаційний процес. Кодування та декодування повідомлень.

Мета: формування ключових компетентностей:

вміння вчитися впродовж життя- розуміти мету навчальної діяльності, уміння виділяти головне, аналізувати, використовувати на практиці, формувати вміння виявляти допитливість, сприяти усвідомленню відповідальності за власне життя;

соціальна- уміння адаптуватись і визначати особисті цілі в соціумі;

загальнокультурна – дотримуватись норм мовленнєвої культури, висловлюватися в контексті змісту самостійно опрацьованого матеріалу;

здоров’язабезпечувальну – знати правила безпечної роботи за ПК, формувати режим роботи;

інформаційно-комунікаційна – уміння раціонально використовувати ПК для пошуку та опрацювання інформації, уміння спостерігати та робити логічні висновки;

спілкування державною мовою – формувати вміння висловлюватись та спілкуватися на тему сучасних ІТ з використанням відповідної термінології;

формування предметної компетентності: актуалізувати вивчені раніше поняття: інформація, повідомлення, дані, інформаційний процес; сформувати поняття: кодування даних, декодування даних, передавач, приймач, канал зв'язку; сформувати вміння користуватися готовими системами кодування та розробляти власні системи кодування.

Тип уроку: Комбінований.

Хід уроку

І. Організаційний етап

  • привітання
  • перевірка присутніх
  • перевірка готовності учнів до уроку

Повторення правил поведінки в кабінеті інформатики

ІІ. Актуалізація опорних знань

Вправа «Кошик із квітами»

На дошці вивішено зображення кошика і кожен учень, який дав правильну відповідь на питання «кладе» до кошика квітку

  1. Інформація це…
  2. Хто чи що може бути приймачем інформації?
  3. За допомогою чого людина сприймає інформацію?
  4. За допомогою чого сприймають інформацію пристрої?
  5. Повідомлення це…
  6. Які Ви знаєте види повідомлень?
  7. Які Ви знаєте інформаційні процеси?

ІІІ. Мотивацій навчальної діяльності

На протязі всього свого життя людина спілкується певним чином: надсилає повідомлення, розмовляє і т. п. Давайте ж і ми з вами спробуємо не тільки традиційно спілкуватись на уроці, а ще й незвичайно.

Повідомлення теми і мети уроку.

IV. Вивчення нового матеріалу

Ще з давніх-давен люди передавали інформацію за допомогою підручних засобів. Наприклад, за допомогою наскельних малюнків, димових, голосових та візуальних повідомлень, папірусу, глини та ін.

Передача повідомлень декількома способами ( наприклад: картинка і звук) називається комбінованою.

Для передачі письмових повідомлень ми використовуємо різні знаки.

Інформацію, яку ми передали, опрацювали і зберегли називають даними.

Для того щоб передавати і отримувати повідомлення необхідні канали зв’язку та пристрої для опрацювання інформації. Наприклад, при розмові по телефону : голос перетворюється (кодується) на електричні сигнали, які по дротам передаються до телефона співрозмовника та в нього (декодується) перетворюється на звукові.

Отже, при своїй діяльності людина постійно використовує різні пристрої для роботи з повідомленнями, за допомогою спеціальних знаків.

Код – набір правил, що визначають перетворення тексту, звуку, зображення, жестів на повідомлення. Наприклад, код Морзе, штрих-код, QR-код, мова Брайля та ін.

Кодуванням  даних – називається процес перетворення набору даних в інший, процес зворотній до даного називається декодуванням.

Кодування та декодування – процеси, які опрацьовуються також і на комп’ютері. Останнім часом люди все частіше використовують для кодування даних QR-код (можна кодувати : текст, адреса веб-сторінки в Інтернеті, номер телефону, координати місця на карті, персональна візитна картка особи).

 

Робота з підручником: § 1.

V. Фізкультхвилинка

VI. Засвоєння нових знань, формування вмінь

Практичне завдання.

  1. За допомогою азбуки Морзе напишіть повідомлення Вашому сусіду і навпаки-розшифруйте отримане Вами.
  2. За допомогою запропонованих гіперпосилань, перейдіть на веб-сторінку та створіть QR-код теми уроку. Наприклад :

http://creambee.ru/qr-code-generator/

http://ua.qr-code-generator.com/

http://www.qr-code.com.ua/

http://qrcodes.com.ua/

http://ru.qr-code-generator.com/

 VIІ. Підсумки уроку

Рефлексія

  1. Якими способами передавали повідомлення первісні люди?
  2. Що таке кодування та декодування даних?
  3. Яким чином можна закодувати звуки природної мови?
  4. Які Ви знаєте способи кодування інформації?
  5. Яким чином інформація передається від джерела до приймача?

VІІI. Домашнє завдання

Підручник § 1 п.1; за допомогою QR-коду закодуйте зображення Вашої улюбленої квітки.

ІХ.  Оцінювання роботи учнів

 

docx
Додано
5 серпня
Переглядів
24
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку