Правила знаходження первісних. 11 клас

Про матеріал
Урок формування вмінь та навичок знаходження первісних, користуючись таблицею первісних і правилами їх знаходження
Перегляд файлу

11 клас

 

Тема. Правила знаходження первісних.

Мета: сформувати вміння та навички знаходження первісних, користуючись таблицею первісних і правилами їх знаходження; розвивати логічне та аналітичне мислення, прагнення до пошуку, уміння користуватись додатковими джерелами інформації; виховувати культуру математичних записів.

Хід уроку.

 

І. Перевірка домашнього завдання.

  1.   Наявність письмового завдання перевіряють чергові або консультанти.
  2.   Відповіді на запитання, що виникли в учнів при виконанні домашніх вправ.

 

 

ІІ. Математичний диктант.

Запишіть первісні для функцій:

 

1)х4; 2) 6х-5; 3)1/х; 4); 5)ех; 6)х; 7) cosx; 8) sinx; 9) 1/сos2x; 10) 1/sin2x ; 11) x 12)sin2x

Два учні працюють на закритих дошках. Їх роботу перевіряє вчитель. Учні класу здійснюють взаємоперевірку.

 

  1.   Вивчення нового матеріалу.

Учням пропонується знайти первісні функцій («мозкова атака»):

f(х)=6 sin 4х; f(х)=(1/2) + (4х)2

 

Учні пропонують різні способи знаходження первісних, а потім відбувається перевірка їх правильності. Переконуємось, що при знаходженні первісних підбиранням функцій, похідна яких дорівнює f(х) виникають труднощі. Виникає запитання: «Чи існують певні правила, за якими первісні легко шукати?»

Учитель повідомляє, що такі правила справді існують і доведено їх істинність. Він пропонує знайти у підручнику ці правила і записати їх у зошити. Учнів по черзі викликають до дошки пояснювати, як вони зрозуміли правила, і розв'язати деякі вправи. Якщо є потреба, то вчитель пояснює сам.

 

  1.  Формування умінь учнів знаходити первісні для функцій, користуючись правилами знаходження первісних. Робота в різнорівневих групах.

Учні об'єднуються у три різнорівневі групи. Кожна група отримує завдання відповідного рівня складності.

 

Завдання середнього рівня

Для даної функції / знайти загальний вигляд первісної:

1 ) f(х) = 3-х;

2) f(x)=10x4+14x6;

3) f(x) = 3cos x – 4/sin2x.

 

 

 

Завдання достатнього рівня

Для даної функції / знайти первісну Р, що задовольняє даній умові:

1 ) f(x) = 6x2+4x-3, F(-2)=-3;

2) f(x) =15x14- 5/4, F(1) = 0;

3) f(x) = 3 – 1/x2, F(0,5) = 7

 

Завдання високого рівня

Для даної функції / знайти первісну, графік якої проходить через дану точку А:

  1. f(x) = 1/3 sin x/3+4cos4x,A(;3);
  2. f(x) = 2/sin2(4x – ), A();
  3. f(x) = 1/, A(3;1)

 

  1.            Підведення підсумків уроку.

Учитель пропонує ще раз пригадати таблицю та правила знаходження первісних. Відповідає на запитання учнів.

 

  1.              Домашнє завдання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
19 жовтня 2020
Переглядів
1172
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку