Проект профорієнтації: "Правильний вибір – запорука успіху"

Про матеріал

Важливою компетентністю випускника гімназії є професійно-трудова компетентність. Випускник повинен мати уявлення про світ сучасних професій, особливості різних видів трудової діяльності, знати загальну ситуацію на ринку праці, мати уявлення про труднощі професійної адаптації, вміти визначити лінію поведінки в період професійного навчання. Свідоме ставлення до вибору професії ми розуміємо як мотивовану діяльність учнівської молоді, спрямовану на ознайомлення зі змістом професії, практичну апробацію своїх можливостей, оволодіння активними способами підготовки до майбутньої праці, самовиховання професійно важливих якостей

Перегляд файлу

Kulinar.jpg

 

Спільний проект

профорієнтаційної роботи Сколівської академічної гімназії та Сколівського районного центру зайнятості

«Правильний вибір –

запорука успіху»

 

 

 

2016-2017

Учасники

Діяльність учнів , вчителів, працівники центру зайнятості та підприємці Сколівщини

Ключове запитання

Як досягти своєї мети?

Тематичні запитання

  • Які професії актуальні на теперішній час?
  • Правильний вибір професії - він важливий?
  • Як правильно обрати професію?
  • Твоє хобі - чи можливо, що в майбутньому буде твоєю професією?

Змістові запитання

  • Що таке професійно-трудова компетентність?
  • Які є типи професій?
  • Вибір успішної професії - потреба часу?
  • Які 10 найпопулярніших професій ви знаєте?

Навчальні цілі

  • здійснення ранньої діагностики здібностей та індивідуальної профільної спрямованості учнів на оволодіння професіями, які користуються попитом в умовах сучасних ринкових відносин
  • формування іміджу активної успішної людини, почуття людської гідності та цінностей різного типу праці
  • розвиток в учнів економічного мислення, раціональної поведінки та вміння працювати в команді
  • розвиток навичок професійного самовизначення, що забезпечують готовність до вибору успішної професії
  • забезпечити учнів теоретичними і практичними знаннями з основ вибору успішної професії
  • сприяти організації інноваційної роботи, пов’язаної із набуттям учнями досвіду та умінь встановлювати взаємини з людьми, які працюють в умовах ринкових відносин
  • створити умови для реалізації творчого потенціалу вчителів і учнів, практичного застосування ними набутих знань та способів впровадження інтерактивних технологій

Вік учнів, клас

Проект створений для учнів 9 - 11 класів (14-17 років)

 

Стислий опис проекту

Default4.jpeg

Важливою компетентністю випускника гімназії є професійно-трудова компетентність. Він повинен мати уявлення про світ сучасних професій, особливості різних видів трудової діяльності, знати загальну ситуацію на ринку праці, мати уявлення про труднощі професійної адаптації, вміти визначити лінію поведінки в період професійного навчання. Свідоме ставлення до вибору професії розуміємо як мотивовану діяльність учнівської молоді, спрямовану на ознайомлення зі змістом професії, практичну апробацію своїх можливостей, оволодіння активними способами підготовки до майбутньої праці, самовиховання професійно важливих якостей. В умовах докорінної зміни підходів до освіти, коли запроваджуються особистісно орієнтовані технології, інформаційні технології, проект «Правильний вибір – запорука успіху» є актуальним: він сприяє вихованню конкурентноспроможної особистості, дозволяє розробляти та впроваджувати в освіту інноваційні умови розвивально-виховної та профорієнтаційної роботи на всіх етапах навчання. Проект надає можливості вчителям гімназії оновити зміст навчально-виховної роботи, поглиблюючи його інноваційними формами організації партнерської ділової співпраці, спрямованої на набуття учнями культури ділового міжособистісного спілкування.

Мета проекту

  • розширити знання учнів щодо вибору майбутньої професії
  • дослідити існуючі джерела вибору професії та пошуку роботи
  • удосконалити вміння збирати й обробляти інформацію, використовуючи різні форми опитування, ресурси Internet, уміння аргументовано доводити власну думку
  • навчити учнів ефективно та чітко представляти результати досліджень за допомогою діаграм, презентацій, публікації тощо, уміння ілюструвати ідеї, висновки
  • виховувати почуття відповідальності щодо вибору професії

Повний план вивчення теми\

  • План проекту
  • План реалізації проекту

Опис оцінювання

Використання запитань впродовж вивчення теми для з’ясування розуміння учнями основних завдань проекту. Визначення попередніх знань учнів щодо теми та того, що саме вони знають про профорієнтацію. Щоб допомогти учням розвивати навички критичного мислення, розробляти зміст учнівських проектів та здійснювати моніторинг власного навчання, упродовж проекту проводиться оцінювання. Оцінювання здійснюється вчителями на основі спостережень за допомогою перегляду проміжних результатів діяльності учнів. Завершується оцінювання оголошенням результатів проекту.

Діяльність учнів, вчителів, працівники центру зайнятості та підприємці Сколівщини

 1-й етап: Учасники знайомляться з проектом та критеріями оцінювання результатів проекту.

2-й етап: Визначення рівня інтересу до проблеми дослідження. Дізнаються у РЦЗ про ВНЗ, ПТУ, ВПТУ тощо. Критично оцінюють ресурси інтернету відносно навчальних закладів, спілкуються з фахівцями РЦЗ. Обмінюються інформацією та проміжними висновками по напрямку дослідження з вчителями.

3-й етап: Перегляд веб-ресурсів, що запропонували вчителі чи представники РЦЗ, та пошук інших ресурсів із заданої теми.

4-й етап: Аналіз та оцінювання веб-ресурсів. Визначення веб-сайтів з найбільш достовірною інформацією.

5-й етап: Підведення підсумків роботи та підготовка до презентації результатів проекту.

 6-й етап: Підсумковий продукт проекту демонструється під час захисту проекту та коментується учнями.

Ресурси

 

Директор гімназії                                                 Бальо М.В.

Директор Сколівського РЦЗ                              Тимоцко І.

Перегляд файлу

  

 

План проекту

 

Учасники

Назва навчального закладу

Сколівська академічна гімназія

Державна служба  зайнятості

Сколівський  РЦЗ

Відомості про проект

Термін  проведення проекту

Листопад 2016р. – травень 2017 р.

Місце проведення проекту

Сколівська академічна гімназія,  Сколівський  РЦЗ

Опис проекту

Назва

«Правильний вибір – запорука успіху»

Стислий опис

Важливою компетентністю випускника гімназії є професійно-трудова компетентність. Випускник повинен мати уявлення про світ сучасних професій, особливості різних видів трудової діяльності, знати загальну ситуацію на ринку праці, мати уявлення про труднощі професійної адаптації, вміти визначити лінію поведінки в період професійного навчання. Свідоме ставлення до вибору професії ми розуміємо як мотивовану діяльність учнівської молоді, спрямовану на ознайомлення зі змістом професії, практичну апробацію своїх можливостей, оволодіння активними способами підготовки до майбутньої праці, самовиховання професійно важливих якостей

Предмети

Українська мова, література, іноземні мови, зарубіжна література, математика, фізика, інформатика, хімія, біологія, географія, історія, трудове навчання, психологія, фізичне виховання, мистецтво, музика

Вікова категорія

Учні 14-17 років, які навчаються в 9-11 класах.

 

Приблизний час виконання проекту

Листопад 2016р. – травень 2017 р.

 

 

 

 

Навчальні цілі та очікувані результати проекту

 

  • здійснення індивідуальної профільної спрямованості гімназистів  на оволодіння професіями, які користуються попитом в умовах сучасних ринкових відносин;
  • навчитися знаходити, аналізувати, опрацьовувати, інтегрувати, оцінювати інформацію в різних формах;
  • навчитися працювати в команді; виконувати різні ролі і обов'язки; продуктивно взаємодіяти з іншими;
  • навчитися поважати різні думки;
  • вміти стисло, чітко, ефективно представляти результати досліджень за допомогою презентацій, публікації тощо, уміти ілюструвати ідеї, висновки;
  • удосконалити вміння збирати й обробляти інформацію, використовуючи різні форми опитування, ресурси Internet, уміння аргументовано доводити власну думку;
  • розвивати критичне та креативне мислення;
  • розвивати комунікативні навички;
  • розвивати навички публічного виступу.

Основні запитання

 

Ключове запитання

  • Що сприяє вибору успішної професії?

Тематичні запитання

  • Які професії актуальні на теперішній час?
  • Правильний вибір професії - він важливий?
  • Як правильно обрати професію?
  • Твоє хобі - чи можливо, що в майбутньому буде твоєю професією?

 

Змістові запитання

  • Що таке професійно-трудова компетентність?
  • Які є типи професій?
  • Вибір успішної професії - потреба часу?

 

План оцінювання проекту

 

Стислий опис оцінювання проекту

          Використання запитань  для з’ясування розуміння учнями основних завдань проекту. Визначення попередніх знань учнів щодо профорієнтації та того, що саме вони знають про професії на даний час. Також оцінювання здійснюється на основі спостережень за допомогою аналізу проміжних результатів діяльності учнів.

Оцінювання завершується оголошенням результатів проекту.

 

 

Методичні засади

 

Попередні знання та навички

  • Основи проведення навчальних досліджень
  • Вміння користуватись Інтернетом
  • Комп’ютерні навички

Діяльність учнів та вчителя

 

     1-й етап: Учасники знайомляться з проектом та критеріями оцінювання результатів проекту.

2-й етап: Визначення рівня інтересу до проблеми дослідження. Дізнаються у РЦЗ про ВНЗ, ПТУ, ВПТУ тощо. Критично оцінюють ресурси інтернету відносно навчальних закладів, спілкуються з фахівцями РЦЗ. Обмінюються інформацією та проміжними висновками по напрямку дослідження з вчителями.

3-й етап: Перегляд веб-ресурсів, що запропонували вчителі чи представники РЦЗ, та пошук інших ресурсів із заданої теми.

4-й етап: Аналіз та оцінювання веб-ресурсів. Визначення веб-сайтів з найбільш достовірною інформацією.

5-й етап: Підведення підсумків роботи та підготовка до презентації результатів проекту.

    6-й етап: Підсумковий продукт проекту демонструється під час захисту проекту та коментується учнями.

 

Матеріали та ресурси

Друковані матеріали

Посібники, довідники, енциклопедії, інструкції тощо.

Обладнання та канцтовари

Зошити, ручки.

Інтернет ресурси

  • ТОП-5 найзатребуваніших професій http://www.ukrinform.ua/ukr/news/top_10
  • Служба зайнятості України
  • http://tsn.ua/ukrayina/sluzhba-zaynyatostiЗМІ та комп'ютерна залежність

 

 

 

 

Перегляд файлу

Планування реалізації проекту

«Правильний вибір – запорука успіху»

 

№ п/п

Що потрібно зробити перед початком проекту?

Хто це зробить або допоможе зробити?

Коли це слід зробити?

  1.  

Знайти та зібрати літературу, сайти, що будуть використовуватись у проекті

Вчителі,

бібліотекар

За тиждень до початку проекту

  1.  

Запропонувати учням  інформацію для ознайомлення та використання протягом виконання проекту

Вчителі

 

За 5 днів до початку проекту

  1.  

Налагодити зв’язок з РЦЗ та обговорити умови та взаємодію для виконання спільного проекту

ЗВР

За 5 днів до початку проекту

  1.  

Обрати день для  підсумку щодо виконання проекту

ЗВР

В 1 день проекту

  1.  

Запросити директора гімназії, представників РЦЗ,  газети «Бойківська думка» для ознайомлення з підсумками проекту

ЗВР

За тиждень до кінця проекту

 

Що потрібно зробити

 протягом проекту?

Хто це зробить або допоможе зробити?

Коли це слід зробити?

  1.  

Ознайомити  учнів з проектом, надати рекомендації для участі в проекті

Вчителі

 

В 1 день проекту

  1.  

Організувати самостійну роботу учнів в проекті

Вчителі

 

В 1 день проекту

  1.  

Обговорити з учнями майбутню форму подання результатів проекту

Вчителі

 

В 1 день проекту

  1.  

Оцінити  результати  проекту

Вчителі, учні

 

Останній день проекту

  1.  

Провести оцінювання проекту в цілому, отримати відгуки про те, наскільки вдалим він був ( висновки вчителів, висновки учнів).

Вчителі,

адміністрація

Останній день проекту

 

Що потрібно зробити

на завершення проекту?

Хто це зробить або допоможе зробити?

Коли це слід зробити?

  1.  

Презентувати результати проекту гімназистам, вчителям, представникам РЦЗ

Вчителі, учні

 

На завершення проекту

  1.  

Включити результати цього проекту в наступні уроки свого навчального предмету, для яких Ключове та Тематичні питання є також важливими

Вчителі

 

На завершення проекту

   

zip
Додано
31 липня 2018
Переглядів
2634
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку