Правопис слів з частинкою пів.

Про матеріал
Показовий урок української мови. Тема: Правопис слів з частинкою пів. Тип уроку: урок засвоєння нових знань. До уроку буде розміщена презентація.
Перегляд файлу

Тема: Правопис слів із пів.

    Предметні компетентності:

Знаннєва складова:

знає основні способи словотвору;

записує  складні слова, пояснює їх правопис правилами.

 

Діяльнісна складова:

визначає способи творення слів;

знаходить, пояснює  й   виправляє  орфографічні помилки на вивчені правила.

 

Ціннісна складова:

критично оцінює рівень власних знань;

відчуває себе частиною своєї країни, пишається цим.

     

      Ключові компетентності:

Спілкування державною мовою

Спілкування іноземними мовами

Математична

Інформаційно-цифрова

Уміння вчитися впродовж життя

Соціальна та громадянська

Підприємливість

Загальнокультурна грамотність

       Наскрізні лінії:

Громадянська відповідальність

Мовна змістова лінія

Соціокультурна змістова лінія

      Очікувані результати: 

Знаємо основні правила написання слів з невідмінюваним числівником пів зі значенням «половина».

Правильно визначаємо і записуємо складні слова із частинкою пів, напів, полу.

Уміємо використовувати складні слова при побудові власних висловлювань.

      Тип уроку: урок засвоєння нових знань (онлайн-урок).

      Обладнання: презентація, тест Quizziz, тест в Google-формі, відео.

      Онлайн-платформи: Meet, Quizziz, Google-формa, YouTube.

Перебіг уроку

І. Організаційний момент

Привітання.

Щоб не просто слухали, а чули.

Щоб не просто дивилися, а бачили.

Щоб не просто відповідали, а міркували.

Дружно і плідно працювали.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Очікувані результати: 

Знаємо основні правила написання слів з невідмінюваним числівником пів зі значенням «половина».

Правильно визначаємо і записуємо складні слова із частинкою пів, напів, полу.

Уміємо використовувати складні слова при побудові власних висловлювань.

  • Що вивчає розділ  мовознавчої науки словотвір?
  • Які ви знаєте способи словотворення?

 

  • Тест Quizziz

https://quizizz.com/admin/quiz/618be22f4818c6001dbccf1d

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності


  • Підготовка до сприймання – проблемне питання    

       -  А тепер  давайте подивимося, що зображено на слайді. (Слайд 6). Це зображення карти України. Які області знаходяться на півночі, сході, заході, півдні, у центрі нашої держави?

- Як називається частину суходолу, яка оточена майже з усіх сторін морем? На території  Кримського півострова проживали греки і називали її КРІМЕА. Потім були італійці, які так само називали цю територію. А як же правильно написати слово півострів?

IV. Повідомлення теми та мети уроку

V. Сприйняття і засвоєння нових знань, умінь та навичок

  • Відео, правила
  • www.youtube.com/watch?v=dspghm8pkPo

Частинка пів

ОКРЕМО

РАЗОМ

Невідмінюваний числівник пів із значенням «половина» з наступним іменником пишеться ОКРЕМО:

пів міста, пів яблука, пів Європи, пів України, пів години, пів аркуша

Якщо частинка пів з наступним іменником становить єдине поняття й не виражає значення половини, то їх пишемо РАЗОМ:

півзахист, півколо, півмісяць, південь, півострів, піваркуш, півоберт

VI. Усвідомлення навчального матеріалу в процесі виконання практичних завдань

Практичні завдання

  • Заповнити табличку «Частинка пів. Написання разом та окремо»

Пів / міста, пів / захист, пів / яблука, пів / Європи, пів / коло, пів / України, пів / години, пів / місяць, пів / аркуша, пів / острів, пів /день, пів / кола, пів / аркуш, пів / куля.

  • Гра «Заміни одним словом»

Одна друга аркуша, половина Вінниці, половина яблука, одна друга квартири, половина Азії, одна друга доріжки, половина ящика.

Склади речення із будь-яким отриманим словом.

  • Фізкультхвилинка

VIІ. Систематизація й узагальнення знань, умінь і навичок

Рефлексія

  • Тест в Google-формі

VIІІ. Підбиття підсумків 

  • «Складаємо валізу»

 

(Самооцінювання)

ІХ. Домашнє завдання

Виконати вправу  193.

  • Заключне слово вчителя

 

Ось і пролунав дзвінок, закінчився наш урок.

За роботу по заслузі щиро дякую вам, друзі.

Запашну, як вишні гілка, гомінку, немов сопілка,

Мусим завжди я і ти рідну мову берегти.

docx
Додано
5 січня 2022
Переглядів
648
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку