Тема: Правопис слів із пів.
Предметні компетентності:
Знаннєва складова:
знає основні способи словотвору;
записує складні слова, пояснює їх правопис правилами.
Діяльнісна складова:
визначає способи творення слів;
знаходить, пояснює й виправляє орфографічні помилки на вивчені правила.
Ціннісна складова:
критично оцінює рівень власних знань;
відчуває себе частиною своєї країни, пишається цим.
Ключові компетентності:
Спілкування державною мовою
Спілкування іноземними мовами
Математична
Інформаційно-цифрова
Уміння вчитися впродовж життя
Соціальна та громадянська
Підприємливість
Загальнокультурна грамотність
Наскрізні лінії:
Громадянська відповідальність
Мовна змістова лінія
Соціокультурна змістова лінія
Очікувані результати:
Знаємо основні правила написання слів з невідмінюваним числівником пів зі значенням «половина».
Правильно визначаємо і записуємо складні слова із частинкою пів, напів, полу.
Уміємо використовувати складні слова при побудові власних висловлювань.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань (онлайн-урок).
Обладнання: презентація, тест Quizziz, тест в Google-формі, відео.
Онлайн-платформи: Meet, Quizziz, Google-формa, YouTube.
Перебіг уроку
І. Організаційний момент
Привітання.
Щоб не просто слухали, а чули.
Щоб не просто дивилися, а бачили.
Щоб не просто відповідали, а міркували.
Дружно і плідно працювали.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Очікувані результати:
Знаємо основні правила написання слів з невідмінюваним числівником пів зі значенням «половина».
Правильно визначаємо і записуємо складні слова із частинкою пів, напів, полу.
Уміємо використовувати складні слова при побудові власних висловлювань.
https://quizizz.com/admin/quiz/618be22f4818c6001dbccf1d
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
- А тепер давайте подивимося, що зображено на слайді. (Слайд 6). Це зображення карти України. Які області знаходяться на півночі, сході, заході, півдні, у центрі нашої держави?
- Як називається частину суходолу, яка оточена майже з усіх сторін морем? На території Кримського півострова проживали греки і називали її КРІМЕА. Потім були італійці, які так само називали цю територію. А як же правильно написати слово півострів?
IV. Повідомлення теми та мети уроку
V. Сприйняття і засвоєння нових знань, умінь та навичок
Частинка пів |
|
ОКРЕМО |
РАЗОМ |
Невідмінюваний числівник пів із значенням «половина» з наступним іменником пишеться ОКРЕМО: пів міста, пів яблука, пів Європи, пів України, пів години, пів аркуша |
Якщо частинка пів з наступним іменником становить єдине поняття й не виражає значення половини, то їх пишемо РАЗОМ: півзахист, півколо, півмісяць, південь, півострів, піваркуш, півоберт |
VI. Усвідомлення навчального матеріалу в процесі виконання практичних завдань
Практичні завдання
Пів / міста, пів / захист, пів / яблука, пів / Європи, пів / коло, пів / України, пів / години, пів / місяць, пів / аркуша, пів / острів, пів /день, пів / кола, пів / аркуш, пів / куля.
Одна друга аркуша, половина Вінниці, половина яблука, одна друга квартири, половина Азії, одна друга доріжки, половина ящика.
Склади речення із будь-яким отриманим словом.
VIІ. Систематизація й узагальнення знань, умінь і навичок
Рефлексія
VIІІ. Підбиття підсумків
(Самооцінювання)
ІХ. Домашнє завдання
Виконати вправу 193.
Ось і пролунав дзвінок, закінчився наш урок.
За роботу по заслузі щиро дякую вам, друзі.
Запашну, як вишні гілка, гомінку, немов сопілка,
Мусим завжди я і ти рідну мову берегти.