Правопис закінчень іменників чоловічого роду з основою на –р в орудному відмінку однини.

Про матеріал
Мета: • ознайомити учнів з правописом закінчень іменників чоловічого роду з основою на –р в орудному відмінку однини, вдосконалювати навички правильного написання слів в орудному відмінку однини; • формувати вміння працювати в групах, з орфографічним словником; • розвивати зв’язне мовлення учнів, вміння аналізувати, робити висновки, розвивати самостійність; • виховувати повагу до людей різних професій.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Сьогодні у нас незвичайний урок. Сьогодні ми зробимо ще один крок. В країну казкову, країну чудову,Де ми досконало вивчаємо мову.

Номер слайду 2

З чого складається наша мова?В які групи об’єднуються слова? Яку частину мови ви вивчаєте? А що ви знаєте про іменник? Пригадаємо:

Номер слайду 3

Перевірка домашнього завдання. Пахнуть спориш(ем), вертаються з дощ(ем).

Номер слайду 4

Розподільний диктант Розподіліть іменники у три стовпчики залежно від голосного в закінченні орудного відмінку однини. Книга, гай, їжа , стіл, меч, лінія , олень, лампа, бій.

Номер слайду 5

Перевірка:

Номер слайду 6

Проблемна ситуація

Номер слайду 7

Тема уроку« Правопис закінчень іменників чоловічого роду в орудному відмінку однини»

Номер слайду 8

Робота в групах. Керуючись правилом попереднього уроку поставте іменники в Ор.в. однини

Номер слайду 9

ПравилоІменники чоловічого роду з основою на –р в орудному відмінку однини можуть мати різні закінчення - -ом чи –ем. Тому їхній правопис слід перевіряти за орфографічним словником.

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Перевірка. Лікар (хто?) - О. В. - лікарем. Гончар (хто?) - гончарем. Муляр - мулярем. Фермер - фермером. Пекар - пекарем. Перукар – перукарем

Номер слайду 12

Мовна фізкультхвилинка Світить сонце золоте.(Відвести корпус назад, махати руками на себе)Квітка поміж трав росте.(Встати навшпиньки, потягнутися всім тілом догори)Бджілка весело кружляє,(руками «затріпотіти», немов крильцями)З квіточки пилок збирає.(Скласти руки «ковшиком» і нахилитись уперед)Бджілко, бджілко, постривай!( підскакуючи на місці, помахати руками)Меду нам смачного дай! (обхватити себе за плечі і похитатися)

Номер слайду 13

Спишіть речення, розкриваючи дужки. Виділіть закінчення. За (гай) в’ється річечка. Під (кущ) сидів їжак. На полі пахло (чебрець) та (полин). Ластівка низько літає перед (дощ). Уранці всі дерева були вкриті (іній).

Номер слайду 14

Робота над загадками1. Влітку любить полювати,А зимою в лігві спати. Як зачує він весну,Прокидається від сну. 2. Навесні прокинеться, з сонечком обніметься. Та зелені шати, нумо приміряти.3. Сам вечірньої години. Заховався в кущ калини. Та на дудочку одну. Грає пісню чарівну.

Номер слайду 15

Хвилинка-веселинка. Яким ключем не відчиниш двері? Під яким кущем сидить зайчик у дощ?

Номер слайду 16

Завдання- гра «Добавлянка» Як з орудним подружитись,Буде чим і поживитись: Пирогом, молоком. Кавуном і медком. Буде також з ким пограти:Із сестричкою, із братом,З кішкою і кошеняткомІ маленьким цуценятком!І професію обрати, як і ким усім нам стати: гончар.., бондар..лікар.. чи фермер…

Номер слайду 17

Творча робота. Запишіть відповіді на запитання. Слова у дужках поставте у форму орудного відмінка однини. Де не замерзає насіння рослин? (Під, сніг)З ким тато збирав на землі каштани? (З, син)Чим мама нагодувала дітей? (Смачний, борщ)

Номер слайду 18

Обіцяєм: рідну мову – І співучу, й барвінкову. Будем завжди шанувати,Що почули – пам'ятати. Знає кожен з нас чудово – Не прожити нам без мови. Обіцянка

Номер слайду 19

Гра “Закінчи речення”– На уроці я вчився…– Найбільше мені сподобалося…

Номер слайду 20

Домашнє завдання І гр. – Творче завдання. Міні твір на тему «Ким я хочу стати», вивч. правилоІІ гр. – Вправа 136, вивч. правило. 

pptx
До підручника
Українська мова 4 клас (Волкотруб Г. Й.)
Додано
7 березня 2020
Переглядів
3619
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку