Правова гра «Знавці права»
Мета:
Обладнання:
Інтернет-ресурси
Підручник
Ратушняк С.П. Основи правознавства : підручник для 9 кл. загальноосвіт. навч. закл. / С.П. Ратушняк. — Тернопіль : Навчальна книга — Богдан, 2017. — 272 с. : іл.
Методичні рекомендації
До початку гри учні мають об’єднатися у дві-три команди (в залежності від кількості учнів у класі), придумати назву, обрати лідера (розподіл учнів може здійснити вчитель).
Командам будуть запропоновані завдання. За правильні відповіді нараховуються бали (скільки балів і за яке завдання визначає вчитель і оголошує в процесі гри).
ЗАВДАННЯ № 1
Запропонуйте командам розгадати ребуси «права людини» та «права дитини».
Переможе команда, яка розгадає першою.
Ребус 1
ПРАВА
ЛЮДИНИ
Ребус 2
ПРАВА
ДИТИНИ
ЗАВДАННЯ № 2
1. Розгадайте шараду
Перше – прислівник, який вказує на місце,
друге – ім’я дівчини, в якої Карл украв корали,
третє – вказівний займенник у формі множини,
четверте - остання буква алфавіту.
Ціле - документ, офіційна заява, де проголошуються основні принципи зовнішньої та внутрішньої політики держави чи програмні положення партій та організацій (декларація).
Примітка: після того, як буде розгадана шарада, запропонуйте виконати наступні завдання.
2. Назвіть найбільш відому декларацію, що пов’язана з правами людини. (Загальна декларація прав людини).
3. Коли та якою організацією її було прийнято? (прийнята Генеральною Асамблеєю ООН 10 грудня 1948 року).
ЗАВДАННЯ№ 3
1. Щоб визначити тематику наступного завдання, розгадайте ребуси.
ТИ -
СПОЖИВАЧ
2. Розгляньте ситуацію та виконайте завдання.
Ситуація
В інтернет-магазині було замовлено м’ясорубку. Коли товар було доставлено кур’єрською службою, виявилось, що гарантійні документи були зовсім не заповнені продавцем.
Покупцем було надіслано претензію до магазину (в електронному вигляді).
Завдання учням
Добрий день, шановна Ольга!
Приносимо вибачення за доставлені незручності.
Для того, щоб внести необхідні зміни в гарантійний талон, Вам необхідно відправити його назад до Києва, разом з товарним чеком, і всіма гарантійними документами, які Ви отримали з товаром.
Для відправки документів кур'єрською службою будь ласка, вкажіть наступні реквізити:
Одержувач - ФОП ******;
Адреса - м Київ, вул. *******;
Оплата доставки - за рахунок Отримувача.
При зверненні, будь ласка, вкладіть лист, заповнений у вільній формі, в якому необхідно вказати причину відправки документації.
Ми внесемо необхідні корективи і відправимо його назад.
Після відправки потрібно зателефонувати за номером: (044) ****** та повідомити: номер замовлення, ПІБ відправника, коли посилка буде в Києві і номер декларації, за яким наш співробітник зможе отримати посилку.
Для отримання більш детальної інформації, Ви можете зв'язатися з нашою службою підтримки по телефону: (044) ******. Наші менеджери з радістю нададуть відповідь на всі Ваші запитання.
Ще раз приносимо вибачення за доставлені незручності. Сподіваємося на Ваше розуміння та подальшу співпрацю.
З Повагою,
Станіслав, Менеджер по роботі з клієнтами
ЗАВДАННЯ № 4
Правова математика
Доведіть рівність: А + Б : В + Г = Д
А) Рік прийняття Загальної Декларації Прав Людини (1948).
Б) Вік, з якого настає виборче право для громадян України (18).
В) Розділ Конституції України «Права, свободи та обов’язки людини і громадянина» (2).
Г) Кількість років, протягом яких останнім часом має проживати в Україні на день виборів кандидат у народні депутати (5).
Д) Рік хрещення Київської Русі (988).
ЗАВДАННЯ № 5
1. Розгадайте ребуси
АПАТРИД
БІПАТРИД
Примітка: після того, як учні розгадають ребуси, запропонуйте виконати наступні завдання.
2. Розкрийте поняття.
3. Що спільного та відмінного в правах апатридів і біпатридів?
ЗАВДАННЯ № 6
1. Розгляньте хмаринки зі слів.
2. Сформулюйте поняття.
|
|
ЗАВДАННЯ № 7
1. Розгляньте зображення.
2. Визначте, які права на них відображено.
3. Подумайте, на скільки груп їх можна розділити та за якими критеріями.
Режим доступу: https://bit.ly/2DkEZMA 1 |
Режим доступу: https://bit.ly/2F0MMRf 2 |
Режим доступу: https://bit.ly/2zqcJnp 3 |
Режим доступу: https://bit.ly/2OmGVFt 4 |
Режим доступу: https://bit.ly/2SGL4r7 5 |
Режим доступу: https://bit.ly/2SNYQIG 6 |
Режим доступу: https://bit.ly/2F4bIaF 7 |
Режим доступу: https://bit.ly/2D1IHKh 8 |
Режим доступу: https://bit.ly/2RAQd2N 9 |
Режим доступу: https://bit.ly/2F1S4w7 10 |
Режим доступу: https://bit.ly/2D3dZjZ 11 |
Режим доступу: https://bit.ly/2AJZXC4 12 |
Режим доступу: https://bit.ly/2P7bAfa 13 |
Режим доступу: https://bit.ly/2RvagiQ 14 |
Режим доступу: https://bit.ly/2F4R1vd 15 |
Режим доступу: https://bit.ly/2JCkFXq 16 |
ЗАВДАННЯ № 8
Розгадайте кросворд
СІМЕЙНЕ ПРАВО
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
По горизонталі: |
По вертикалі: |
3. Влаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, в сім'ї громадян України, які перебувають переважно в сімейних, родинних відносинах із цими дітьми з метою забезпечення їх виховання, освіти, розвитку, захисту їх прав та інтересів. 4. Розірвання подружнього зв'язку між чоловіком і жінкою за тих чи інших обставин. 7. Соціальна група, яка складається з людей, які зазвичай перебувають у шлюбі, їхніх дітей та інших осіб, поєднаних родинними зв'язками з подружжям, кровних родичів, і здійснює свою життєдіяльність на основі спільного економічного, побутового, морально-психологічного укладу. |
1. Одна із альтернативних форм виховання дитини, яка залишилася без батьківського піклування, до досягнення нею повноліття. 2. Влаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, в сім'ї громадян України, які перебувають переважно в сімейних, родинних відносинах із цими дітьми з метою забезпечення їх виховання, освіти, розвитку, захисту їх прав та інтересів. 3. Обов'язок утримання у визначених законом випадках одним членом сім'ї інших, які потребують цього. 4. Добровільний, рівноправний союз між жінкою і чоловіком, спрямований на створення сім'ї.
|
Відповідь:
ЗАВДАННЯ № 9
Виконайте вправу «Ланцюжок наслідків»
Ланцюжок наслідків – це так звана логічна карта, яка допомагає дослідити наслідки певного явища, події чи вчинку, а також пов’язані із ним дії.
За допомогою «ланцюжка» можна побачити причинно-наслідковий зв’язок та зрозуміти, що навіть локальні події можуть мати глобальні наслідки і навпаки.
Наприклад:
Джерело:Школа – територія прав людини. Навчально-методичні матеріали.
Режим доступу: https://bit.ly/2rUsOSF (дата звернення: 04.01.2020)
Завдання
Заповніть схему. Аргументуйте свою позицію.
Визначте можливі шляхи вирішення даної проблеми.
ЗАВДАННЯ № 10
Вчитель демонструє фрагмент відео «5 серія «Ти і поліція» (00.28 – 01.24 хв.)
Запитання до правознавців:
ЗАВДАННЯ № 11
Заповніть таблицю (внесіть цифри, якими позначено права людини).
Особисті права |
Політичні |
Економічні |
Соціальні |
Культурні |
|
|
|
|
|
1