Правова гра «Знавці права»

Про матеріал
Мета: активізувати знання учнів про права людини та дитини; стимулювати творчу й соціальну активність підлітків; формувати навички правомірної поведінки, вчити підлітків діяти в різноманітних життєвих ситуаціях відповідно до норм права.
Перегляд файлу

Правова гра «Знавці права»

Мета:

  • Активізувати знання учнів про права людини та  дитини;
  • Стимулювати творчу й соціальну активність підлітків;
  • Формувати навички правомірної поведінки, вчити підлітків діяти у різноманітних життєвих ситуаціях відповідно до норм права;
  • Виховувати в учнів непримиренне ставлення до протиправної поведінки, формувати навички правомірного реагування на протиправні дії.

Обладнання:

  • Мультимедійний проектор / телевізор.
  • Ноутбук.
  • Роздаткові матеріали для роботи в групах.
  • Відеоролик «5 серія «Ти і поліція»» (00.28 – 01.24 хв.), режим доступу: https://bit.ly/36qLAQn 

Інтернет-ресурси

  • Ребуси створено за допомогою сервісу «Ребуси українською» © http://rebus1.com
  • Кросворд створено за допомогою сервісу http://cross.highcat.org/ru_RU/#
  • Хмари зі слів створено за допомогою сервісу https://wordart.com/

Підручник

Ратушняк С.П. Основи правознавства : підручник для 9 кл. загальноосвіт. навч. закл. / С.П. Ратушняк. — Тернопіль : Навчальна книга — Богдан, 2017. — 272 с. : іл.

Методичні рекомендації

До початку гри учні мають об’єднатися у дві-три команди (в залежності від кількості учнів у класі), придумати назву, обрати лідера (розподіл учнів може здійснити вчитель).

Командам будуть запропоновані завдання. За правильні відповіді нараховуються бали (скільки балів і за яке завдання визначає вчитель і оголошує в процесі гри).

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗАВДАННЯ № 1

Запропонуйте  командам розгадати ребуси «права людини» та «права дитини».

Переможе команда, яка розгадає першою.

Ребус 1

D:\РОБОЧА ПАПКА\КОНКУРСИ\Метод розробка Права людини\Права.jpgПРАВА

D:\РОБОЧА ПАПКА\КОНКУРСИ\Метод розробка Права людини\людини.jpg ЛЮДИНИ

Ребус 2

C:\Users\Dashko M\Desktop\1.jpg ПРАВА

C:\Users\Dashko M\Desktop\2.jpg ДИТИНИ

 

 

 

 

 

 

 

ЗАВДАННЯ № 2

1. Розгадайте шараду

Перше – прислівник, який вказує на місце,

друге – ім’я дівчини, в якої Карл украв корали,

третє – вказівний займенник у формі множини,

четверте - остання буква алфавіту.

Ціле - документ, офіційна заява, де проголошуються основні принципи зовнішньої та внутрішньої політики  держави чи програмні  положення партій та організацій (декларація).

Примітка: після того, як буде розгадана шарада, запропонуйте виконати наступні завдання.

2. Назвіть найбільш відому декларацію, що пов’язана з правами людини. (Загальна декларація прав людини).

3. Коли та якою організацією її було прийнято? (прийнята Генеральною Асамблеєю ООН 10 грудня 1948 року). 

ЗАВДАННЯ№ 3

1. Щоб визначити тематику наступного завдання, розгадайте ребуси.

C:\Users\Dashko M\Desktop\1а.jpg ТИ -

C:\Users\Dashko M\Desktop\1б.jpg  СПОЖИВАЧ

 

2. Розгляньте ситуацію та виконайте завдання.

Ситуація

В інтернет-магазині було замовлено м’ясорубку. Коли товар було доставлено кур’єрською службою, виявилось, що гарантійні документи були зовсім не заповнені продавцем.

Покупцем було надіслано претензію до магазину (в електронному вигляді).

Завдання учням

  1. Прочитайте відповідь.
  2. Застосуйте знання з української мови, виправте помилки.
  3. Знайдіть у алгоритмі дій для покупця, які розписав менеджер, недопустиму вимогу, за яку інтернет-магазин отримав ще одну претензію.
  4. Визначте страхову суму посилки.

 

Добрий день, шановна Ольга!

Приносимо вибачення за доставлені незручності.

Для того, щоб внести необхідні зміни в гарантійний талон, Вам необхідно відправити його назад  до Києва, разом з товарним чеком, і всіма гарантійними документами, які Ви отримали з товаром.

Для відправки документів кур'єрською службою будь ласка, вкажіть наступні реквізити:

Одержувач - ФОП ******;

Адреса - м Київ, вул. *******;

Оплата доставки - за рахунок Отримувача.

При зверненні, будь ласка, вкладіть лист, заповнений у вільній формі, в якому необхідно вказати причину відправки документації.

Ми внесемо необхідні корективи і відправимо його назад.

Після відправки потрібно зателефонувати за номером: (044) ****** та повідомити: номер замовлення, ПІБ відправника, коли посилка буде в Києві і номер декларації, за яким наш співробітник зможе отримати посилку.

Для отримання більш детальної інформації, Ви можете зв'язатися з нашою службою підтримки по телефону: (044) ******. Наші менеджери з радістю нададуть відповідь на всі Ваші запитання.

Ще раз приносимо вибачення за доставлені незручності. Сподіваємося на Ваше розуміння та подальшу співпрацю.

З Повагою,

Станіслав, Менеджер по роботі з клієнтами

 

 

 

 

ЗАВДАННЯ № 4

Правова математика

Доведіть рівність:    А + Б : В + Г = Д

А) Рік прийняття Загальної Декларації Прав Людини (1948).

Б) Вік, з якого настає виборче право для громадян України (18).

В) Розділ Конституції України «Права, свободи та обов’язки людини і громадянина» (2).

Г) Кількість років, протягом яких останнім часом має проживати в Україні на день виборів кандидат у народні депутати (5).

Д) Рік хрещення Київської Русі (988).

 

ЗАВДАННЯ № 5

1. Розгадайте ребуси

 

 

 

 

 

 

 

 

АПАТРИД

 

 

 

 

 

 

 

 

БІПАТРИД

Примітка: після того, як учні розгадають ребуси, запропонуйте виконати наступні завдання.

2. Розкрийте поняття.

3. Що спільного та відмінного в правах апатридів і біпатридів?

ЗАВДАННЯ № 6

1. Розгляньте хмаринки зі слів.

2. Сформулюйте поняття.

C:\Users\Dashko M\Desktop\1.jpg

C:\Users\Dashko M\Desktop\1.jpg

 

 

ЗАВДАННЯ № 7

1. Розгляньте зображення.

2. Визначте, які права на них відображено.

3. Подумайте, на скільки груп їх можна розділити та за якими критеріями.

C:\Users\Dashko M\Desktop\54530363.jpg

Режим доступу: https://bit.ly/2DkEZMA

1

C:\Users\Dashko M\Desktop\002-1-1.jpg

Режим доступу: https://bit.ly/2F0MMRf

2

C:\Users\Dashko M\Desktop\zdhzfgj.jpg

 

Режим доступу: https://bit.ly/2zqcJnp

3

C:\Users\Dashko M\Desktop\d0bdd0b0-d0b3d0bed0bbd0bed0b2d0bdd183.jpg

Режим доступу: https://bit.ly/2OmGVFt

4

C:\Users\Dashko M\Desktop\5bacf577a59cae7949264318cc425896ecbc9ef3.jpg

Режим доступу: https://bit.ly/2SGL4r7

5

C:\Users\Dashko M\Desktop\b_0e3a41ccf23f8d45d25f9a7270cdc10c.jpg

Режим доступу: https://bit.ly/2SNYQIG

6

C:\Users\Dashko M\Desktop\Atestat_text_Страница_2.jpg

Режим доступу: https://bit.ly/2F4bIaF

7

C:\Users\Dashko M\Desktop\Мистецтво.jpg

Режим доступу: https://bit.ly/2D1IHKh

8

C:\Users\Dashko M\Desktop\1491486902.jpg

Режим доступу: https://bit.ly/2RAQd2N

9

C:\Users\Dashko M\Desktop\Image00011.jpg

Режим доступу: https://bit.ly/2F1S4w7

10

C:\Users\Dashko M\Desktop\147248327857c44fcea17c4.jpg

Режим доступу: https://bit.ly/2D3dZjZ

11

C:\Users\Dashko M\Desktop\images.jpg

Режим доступу: https://bit.ly/2AJZXC4

12

C:\Users\Dashko M\Desktop\img9.jpg

Режим доступу: https://bit.ly/2P7bAfa

13

C:\Users\Dashko M\Desktop\1786.jpg

Режим доступу: https://bit.ly/2RvagiQ

14

C:\Users\Dashko M\Desktop\Без названия.jpg

Режим доступу: https://bit.ly/2F4R1vd

15

C:\Users\Dashko M\Desktop\photo.jpg

Режим доступу: https://bit.ly/2JCkFXq

16

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗАВДАННЯ № 8

Розгадайте кросворд

СІМЕЙНЕ ПРАВО

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

По горизонталі:

По вертикалі:

3. Влаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, в сім'ї громадян України, які перебувають переважно в сімейних, родинних відносинах із цими дітьми з метою забезпечення їх виховання, освіти, розвитку, захисту їх прав та інтересів.

4. Розірвання подружнього зв'язку між чоловіком і жінкою за тих чи інших обставин.

7. Соціальна група, яка складається з людей, які зазвичай перебувають у шлюбі, їхніх дітей та інших осіб, поєднаних родинними зв'язками з подружжям, кровних родичів, і здійснює свою життєдіяльність на основі спільного економічного, побутового, морально-психологічного укладу.

1. Одна із альтернативних форм виховання дитини, яка залишилася без батьківського піклування, до досягнення нею повноліття.

2. Влаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, в сім'ї громадян України, які перебувають переважно в сімейних, родинних відносинах із цими дітьми з метою забезпечення їх виховання, освіти, розвитку, захисту їх прав та інтересів.

3. Обов'язок утримання у визначених законом випадках одним членом сім'ї інших, які потребують цього.

4. Добровільний, рівноправний союз між жінкою і чоловіком, спрямований на створення сім'ї. 

 

Відповідь:

C:\Users\Dashko M\Desktop\вааа.jpg

ЗАВДАННЯ № 9

Виконайте вправу «Ланцюжок наслідків»

Ланцюжок наслідків – це так звана логічна карта, яка допомагає дослідити наслідки певного явища, події чи вчинку, а також пов’язані із ним дії.

За допомогою «ланцюжка» можна побачити причинно-наслідковий зв’язок та зрозуміти, що навіть локальні події можуть мати глобальні наслідки і навпаки.

Наприклад:

D:\РОБОЧА ПАПКА\КОНКУРСИ\Метод розробка Права людини\Вправа.jpg

Джерело:Школа – територія прав людини. Навчально-методичні матеріали.

Режим доступу: https://bit.ly/2rUsOSF (дата звернення: 04.01.2020)

Завдання

Заповніть схему.  Аргументуйте свою позицію.

D:\РОБОЧА ПАПКА\КОНКУРСИ\Метод розробка Права людини\Схема.jpg

Визначте  можливі шляхи вирішення даної проблеми.

 

ЗАВДАННЯ № 10

  • Увага на екран.

Вчитель демонструє фрагмент  відео «5 серія «Ти і поліція» (00.28 – 01.24 хв.)

Запитання до правознавців:

  1. Які порушення прав дитини ви помітили?
  2. Як потрібно діяти в даній ситуації?

ЗАВДАННЯ № 11

Заповніть таблицю (внесіть цифри, якими позначено права людини).

Особисті права

Політичні

Економічні

Соціальні

Культурні

 

 

 

 

 

  1. Право на підприємницьку діяльність;
  2. право на життя;
  3. право на безпечне для життя і здоров'я довкілля;
  4. право на охорону здоров'я;
  5. право на свободу та особисту недоторканність;
  6. право на свободу пересування і вільний вибір місця проживання;
  7. право на свободу літературної, художньої, наукової і технічної творчості .
  8. право на працю;
  9. право брати участь в управлінні державними справами;
  10. право на таємницю листування, телефонних розмов, телеграфної та іншої кореспонденції ;
  11. право на невтручання в особисте та сімейне життя;
  12. право на свободу думки і слова;
  13. право на інформацію;
  14. право на свободу об'єднань (на об'єднання у політичні партії та громадські організації);
  15. право на звернення громадян;
  16. право на власність;
  17. право на свободу світогляду і віросповідання;
  18. право на страйк;
  19. право на відпочинок ;
  20. право на освіту;
  21. право на житло;
  22. право людини на повагу до її гідності;
  23. право на достатній життєвий рівень;
  24. право на вільну згоду на шлюб та захист материнства, батьківства, дитинства і сім'ї;
  25. право на недоторканність житла;
  26. право на мирні збори, мітинги, походи і демонстрації;
  27. право на соціальний захист.

 

 

1

 

docx
Додано
21 березня 2020
Переглядів
2114
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку