Правовий день «Правова культура»

Про матеріал
Виховний захід метою якого є глибше ознайомити учнів з правом, його важливою роллю в житті суспільства, сприяти усвідомленню ними необхідності знань Конвенцій прав дитини; формувати основні правові знання; сприяти поширенню правої культури та освіченості в учнівському середовищі; розвивати пізнавальні здібності, правознавчий світогляд; виховувати справжніх громадян з почуттям людяності, чуйності та доброти.
Перегляд файлу

 

 

 

Правовий день

«Правова культура»

Підготувала і провела

             Юлія Горбачова
Правовий день «Правова культура»

Мета: глибше ознайомити учнів з правом, його важливою роллю в       житті суспільства, сприяти усвідомленню ними необхідності знань Конвенцій прав дитини; формувати основні правові знання; сприяти поширенню правої культури та освіченості в учнівському середовищі; розвивати пізнавальні здібності, правознавчий світогляд; виховувати справжніх громадян з почуттям людяності, чуйності та доброти.

Обладнання: мультимедійна презентація, відео,  великі картки, на яких написані основні права дитини, визначені відповідною Конвенцією.

Хід заходу

І. Організаційний момент.

Учитель. Ми зібралися сьогодні для того, щоб поговорити про правову культуру.

ІІ. Основна частина.

Давним-давно, ще у стародавні часи, у людей виникла необхідність відстоювати свої права. Спочатку це робили силою. Слабка людина не мала жодних прав, якщо в неї не було сильного покровителя, що бажав би допомогти їй у вирішенні спорів. Тривалий час діяв неписаний закон «Хто сильний, той і правий». Але коли виникли перші держави, правителі яких прагнули встановити загальний справедливий порядок і норми життя для всіх громадян, у людське суспільство прийшов закон права. Тепер держава ставала на захист сильного і слабкого. Головним критерієм права стала справедливість, а не сила. З тих пір минуло чимало століть. Держави створювалися, розросталися, процвітали або гинули. Чому? Як свідчить історія, правителі й уряд не завжди піклувалися про свій народ. Так, оголошуючи сусідній країні війну чи приймаючи яке-небудь політичне рішення, правитель прагнув задовольнити лише свої інтереси й зовсім не замислювався над долею простих людей. Отже, людству потрібно було щось придумати, знайти такого захисника, який міг би примусити державу поступитися своїми інтересами заради інтересів своїх громадян і постійно піклуватися про них. Місію такого захисника взяла не себе міжнародна організація ООН. Що ви знаєте про цю організацію?

Відео Конвенція ООН «Про права дитини»

Учитель. Пригадаймо, про які права дітей ідеться у Конвенції, на що кожен із вас має незаперечне право?

Право на життя.

Право на щасливе дитинство.

Право знати, вчитися.

Право на мир у світі.

Право на любов і піклування.

Право на власну думку.

Право на особисте життя.

Право на освіту.

Право на медичну допомогу.

Право на повноцінне харчування.

Право на відпочинок.

Право на захист від насильства.

Відео про права і обовязки дітей

Здавалося б, все дуже просто і зрозуміло, але ж ні. У житті далеко не всі права, що гарантовані юним громадянам нашої держави, виконуються. На прикладі казкових героїв спробуємо пояснити, які права порушуються. Увага на екран.

Відео «Абетка твоїх прав у країні казок»

Учитель. «Я маю право!», «Чому ви порушуєте мої права?» - ці слова, на жаль, часто використовує людина в ситуаціях, коли сама неправа. Зазвичай, заява про особисті права слугує виправданням пасивності, лінощів, прагненням отримати щось, нічого не даючи взамін. Та слід знати не лише свої права, але й обов’язки.

Елементи правової культури:

1 . Поважати і любити своє оточення. Ставитися до них так, як би ми хотіли, щоб ставились до нас.

2. Поважати близьких та друзів. Не принижувати гідності кожної людини. Поводитись так, щоб своєю поведінкою не порушувати прав іншої людини.

3. Бути толерантним до людей. Поважати їх і допомагати їм.

4. Дотримуватись режиму харчування. Вживати продукти до кінця терміну придатності. Поважати працю кухарів.

5. Дотримуватись правил моральної етики; організовувати дозвілля так, щоб воно приносило корись і не заважало іншим.

6. Сумлінно навчатись; активно працювати на уроках, готуватись самотужки; старанно виконувати домашні завдання.

7. Дотримуватись певних норм поведінки, прийнятих у суспільстві. Намагатись не створювати ситуації, які призводять до порушення закону.

8. Поважати своє оточення. Давати нагоду кожному висловлювати свої думки. Не нав'язувати своїх поглядів іншим, якщо вони з ними не згодні.

9. Цінувати і дбати про своє здоров'я. Виконувати приписи лікарів у разі потреби.

10. Поважати співрозмовників. Коректно і тактовно висловлювати свої думки. Дотримуватись правил мовного етикету.

11. З повагою ставитися до людей, які піклуються про нас.

12. Виконувати роботу, яка не завдає шкоди здоров'ю. Виконувати всі види обслуговуючої праці.

13. Самостійно знаходити інформацію в різноманітних джерелах.

1 4. Не ображати і не принижувати оточуючих.

15. Дотримуватись норм і правил поведінки, прийнятих у суспільстві. Не створювати ситуацій, що можуть спричинити нещасні випадки

Гра «Права та обов’язки»

Учитель. Щоб перевірити, як ви зрозуміли та засвоїли інформацію, проведемо гру. Я зачитую текст, а ви повинні сплеснути в долоні , якщо це ПРАВО, або змовчати, якщо ОБОВЯЗОК.

Берегти книги.

Дотримання правил дорожнього руху.

Навчатися.

Старанно вчитися.

Ігри, відпочинок, розваги.

Користуватися бібліотекою, спортзалом.

Охороняти природу.

Піклуватися про здоровя.

Поважати батьків.

Дотримуватися правил поведінки.

Повноцінне харчування.

Учитель. Який висновок ми можемо зробити, розглянувши запропоновані ситуації? (Коли згадуєш про свої права, не забувай про обовязки).

ІV. Закріплення нової інформації.

Гра «Закінчи речення»

Я маю право на відпочинок, але не повинен (заважати відпочивати іншим).

Я маю право на любов і піклування, але не повинен (ображати людей, які мене люблять).

Я маю право на їжу, але не повинен (забирати її в інших людей, вони теж мають на це право).

Я маю право на власну думку, але повинен (прислуховуватись до думки інших).

Мене ніхто не має права скривдити (але і я не повинен кривдити інших).

Я маю право на освіту, але не повинен (заважати під час уроків учителю та однокласникам, бо вони теж мають право на навчання).

ДЕСЯТЬ "НЕ МОЖНА"
 1. На одинці з собою робити все не так, як ти робив би на очах у людей.

2. Лінуватися, бути ледарем, дармоїдом, неробою.

3. Видавати за заслугу те, що є твоїм прямим обов'язком.

4. Вимагати від батьків те, чого ти не заслужив працею.

5. Бути жадібним, корисливим, негостинним.

6. Гребувати працею своїх батьків.

7. Сміятися зі старості, не поважати старість.

8. Лицемірити, говорити не те, що думаєш, що відчуваєш.

9. Запобігати перед тим, хто сильніший тебе.

10.Давати "пусті обіцянки, не дотримуватися слова

ДЕВ`ЯТЬ «НЕГІДНИХ РЕЧЕЙ"

1.     Нашіптувати, доносити на товариша.

2.     Бути легкодухим. Уникати відповідальності за свій учинок.

3.     Байдуже проходити повз чужу біду, горе, відчай, посилаючись на свою слабкість.

4.     Використовувати свою силу й фізичну перевагу на зло.

5.     Мовчати, коли треба говорити, і говорити, коли треба мовчати. Базікати.

6.     Відступати перед небезпекою, щоб зберегти спокій, добробут.

7.     Добиватися для себе полегшення за рахунок товариша.

8.     Не слухати батьків, обманювати їх.

9.     Глузувати з калік. Кривдити дівчинку, дівчину, жінку. Не любити і кривдити тварин.

Як сподобатися людям

1. Щиро цікавтеся іншими людьми.

2. Посміхайтеся.

3. Пам'ятайте, що ім'я людини – це найсолодший та найважливіший для неї звук у будь-якій мові.

4. Будьте уважним слухачем. Заохочуйте інших говорити про самих себе.

5. Говоріть про те, що цікавить вашого співрозмовника.

6. Навіюйте вашому співрозмовнику усвідомлення його значимості та робіть це щиро.

ІІІ. Підсумок уроку.

Заключне слово вчителя:   від народження ви маєте певні права, які гарантовані і захищаються державою. Їх ви повинні знати й реалізовувати щодня. Але пам’ятайте: ваші права не повинні порушувати права інших. З часом у вас збільшиться обов'язків і відповідальності. Існують закони, які визначають ваші обов'язки. Ви мусите їх знати. Незнання закону не звільняє вас від відповідальності за ваші вчинки, дії або бездіяльність. Я сподіваюсь, що після сьогоднішнього спілкування, ви підвищили рівень правової культури, розширили кругозір, обрали для себе справжні цінності в житті і , в разі необхідності, можете цим скористатись. Заради повноцінного, щасливого життя суспільства варто виховувати в собі такі якості, як:

Життєрадісність

 ВвічлИвість

 ЧеснісТь  

 ПоряднісТь

 ЛюдЯність

Дякую всім за активну співпрацю.

 Література

  1. Правознавство (практичний курс) розробки уроків //Т.А.Литвиненко, В.І.Плахтєєва.Х: Видавництво»Ранок»,2010
  2. Правознавство (практичний курс) підручник для 9 класу //В.Л.Сутковий, Т.М.Філіпенко.К.: Генеза, 2009
  3. Правознавство. Практичний курс: підручник для 9 класу (О.І.Пометун,Т.О.Ремех.—К.:Літера ЛТД,2009
  4. Снігульська В. Права дитини в Україні.// Соціальний педагог, №4, квітень 2010
  5. Моральне та громадянське виховання. - Х: Видавнича група «Основа»,2006
  6. Конвенція  прав дитини
  7. Мовчун А.І. Кожна дитина має право. Виховні заняття. Харків. Видавництво «Ранок», 2004
  8. Сайт Дитячого фонду ООН (UNICEF) http:// www.unicef.org

9.Конституція України і основи правознавства в школі.[Текст]: Книга для вчителя / За ред. У.Б.Усенка. – К.: Український центр правничих студій, 1999. – 384 с.                                                                             

doc
Додано
19 лютого 2020
Переглядів
582
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку