Правовий Квест "Державність"

Про матеріал

Систематизувати знання учнів з теорії держави; формувати вміння застосовувати здобуті знання в практичній діяльності; сприяти свідомій правомірній поведінці.

Перегляд файлу

 

Правовий квест.

Мета. Систематизувати знання учнів з теорії держави; формувати вміння застосовувати здобуті знання в практичній діяльності; сприяти свідомій правомірній поведінці.

Завдання:

Провести логічну паралель між юридичними та історичними знаннями учнів в галузі державотворення.

Розвивати вміння застосовувати теоретичні юридичні знання в конкретних історичних та життєвих ситуаціях.

Формувати вміння працювати в команді, знаходити вихід з нестандартних ситуацій.

Розвивати логічне мислення; уміння орієнтуватися у правовому полі держави.

2.Очікувальні  результати. Учні зможуть:

Оперувати поняттями держава, державний лад, тип держави.

Застосовувати поняття форма правління, форма політичного режиму, форма територіального устрою.

Орієнтуватися в проблемах державотворення періоду української національної революції початку 20 століття.

Працювати з інформаційними джерелами.

Набувати навички позитивної діяльності.

 

План проведення

І.Вступний  етап.

Вступне слово вчителя. Слово «Quest» перекладається українською як «гра», «пошук». У грі такого жанру передбачаються завдання, де потрібно відшукати повідомлення, підказку, предмет, щоб мати можливість рухатися далі. Проте інтелектуальний квест передбачає опору на теоретичні знання, логіку мислення, вміння знаходити вихід з нестандартних ситуацій.  І досягти бажаного – перемоги. Саме такі вміння і продемонструють команди.

II. Уведення учнів в інформаційно-смислове поле квесту.

Чому квест? Така форма гри передбачає уміння знаходити2 вихід завдяки спільній роботі команди, оригінальності та нестандартності підходу до вирішення завдань. Команди виконують  чотири типи завдань. Команда, що вірно виконала перше завдання має можливість вибору наступного.

Командам необхідно дотримуватися наступних правил.

Виконати та презентувати результат виконання запропонованих завдань.

Вірно виконане завдання дає можливість перейти до наступного етапу.

Учасники команди, що не виконала завдання стають глядачами2.

Перемагає команда, що першою  виконала завдання на всіх етапах гри і змогла вийти із віртуальної кімнати.

III. Організаційний.

Учитель описує сценарій та головні ролі учасників квесту, попередній план роботи та огляд усього квесту. Визначається підсумковий результат самостійної роботи учнівських команд на першому етапі. Учні ознайомлюються з основними критеріями та параметрами виконаного завдання.

IV. Основний етап.

Завдання 1. Юридичний лікбез.

Команди повинні, розшифрувавши підказки, розшукати конверти. У першому – поняття, другому – визначення.

Команда 1. Підказка (І, пр.1, бік) –( І ряд, перша парта, з боку).

Завдання.  Співвіднести поняття «держава», «державний лад», «типологія держав», «форма держави» з їх визначеннями.

Команда 2. Підказка. (підв. ІІ в.) – (підвіконня другого вікна).

Завдання. Співвіднести поняття «соціальні норми», «країна», «історичний тип держави», «правова держава» з їх визначеннями.

Команда 3. Підказка (глдч. 2р., 3 м.) – ( глядачі, 2 ряд, 3 місце ).

Завдання. Співвіднести поняття «суверенітет», «функції держави», «цивілізація», «соціальна держава» з їх визначеннями.

Завдання 2. Історико-юридичні пазли.

Завдання 2.1. Заповніть схему та зробіть висновки про засади державного будівництва доби УЦР.

Елементи державного будівництва.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 2.2. Заповніть схему та зробіть висновки про демократичність державного2 будівництва доби УЦР.

 

 

Система органів влади за Універсалами УЦР

 

 

 

 

Завдання 2.3. Визначити форму держави за основними положеннями Конституції УНР («Статуту про державний устрій, права і вольності Української Народної Республіки», 1918)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 3.

Морфеус.

інструкція до завдання.

1 частина.

Команди вибирають по одному представнику, якому закривають очі. Він повинен вибрати предмет. За допомогою команди ідентифікувати та визначити його приналежність. Команда може назвати тільки три слова – іменник, прикметник, дієслово.

2 частина.

Скласти перелік критеріїв2 та порівняти пару юридичних понять. Привести приклади.

Предмет 3.1. Мішечок з вовною. Символізує монархію. Можлива пара юридичних понять: абсолютна і обмежена монархія.

Предмет 3.2. Макет Пересопницького євангелія. Символізує республіку (інавгурація Президента України.) Можлива пара юридичних понять: президентська та парламентська республіка.

Завдання 4. (Якщо з попередніми завданнями впоралися обидві команди, то  - завдання «на виліт». Якщо залишилася одна команда – завдання, що дає можливість вийти з віртуальної кімнати.)

Дайте юридичну консультацію.

Громадянин США українського походження N, звернувся до комісії з питань громадянства при Президенті України з проханням прийняти його до громадянства України.

Якими нормативними актами необхідно керуватися при вирішенні даного питання?

За яких умов громадянину США може бути надано громадянство України?

Який порядок вирішення цього питання?

Які державні органи України будуть вирішувати дане питання?

 

Відповідь.

Законом України «Про громадянство України», 2001 поточна редакція19.02.2016.

Умовами прийняття до громадянства України є:

1)визнання і дотримання Конституції України та законів України;    2)подання  декларації  про  відсутність  іноземного громадянства  (для  осіб  без громадянства) або зобов'язання припинити іноземне громадянство (для іноземців).

3) безперервне проживання на законних підставах на території України протягом останніх п'яти років.

4) отримання дозволу на імміграцію.

5) володіння державною мовою або її розуміння в обсязі, достатньому для спілкування.

6) наявність законних джерел  існування.

Законом України «Про громадянство України».

3.Громадянин, який подав зобов'язання припинити іноземне громадянство, подавши документ про це, виданий уповноваженим органом відповідної держави, до уповноваженого органу України протягом двох років з моменту реєстрації їх громадянами України. Якщо він, маючи всі передбачені законодавством цієї держави підстави для отримання такого документа, з незалежних від них причин не може отримати його, він подає декларацію про  відмову  від  іноземного громадянства.

Державні органи України, які будуть вирішувати дане питання:

-Президент України

-Комісія при Президенті України з питань громадянства

-Державний департамент у справах громадянства, імміграції та реєстрації фізичних осіб, його територіальні органи і підрозділи.

 

V. Заключний етап. Вчитель вітає2 переможців. Коментує роботу учнів.

Примітка. Учителю доцільно коментувати роботу учнів після кожного етапу. Якщо команда не виконала завдання, можна запропонувати глядачам дати відповідь.

 

 

docx
Додано
5 липня 2018
Переглядів
1162
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку