28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Правовий всеобуч для батьків з елементами тренінгу «Права дитини»

Про матеріал

Основними вихователями дитини є батьки. А щоб виховувати - потрібно самим знати. Тому пропоную тренінг, мета якого ознайомити батьків з основними положеннями Конвенції ООН про права дитини; формувати навички використання отриманих знань при вирішенні реальних життєвих ситуацій; сприяти залученню батьків до створення системи консультативної допомоги з проблем, пов'язаних із правами дитини.

Перегляд файлу

  Правовий всеобуч для батьків з елементами тренінгу

                                               «Права дитини»

                                                                               Дитина, що переносить менше

                                                                                                   принижень, виростає людиною,

                                                                                                   яка більше усвідомлює свою гідність.

 

                                                                                                                М.Чернишевський

Мета: ознайомити батьків з основними положеннями Конвенції ООН про права дитини; формувати навички використання отриманих знань при вирішенні реальних життєвих ситуацій; сприяти залученню батьків до створення системи консультативної допомоги з проблем, пов’язаних із правами дитини.

 

Учасники: батьки учнів 8-9 класів, учитель правознавства.

 

Обладнання: «Кошик правил», паперові квіточки, картки з номерами, відеозапис питань до батьків, ватмани, фломастери, витяги «Конвенції ООН про права дитини», пам’ятки для батьків.

 

                                                Хід заняття

І. Організаційна частина

    На дошці записаний епіграф до заняття, розставлені стільці по колу, на столі знаходиться роздатковий матеріал для груп.

  1. Вправа «Ім’я – асоціація»

Тренер пропонує познайомитися учасникам заняття, назвавши своє ім’я та слово, з яким асоціюється, на його думку, його ім’я. Наприклад, Галина – активність.

  1. Вправа «Кошик правил»

Група виробляє правила роботи, написавши його на квітці, озвучивши та прикріпивши до кошика правил.

       Правила роботи групи

  • активність кожного учасника;
  • відвертість, щирість;
  • «правило піднятої руки»;
  • добровільне висловлювання власної думки;
  • повага до думки кожного учасника;
  • не критикувати інших;
  • не перебивати, слухати інших;
  • говорити коротко та розбірливо.
  1. Вправа «Дерево очікувань»

Тренер ставить питання. Учасники на листочках записують свої висловлювання та прикріплюють їх до «Дерева очікувань».

Питання.

  • Дивлячись на тему заняття, які знання ви хотіли б отримати?
  • Чого ви очікуєте від роботи в групі?

ІІ. Основна частина

  1. Слово тренера
  • Сьогодні ми поговоримо про права дитини і механізми їхнього забезпечення та захисту в Україні та в ваших сім’ях. Заняття відбудеться у формі гри та дискусій. У всіх будуть однакові права та обов’язки.
  1. Вікторина «Чи обізнані ви…»

Батьки отримують картки з номерами від 1 до 3. Заздалегідь учні записали питання до батьків та варіанти відповідей. Учасникам після кожного запитання потрібно підняти вгору картку з номером правильної, на їхню думку, відповіді.

Запитання вікторини

  1. Як називається міжнародний договір, що встановлює права й обов’язки держави у певній сфері діяльності?
  1. Декларація
  2. Конвенція
  3. Хартія
  1. Як називається затвердження міжнародної угоди вищим державними органами України?
  1. Санкціонування
  2. Ратифікація
  3. Узаконення
  1. Коли було прийнято Конвенцію ООН про права дитини?
  1. 1950р.
  2. 1977р.
  3. 1989р.
  1. В якому році в Україні ратифіковано Конвенцію ООН про права дитини?
  1. 1989р.
  2. 1991р.
  3. 1995р.
  1. До якого віку, згідно з Конвенцією, особа вважається дитиною?
  1. 14 років
  2. 16 років
  3. 18 років
  1. З якого віку допускається прийняття на роботу підлітків?
  1. З 12 років
  2. З 13 років
  3. З 14 років
  1. З якого віку настає адміністративна відповідальність?
  1. З 14 років
  2. З 16 років
  3. З 18 років
  1. З якого віку настає кримінальна відповідальність?
  1. З 14 років, у виняткових випадках з 12 років
  2. З 16 років, у виняткових випадках з 14 років
  3. З 18 років, у виняткових випадках з 16 років
  1. Вправа «Послухай мене»

На заняття для цієї вправи запрошені учні, які надають інформацію батькам «Конвенція ООН про права дитини – головний міжнародний документ щодо захисту дітей»

Запитання для обговорення

  • Для чого потрібно знати Конвенцію ООН про права дитини?
  • Що допоможе дітям чіткіше усвідомити роль прав у їхньому житті?
  1. Вправа «Права дитини в малюнках»

Тренер об’єднує учасників у чотири підгрупи. Кожна підгрупа отримує завдання проілюструвати статті Конвенції (перша – статті 1-10; друга – статті 11-20; третя – статті 21-30; четверта – статті 31-40).

Після завершення роботи кожна підгрупа презентує свій проект.

  1. Рольова гра «Я – дитина»

Кожна група має право вигадати певну ситуацію, коли дорослі порушують права дитини. Розіграти цю ситуацію.

Завдання групам.

  • Прокоментувати ситуацію та знайти шляхи вирішення проблеми, не порушуючи права дитини
  1. Мозковий штурм «Комендантська година»

Тренер розповідає, що в багатьох країнах світу для зниження рівня злочинності серед неповнолітніх та незаконних дій по відношенню до підлітків, вводили комендантську годину для дітей у вечірній і нічний час. Після цього тренер об’єднує учасників у дві підгрупи. Одна підгрупа називає та обґрунтовує негативні сторони цього явища, друга – позитивні. Після обговорення в групах сторони обмінюються своїми міркуваннями. Тренер наголошує на тому, що комендантська година дещо схожа з тими обмеженнями, які застосовують батьки.

 

  Запитання для обговорення

  • Що ви відчули, виконуючи цю вправу?
  • Чи застосовуєте ви до своїх дітей «комендантську годину»?
  • Як ви вважаєте, чи доцільно обмежувати деякі права дитини, щоб уникнути більшої шкоди для її життя і здоров’я?  

ІІІ. Підсумки заняття

         Вправа «Компліменти»

Учасники заняття-тренінгу висловлюють свої почуття, що виникли під час роботи, вносять свої пропозиції щодо наступних занять.

Запитання для обговорення

  • Що ви відчули на сьогоднішньому занятті?
  • Що вам дав сьогоднішній тренінг?
  • Чи справдилися ваші очікування?

         По закінченню заняття батьки отримують пам’ятки.

 

                                  Пам’ятка для батьків

Права дитини порушуються:

  • Якщо її потреби ігноруються;
  • Якщо по відношенню до дитини спостерігаються випадки насильства або приниження;
  • Якщо порушується право дитини на свободу та недоторканість;
  • Якщо дитину залякують;
  • Якщо вона не має права голосу у процесі прийняття важливого для сімї рішення;
  • Якщо дитина не може вільно висловлювати свої думки та почуття;
  • Якщо дитина не може вільно висловлювати свої думки та почуття;
  • Якщо її особисті речі є недоторканими;
  • Якщо її використовують у конфліктних ситуаціях з родичами, спекулюючи її почуттями;
  • Коли дитина стає свідком приниження гідності інших людей.

 

Реакція дитини на порушення її прав.

  • Виникають труднощі в спілкуванні з однолітками та дорослими;
  • Спостерігаються прояви грубості, блазнювання, агресивності, замкнутості;
  • Занепокоєність дитини з приводу особистої безпеки, ріст відчуття дефіциту любові до неї;
  • Дитина перебуває в поганому настрої;
  • Може втекти з дому;
  • Може приймати алкоголь або наркотики;
  • Можливість спроби суїциду.

 

Як не нашкодити та допомогти своїй дитині.

  • Пам’ятати, що дитина – це окрема особистість, яка має свої власні почуття, бажання, думки, потреби, які потрібно поважати;
  • Забезпечити її фізичну безпеку;
  • Навчити її казати «Ні», навчити захищатися, вміти поводити себе безпечно;
  • Негайно припинити фізичну та словесну агресію по відношенню до дитини та до інших людей;
  • Знайти час для щирої розмови з дитиною кожного дня;
  • Ділитися з нею своїми почуттями та думками;
  • Пам’ятати про вік дитини та про те, що вона має особисті особливості;
  • Залучати її до обговорення тих сімейних проблем, які можуть бути для неї доступними;
  • Залучати дитину для створення сімейних правил.

 

docx
До підручника
Основи правознавства 9 клас (Ратушняк С.П.)
Додано
18 лютого 2018
Переглядів
852
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку