Основними вихователями дитини є батьки. А щоб виховувати - потрібно самим знати. Тому пропоную тренінг, мета якого ознайомити батьків з основними положеннями Конвенції ООН про права дитини; формувати навички використання отриманих знань при вирішенні реальних життєвих ситуацій; сприяти залученню батьків до створення системи консультативної допомоги з проблем, пов'язаних із правами дитини.
Правовий всеобуч для батьків з елементами тренінгу
«Права дитини»
Дитина, що переносить менше
принижень, виростає людиною,
яка більше усвідомлює свою гідність.
М.Чернишевський
Мета: ознайомити батьків з основними положеннями Конвенції ООН про права дитини; формувати навички використання отриманих знань при вирішенні реальних життєвих ситуацій; сприяти залученню батьків до створення системи консультативної допомоги з проблем, пов’язаних із правами дитини.
Учасники: батьки учнів 8-9 класів, учитель правознавства.
Обладнання: «Кошик правил», паперові квіточки, картки з номерами, відеозапис питань до батьків, ватмани, фломастери, витяги «Конвенції ООН про права дитини», пам’ятки для батьків.
Хід заняття
І. Організаційна частина
На дошці записаний епіграф до заняття, розставлені стільці по колу, на столі знаходиться роздатковий матеріал для груп.
Тренер пропонує познайомитися учасникам заняття, назвавши своє ім’я та слово, з яким асоціюється, на його думку, його ім’я. Наприклад, Галина – активність.
Група виробляє правила роботи, написавши його на квітці, озвучивши та прикріпивши до кошика правил.
Правила роботи групи
Тренер ставить питання. Учасники на листочках записують свої висловлювання та прикріплюють їх до «Дерева очікувань».
Питання.
ІІ. Основна частина
Батьки отримують картки з номерами від 1 до 3. Заздалегідь учні записали питання до батьків та варіанти відповідей. Учасникам після кожного запитання потрібно підняти вгору картку з номером правильної, на їхню думку, відповіді.
Запитання вікторини
На заняття для цієї вправи запрошені учні, які надають інформацію батькам «Конвенція ООН про права дитини – головний міжнародний документ щодо захисту дітей»
Запитання для обговорення
Тренер об’єднує учасників у чотири підгрупи. Кожна підгрупа отримує завдання проілюструвати статті Конвенції (перша – статті 1-10; друга – статті 11-20; третя – статті 21-30; четверта – статті 31-40).
Після завершення роботи кожна підгрупа презентує свій проект.
Кожна група має право вигадати певну ситуацію, коли дорослі порушують права дитини. Розіграти цю ситуацію.
Завдання групам.
Тренер розповідає, що в багатьох країнах світу для зниження рівня злочинності серед неповнолітніх та незаконних дій по відношенню до підлітків, вводили комендантську годину для дітей у вечірній і нічний час. Після цього тренер об’єднує учасників у дві підгрупи. Одна підгрупа називає та обґрунтовує негативні сторони цього явища, друга – позитивні. Після обговорення в групах сторони обмінюються своїми міркуваннями. Тренер наголошує на тому, що комендантська година дещо схожа з тими обмеженнями, які застосовують батьки.
Запитання для обговорення
ІІІ. Підсумки заняття
Вправа «Компліменти»
Учасники заняття-тренінгу висловлюють свої почуття, що виникли під час роботи, вносять свої пропозиції щодо наступних занять.
Запитання для обговорення
По закінченню заняття батьки отримують пам’ятки.
Пам’ятка для батьків
Права дитини порушуються:
Реакція дитини на порушення її прав.
Як не нашкодити та допомогти своїй дитині.