Мета тренінгу: ознайомити батьків з їхніми правами та обов'язками щодо виховання дітей та відповідальністю, яку вони несуть при порушенні своїх обов'язків; формувати навички використання отриманих знань при вирішенні реальних життєвих ситуацій зі своїми дітьми; виховувати правову культуру батьків.
Правовий всеобуч для батьків з елементами тренінгу
«Права та обов’язки батьків»
Якими діти народжуються - ні від кого не залежить,
але в наших силах зробити їх хорошими
через правильне виховання.
Плутарх
Мета: ознайомити батьків з їхніми правами та обов’язками щодо виховання дітей та відповідальністю, яку вони несуть при порушенні своїх обов’язків; формувати навички використання отриманих знань при вирішенні реальних життєвих ситуацій зі своїми дітьми; виховувати правову культуру батьків.
Учасники: батьки учнів 8-9 класів, учитель правознавства.
Обладнання: ватмани, «Корабель очікувань», кольорові стікери, витяги із Сімейного, Кримінального кодексів, Кодексу про адміністративні правопорушення, закону України «Про освіту», вислови відомих людей про виховання.
Хід заняття
І. Організаційна частина
На дошці записаний епіграф до заняття, розставлені стільці по колу, на столі знаходиться роздатковий матеріал для груп.
Батьки сидять по колу. Кожному учаснику тренер дає малюнки, намальовані їхніми дітьми. Потрібно здогадатися та назвати право дитини, яке зображено.
На ватмані зображені сходинки. На кожну сходинку треба прикріпити правило, яке виробили учасники.
Правила роботи групи
Учасники отримують стікери у вигляді паруса. Їх завдання написати свої очікування від заняття на парусах. Після чого по черзі проговорюють свої очікування та кріплять стікери на «Корабель очікувань»
ІІ. Основна частина
Учасники отримують по одному стікеру зеленого, синього та червоного кольорів. Ведучий пропонує на кожному з них продовжити речення стосовно своєї реальної дитини:
По закінченню учасники прикріплюють стікери на три ватмани з написами «Я хочу…», «Я роблю…», «Я ніколи…».
Запитання для обговорення.
Учасникам роздаються різнокольорові картки 4 кольорів. Після цього батьки об’єднуються на підгрупи в залежності від кольору. Кожна підгрупа отримує теоретичний матеріал, який вона опрацьовує 10 хвилин.
Завдання червоної підгрупи
Завдання зеленої підгрупи.
Завдання жовтої підгрупи.
Завдання синьої підгрупи.
Витяги із Кримінального кодексу України
Стаття 164. Ухилення від сплати аліментів на утримання дітей
Стаття 166. Злісне невиконання обов’язків по догляду за дитиною або особою, щодо якої встановлена опіка чи піклування
Злісне невиконання батьками, опікунами чи піклувальниками встановлених законом обов’язків по догляду за дитиною або за особою, щодо якої встановлена опіка чи піклування, що спричинило тяжкі наслідки, - карається обмеженням волі на строк від двох до п’яти років або позбавленням волі на той самий строк.
Стаття 167. Зловживання опікунськими правами
Використання опіки чи піклування з корисливою метою на шкоду підопічному (зайняття житлової площі, використання майна тощо) – карається штрафом до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
4.Вправа «Перевір себе»
Ведучий пропонує кожній підгрупі картку із ситуацією.
Завдання.
Ситуації.
А) батько зачинив сина в кімнаті, щоб той зробив домашнє завдання;
Б) мати дворічної дитини, залишившись без роботи й не маючи грошей на існування, вкрала продукти в супермаркеті й була засуджена до двох років позбавлення волі;
В) батько примусив своїх 7-річного сина та 9-річну доньку жебракувати біля станції метрополітену;
Г) мати після народження сина зникла з пологового будинку та протягом року не цікавилася долею дитини, яка була передана до Будинку малюка.
5. Вправа «Закінчи притчу»
Завдання групам.
«В одній сім’ї, жили мати, донька й онука. Мати занедужала. Від тяжкої хвороби не могла старенька навіть підвестися з ліжка. Донька спочатку приділяла хворій багато уваги, а потім почала нарікати й відмовлялася від обов’язку доглядати за матір’ю. У кімнаті де лежала немічна старенька, все покрилося пилом й стояв неприємний запах, що розповсюджувався на весь дім. Мати запропонувала своїй дочці принести із сараю стару драбину, щоб, поклавши на неї бабусю, віднести хвору до комори. Поклали вони стареньку й винесли з хати. Після цього онука взяла драбину й обережно поставила в сарай. Мати й каже їй: «Навіщо, доню, ти поставила драбину на місце, вона дуже стара і її потрібно викинути». А дочка їй відповіла: «Нехай, мамо, вона ще постоїть, а то коли ти зістаришся, не буде на чому тебе винести до комори…»
ІІІ. Підсумок заняття
Кожна підгрупа має розірвані вислови, які треба зібрати до купи.
Завдання.
Висловлювання
О.Уальд
Т.Фулпер
Арабське прислів’я
Р. Тагор
В. Бєлінський
Піфагор
А. Чехов
В. Бєлінський
2. Вправа «Телеграма»
Ведучий звертається до учасників із пропозицією згадати свої очікування та скласти коротку телеграму, яка містила б відповіді на такі запитання:
Тренер підводить підсумок та дякує батькам за участь у занятті.