Правовий всеобуч для батьків з елементами тренінгу «Права та обов’язки батьків»

Про матеріал

Мета тренінгу: ознайомити батьків з їхніми правами та обов'язками щодо виховання дітей та відповідальністю, яку вони несуть при порушенні своїх обов'язків; формувати навички використання отриманих знань при вирішенні реальних життєвих ситуацій зі своїми дітьми; виховувати правову культуру батьків.

Перегляд файлу

Правовий всеобуч для батьків з елементами тренінгу

«Права та обов’язки батьків»

 

 

                                                      Якими діти народжуються - ні від кого не залежить,

 

                                                                              але в наших силах зробити їх хорошими

 

                                                                                                   через правильне виховання.

 

                                                                                                                          Плутарх

                                                                                                                                                                      Мета: ознайомити батьків з їхніми правами та обов’язками щодо виховання дітей та відповідальністю, яку вони несуть при порушенні своїх обов’язків; формувати навички використання отриманих знань при вирішенні реальних життєвих ситуацій зі своїми дітьми; виховувати правову культуру батьків.

 

Учасники: батьки учнів 8-9 класів, учитель правознавства.

Обладнання: ватмани, «Корабель очікувань», кольорові стікери, витяги із Сімейного, Кримінального кодексів, Кодексу про адміністративні правопорушення, закону України «Про освіту», вислови відомих людей про виховання.

                                               Хід заняття

І. Організаційна частина

   На дошці записаний епіграф до заняття, розставлені стільці по колу, на столі знаходиться роздатковий матеріал для груп.

  1. Вправа «Поясни»

        Батьки сидять по колу. Кожному учаснику тренер дає малюнки, намальовані їхніми дітьми. Потрібно здогадатися та назвати право дитини, яке зображено.

  1.  Вправа «Сходинки»

      На ватмані зображені сходинки. На кожну сходинку треба прикріпити  правило, яке виробили учасники.

Правила роботи групи

  • Не перебивати;
  • Правило «піднятої руки»;
  • Конфіденційність;
  • Право на власну думку;
  • Право ведучого;
  1. Вправа «Корабель очікувань»

Учасники отримують стікери у вигляді паруса. Їх завдання написати свої очікування від заняття на парусах. Після чого по черзі проговорюють свої очікування та кріплять стікери на «Корабель очікувань»

ІІ. Основна частина

  1. Слово ведучого
  • Сучасна сімя несе найбільшу відповідальність за виховання дитини. Саме вона має виконувати головне завдання – забезпечувати матеріально дітей та створювати умови для їх духовного, морального, інтелектуального й фізичного розвитку. Конституційним обов’язком батьків є утримання своїх дітей до повноліття. Законом України «Про освіту» на батьків покладена відповідальність за фізичне здоров’я та психічний стан дітей, створення належних умов для розвитку їхніх природних здібностей. З сімї починається шлях дитини до пізнання світу, свого становлення як особистості, шлях до шкільного навчання. Життєвою дорогою дитину ведуть два розуми, два досвіди: сімя та навчальний заклад.
  1. Вправа «Ми – батьки»

Учасники отримують по одному стікеру зеленого, синього та червоного кольорів. Ведучий пропонує на кожному з них продовжити речення стосовно своєї реальної дитини:

  • На зеленому стікері – «Як мати(батько) я хочу бачити свою дитину…»
  • На синьому стікері – «Як мати(батько) для цього я роблю…»
  • На червоному стікері – «Як мати(батько) я ніколи…»

По закінченню учасники прикріплюють стікери на три ватмани з написами «Я хочу…», «Я роблю…», «Я ніколи…».

Запитання для обговорення.

  1. Які думки виникли у вас під час виконання цієї вправи?
  2. Чи замислювалися ви над шляхами досягнення того, що ви хочете?
  3. Чи легко було продовжити речення «Як мати(батько) для цього я роблю…» та сформувати конкретні дії? Чому?
  4. Чи завжди вдається вам у реальному житті виконувати те, що ви задекларували у варіанті закінчення речення «Як мати(батько) я ніколи…»?
  1. Вправа «Кольори», робота в групах

Учасникам роздаються різнокольорові картки 4 кольорів. Після цього батьки об’єднуються на підгрупи в залежності від кольору. Кожна підгрупа отримує теоретичний матеріал, який вона опрацьовує 10 хвилин.

Завдання червоної підгрупи

  1. Опрацювати витяги із Сімейного кодексу України.
  2.  Які права по відношенню до дитини мають мати та батько?
  3. Назвіть підстави позбавлення батьківських прав.
  4. Які правові наслідки позбавлення батьківських прав?

Завдання зеленої підгрупи.

  1. Опрацювати витяг із закону України «Про освіту»
  2. Які права мають батьки в навчанні та розвитку дитини?
  3. Які обов’язки мають батьки стосовно навчання та виховання дитини?

Завдання жовтої підгрупи.

  1. Опрацювати витяги із Кримінального кодексу України.
  2. За невиконання яких обов’язків по відношенню до дитини батьки несуть кримінальну відповідальність?

Завдання синьої підгрупи.

  1. Опрацювати витяг із Кодексу про адміністративні правопорушення України.
  2. За невиконання яких обов’язків по відношенню до дитини батьки несуть адміністративну відповідальність?

         Витяги із Кримінального кодексу України

Стаття 164. Ухилення від сплати аліментів на утримання дітей

  1. Злісне ухилення від сплати встановлених рішенням суду коштів на утримання дітей (аліментів), а також злісне ухилення батьків від утримання неповнолітніх або непрацездатних дітей, що перебувають на їх утриманні, - карається виправними роботами на строк до одного року або обмеженням волі на той самий строк.
  2. Те саме діяння, вчинене особою, раніше судимою за злочин, передбачений цією статтею, - карається виправними роботами на строк до двох років або обмеженням волі на строк до трьох років.

Стаття 166. Злісне невиконання обов’язків по догляду за дитиною або особою, щодо якої встановлена опіка чи піклування

       Злісне невиконання батьками, опікунами чи піклувальниками встановлених законом обов’язків по догляду за дитиною або за особою, щодо якої встановлена опіка чи піклування, що спричинило тяжкі наслідки, - карається обмеженням волі на строк від двох до п’яти років або позбавленням волі на той самий строк.

Стаття 167. Зловживання опікунськими правами

        Використання опіки чи піклування з корисливою метою на шкоду підопічному (зайняття житлової площі, використання майна тощо) – карається штрафом до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

4.Вправа «Перевір себе»

          Ведучий пропонує кожній підгрупі картку із ситуацією.

           Завдання.

  • Визначте, у яких випадках є підстави для позбавлення особи батьківських прав та прокоментуйте їх.

Ситуації.

А) батько зачинив сина в кімнаті, щоб той зробив домашнє завдання;

Б) мати дворічної дитини, залишившись без роботи й не маючи грошей на існування, вкрала продукти в супермаркеті й була засуджена до двох років позбавлення волі;

В) батько примусив своїх 7-річного сина та 9-річну доньку жебракувати біля станції метрополітену;

Г) мати після народження сина зникла з пологового будинку та протягом року не цікавилася долею дитини, яка була передана до Будинку малюка.

   5. Вправа «Закінчи притчу»

       Завдання групам.

  • Прослухайте притчу. Подумайте, як слова доньки вплинули на поведінку матері, і закінчіть притчу.

«В одній сімї, жили мати, донька й онука. Мати занедужала. Від тяжкої хвороби не могла старенька навіть підвестися з ліжка. Донька спочатку приділяла хворій багато уваги, а потім почала нарікати й відмовлялася від обов’язку доглядати за матір’ю. У кімнаті де лежала немічна старенька, все покрилося пилом й стояв неприємний запах, що розповсюджувався на весь дім. Мати запропонувала своїй дочці принести із сараю стару драбину, щоб, поклавши на неї бабусю, віднести хвору до комори. Поклали вони стареньку й винесли з хати. Після цього онука взяла драбину й обережно поставила в сарай. Мати й каже їй: «Навіщо, доню, ти поставила драбину на місце, вона дуже стара і її потрібно викинути». А дочка їй відповіла: «Нехай, мамо, вона ще постоїть, а то коли ти зістаришся, не буде на чому тебе винести до комори…»

ІІІ. Підсумок заняття

  1. Вправа «Склади вислів»

Кожна підгрупа має розірвані вислови, які треба зібрати до купи.

Завдання.

  • Зберіть до купи вислови відомих людей про виховання дитини.
  • Чи погоджуєтесь ви з висловлюванням?

     Висловлювання

  1. Найкращий спосіб зробити дітей хорошими – це зробити їх щасливими.

                                                                                                           О.Уальд 

  1. Якщо ви володієте знанням, дайте іншим запалити від нього свої світильники.                                                                                 

                                                                                                           Т.Фулпер

  1. Ніколи не соромся запитувати про те, чого не знаєш.

                                                                                        Арабське прислів’я

  1. Неможливо виростити повноцінну людину без виховання в ній почуття прекрасного.                                                                                

                                                                                                             Р. Тагор

  1. Виховання – велика справа: воно вирішує долю людини.

                                                                                                   В. Бєлінський

  1. Уранці, коли пробуджуєшся, спитай себе: «Що я маю зробити?». Увечері, перш ніж заснути: «Що я зробив?».                                     

                                                                                                            Піфагор

  1. Тоді людина стає кращою, коли ви покажете їй, яка вона є. 

                                                                                                           А. Чехов

  1. Не має настільки поганої людини, яку б добре виховання не зробило кращою.                                                              

                                                                                                  В. Бєлінський

     2. Вправа «Телеграма»

         Ведучий звертається до учасників із пропозицією згадати свої очікування та скласти коротку телеграму, яка містила б відповіді на такі запитання:   

  • Що ви думаєте про проведене заняття?
  • Що було для вас важливим?
  • Що не вдалося з’ясувати?

Тренер підводить підсумок та дякує батькам за участь у занятті.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Основи правознавства 9 клас (Ратушняк С.П.)
Додано
18 лютого 2018
Переглядів
1759
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку