Матеріали для практичного заняття з правознавства у 9 класі

Про матеріал

Матеріали для практичного заняття з правознавства у 9 класі по темі "Звернення громадян" . Складаються із конспекту практичного заняття та презентації до уроку



Зміст архіву
Перегляд файлу

Тема: «Практичне заняття. Звернення громадян.»

Мета:закріпити знання про права людини; ознайомити із видами звернень громадян,  виробляти вміння складати звернення до різних органів влади; вдосконалювати навички роботи із документами; сприяти підвищенню грамотності школярів; формувати активну громадянську позицію учнів.

Обладнання: підручник Наровлянський О.Д., «Основи правознавства» , проектор, роздатковий матеріал.

                    Хід  уроку:

І Організаційний момент.

ІІ. Повторення вивченого матеріалу.

Слово вчителя.

  • Що таке права та свободи людини?
  • В якому документі зафіксовані конституційні права та свободи громадян України?
  • На які групи поділяються права та свободи?

Групова робота.

  • А зараз ми розділимося на три групи по рядах. Я зачитуватиму права та свободи а перша група фіксуватиме громадянські, друга – політичні,  третя – соціально-економічні.
  • Право на відпочинок
  • Право збиратися мирно
  • Право на медичне обслуговування
  • Право на таємницю листування
  • Право на вільний вибір місця проживання
  • Право обирати та бути обраним до органів влади
  • Право на працю
  • Право на невтручання в особисте життя
  • Право на об’єднання у політичні партії

Кожна група презентує результати роботи.

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.

ІV. Робота над засвоєнням нового матеріалу.

А) Самостійна робота учнів із підручником.

Діти опрацьовують матеріал підручника на стор. 91 і мають визначити які існують способи захисту своїх прав.

Б)Фронтальна бесіда.

- Які способи захисту своїх прав ви можете назвати?

- Що означає слово звернення?

В)Робота із схемою підручника на стор. 92 та запис у зошит видів звернень та їх значення.

Г)Робота із презентацією, витяг із Закону України «Про звернення громадян»

- До кого можемо звертатися?

- Назвіть види звернень ( за кількістю тих, що звертаються).

- Якими способами можемо звертатися?

- Які реквізити маємо зазначати?

Д)Робота із Пам’яткою « Як складати звернення».

Е)Робота в парах «Складання звернень із поданої проблеми за зразком».

Є)Презентація результатів роботи.

З)Робота з презентацією.

Термін розгляду звернень.

V. Підсумок уроку.

Фронтальна бесіда.

VІ. Домашнє завдання.

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Практичне заняття. Звернення громадян

Номер слайду 2

Витяг із З А К О НУ  У К Р А Ї Н И « Про звернення громадян»"Стаття 5. Вимоги до звернення Звернення адресуються органам державної влади і органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам, організаціям незалежно від форми власності, об’єднанням громадян або посадовим особам, до повноважень яких належить вирішення порушених у зверненнях питань.

Номер слайду 3

Звернення може бути подано окремою особою (індивідуальне) або групою осіб (колективне). Звернення може бути усним чи письмовим. Усне звернення викладається громадянином на особистому прийомі або за допомогою засобів телефонного зв’язку через визначені контактні центри, телефонні "гарячі лінії" та записується (реєструється) посадовою особою. Письмове звернення надсилається поштою або передається громадянином до відповідного органу. Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення).

Номер слайду 4

У зверненні має бути зазначено: прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати.

Номер слайду 5

Складаючи звернення: починайте його зі слів «Шановний» і закінчуйте «З повагою»; в одному зверненні краще торкатися одного питання, якщо питань багато — напишіть кілька звернень з кожного окремого питання; спочатку викладіть стисло зміст та історію вирішення Вашої проблеми із посиланнями на відповідність Ваших вимог законодавчим актам, або, навпаки, на суперечність їм дій організації, на яку Ви скаржитеся; в кінці текст звернення повинен мати чіткі вимоги-побажання, а не розмиті «просимо розібратися»; у ідеалі обсяг звернення не має перевищувати однієї сторінки стандартного А4 формату; після тексту самого звернення слід написати слово «Додатки» і письмово перерахувати (та додати до звернення) копії рішень, що оскаржуються, і копії відповідей інших установ, до яких Ви вже раніше зверталися зі свого питання, а також кількість їхніх сторінок (листів).     

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

      Відповідно до статті 20 вищезазначеного Закону України «Про звернення громадян», Ви маєте отримати письмову відповідь на свою заяву: негайно або не пізніше 15-ти днів — якщо питання не вимагає додаткового вивчення; протягом місяця — це стандартний термін; до 45-ти днів — якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідної установи визначає необхідний термін для його розгляду (але не пізніше 45 днів), про що повідомляється заявникові.      Органи влади або посадовці повинні уважно розібратися у Вашому зверненні. За необхідністю — запитати додаткові документи або скерувати працівників на місця для перевірки. Про своє рішення з Вашого питання вони повинні повідомити Вас, до того ж відповідь за наслідками розгляду дається тим органом, який отримав звернення і в компетенцію якого входить рішення зазначених у заяві питань.

Номер слайду 10

Якщо Вами в строк не отримана відповідь на Ваше звернення, тоді можете сміливо з приводу даного порушення звертатися до місцевої прокуратури. Якщо Ви отримали відписку, яка не дає відповіді на Ваше запитання, спробуйте звернутися до цього чиновника ще раз — у повторному зверненні наведіть отриману відповідь і свої претензії до нього. Якщо і вдруге його відповідь Вас не влаштує, зверніться до органу або до посадовця, які знаходяться вище, — викладіть історію питання, додавши всі необхідні документи, у тому числі і відповідь на своє попереднє звернення.

Номер слайду 11

zip
Додано
19 лютого 2018
Переглядів
3015
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку