Тема. Предмет. Фігура. Лічба предметів
Мета: ознайомити учнів з підручником «Математика»; з’ясувати, чи вміють діти лічити числа й називати їх; дати уявлення про предмети, геометричні фігури; прищеплювати зацікавленість вивченням математики.
Хід уроку
I. Організація роботи на уроці
II. Актуалізація знань учнів
1. Ознайомлення учнів з підручником та бесіда про мету вивчення цього предмету
— Перед вами, діти, книга «Математика». Це підручник, який навчить вас рахувати, розв’язувати різні задачі, приклади. Без математики не може обійтись жодна людина. Математика потрібна нам всюди: в побуті, вдома, на роботі. Як ви думаєте, чи нам потрібно порахувати в магазині, вдома? Наведіть приклади.
Щоб водити кораблі, у космос літати,
Треба добре в школі математику вивчати.
2. Знайомство з учнями лісової школи
— А тепер розгляньте підручник. Що намальовано на обкладинці? Хто прочитає назву підручника? Під час вивчення математики нам будуть допомагати учні незвичайної школи — лісової. (Вчитель показує малюнки їжачка, білочки, ведмедика, зайця, сови.) Вони багато чого нам розкажуть, а ще приготують багато завдань для розв’язання.
III. Вивчення нового матеріалу
1. Лічба предметів. Поняття предмет і фігура
— За допомогою чисел людина може порахувати всі предмети. А що ви можете назвати предметами? (Відповіді дітей.)
— Перед вами — іграшки (на столі стоять різні іграшки), фрукти, овочі, посуд. Це все можна назвати предметами. Спробуйте назвати предмети, які ви бачите в нашому класі.
— А є ще фігури. Хто упізнав якусь з цих фігур? (Відповіді дітей.)
Як ми назвемо квадрат, трикутник, круг, чотирикутник та інші?
— Правильно, це фігури.
2. Робота з лічильним матеріалом
— Покладіть на парту 3 кружечки, потім — 2 квадратики. Скільки у вас всього вийшло фігур? Яких фігур більше? Викладіть всі фігури, порахуйте їх. Скільки всього фігур?
3. Робота з підручником
Розгляд першої сторінки підручника (С. 3).
Завдання:
• Полічити кружечки, потім — палички.
• Полічити бусинки, визначити кількість бусинок кожного кольору.
• Рахування олівців, паличок.
• Порівняння великих і маленьких кружечків.
4. Фізкультхвилинка
Прокинулись ведмедики,
До сонця потягнулись.
Швиденько повернулись.
Присіли 2–3 рази,
А потім підстрибнули,
Повільно походили
Й зарядку закінчили.
(руки підняти вгору)
(Потягнутись.)
(Виконати повороти тулуба.)
(присісти)
(підстрибнути)
(ходьба на місці)
ІV. Закріплення вивченого матеріалу
1. Робота з карткою «Шкільні речі»
Завдання: розфарбувати ті речі, які учень бере з собою до школи.
2. Робота з карткою «Геометричні фігури»
Завдання: полічити спочатку квадрати, потім — кружечки, потім — трикутнички.
— Яких фігур більше? Яких фігур менше?
3. Робота в зошиті
Креслення бордюрчика за зразком (на вибір вчителя).
V. Підсумки уроку