Ознайомити учнів з тим, як пристосувалися рослини до різних умов життя, як вони захищаються; розвивати, спостережливість; виховувати бережливе ставлення до рослин.
Прес -
конференція
(Природознавство 2 клас)
Вчитель: Фафруник Л.І.
.
Тема. Довкілля рослин. Пристосування рослин до різних умов життя і до захисту від винищення у природі. Охорона рослин,
Мета. Ознайомити учнів з тим, як пристосувалися рослини до різних умов життя, як вони захищаються; розвивати, спостережливість; виховувати бережливе ставлення до рослин.
Обладнання. Предметні малюнки, картки для індивідуальної роботи.
Хід уроку
I. Організація класу.
II. Хвилинка спостережень.
III. Перевірка домашнього завдання.
- Назвати рослину і спосіб розмноження.
IV. Повідомлення теми, мети уроку.
- Сьогодні ми продовжимо розмову про рослини, їх довкілля. Про те, як
вони пристосувались до різних умов життя, як захищають самі себе.
Для цього проведемо прес - конференцію.
1. Словникова робота.
Прес - конференція - зустріч державних, політичних, наукових діячів з представниками преси.
(Клас поділено на групи - екологи, науковці, журналісти, господарники).
Успіх сьогоднішньої зустрічі залежить від кожного з вас.
V. Вивчення нового матеріалу.
1. «Мозковий штурм».
• - .
- Що таке довкілля рослини?
Ви називатимете слова, а я записуватиму їх у вигляді «павутинки»
2. Складання «павутинки».
Люди------Довкілля-------Тварини
Сонце / \ Грунт
Повітря Дощ
-Які умови для життя рослин є необхідними.
Господарник 1.
Світло, тепло, вода, поживні речовини, повітря.
Журналіст.
-Чому одні рослини можуть жити у нас, а інші — ні?
Господарник 2.
-В одних місцях нестача вологи, спека. В інших - холодно, багато дощів. Тому рослини пристосовуються до різних умов життя.
Журналіст.
Науковець 1.
Це означає, що рослини можуть мати довге коріння, вузькі, або товсті і м'ясисті листки, широкі великі листки. Завдяки цим ознакам рослини виживають у довкіллі.
Журналіст.
- Чи можете навести приклади?
Науковець 2.
Папороті ростуть під деревами. Там світла мало, але вони мають широкі листки і ними вловлюють світло.
Науковець 3.
Болотні рослини мають забагато вологи. Тому їх широкі або довгі листки випаровують воду. Це може бути латаття.
• .**'
Науковець 4.
У тих місцях, де спека, рослини мають довге коріння, або вузькі жорсткі листки. Це ковила, цмин. У деяких листки товсті і м'ясисті.
VI. Фізкультхвилинка.
VII. Продовження роботи прес - конференції.
Журналіст.
Господарник 3.
Тому, що у багатьох з них є велика кількість насіння. А пирій і осот можуть, розмножуватися не тільки насінням, а й кореневищем. Ось так ці рослини себе захищають.
Журналіст.
Науковець 5.
Наприклад, шипшина має колючки, полин - гіркий смак, кропива - отруйна речовина.
Журналіст.
-Чи можна жити без рослин?
Господарник 4.
Ні, адже рослини потрібні людині і тварині. Все в природі взаємозв'язане.
Журналіст.
-Чому зникає багато рослин?
Еколог 1.
Рослини в небезпеці, їх треба охороняти. Люди зривають для букетів, цим самим знищують майбутні плоди. Еколог 2.
Лікарські рослини треба збирати так, щоб не зашкодити природі. Журналіст.
- Що роблять для збереження рідкісних рослин? Еколог 3.
• • -
їх вирощують у ботанічних садах, охороняють у заповідниках.
Журналіст.
Еколог 4.
На Тернопільщині є заповідник «Медобори».
VIII. Робота в зошитах.
IX. Підсумок уроку.
X. Домашнє завдання.
Опрацювати статті (с. 126-130).
•
V