Урок спостереження (Природознавство 2 клас)

Про матеріал

Ознайомити учнів із різноманітністю рослин у природі; розвивати вміння розрізняти їх, аналізувати; виховувати бережливе ставлення до природи. Для того, щоб засвоїти краще матеріал, дібрала різні завдання: тести, розповідь вчителя з елементами бесіди, робота з підручником, хвилинка цікавинка.

Перегляд файлу

-.

 

 

Урок

 

спостереження

 

 

(Природознавство 2 клас)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель: Фафруник Л.І.

 


Тема. Різноманітність рослин у природі (квіткові рослини, хвойні, папороті, хвощі, мохи, водорості).

Мета. Ознайомити учнів із різноманітністю рослин у природі; розвивати вміння розрізняти їх, аналізувати; виховувати бережливе ставлення до природи.

 

Обладнання. Малюнок золотої рибки, малюнки різних рослин.

Хід уроку

I. Організація класу.

Сьогодні  ми  продовжимо розмову про  прекрасний  світ рідної природи.

Наш девіз : "Знай, люби, бережи". Нашими супутниками будуть:

  • спостережливість;
  • знання;
  • вміння.

II. Хвилинка спостережень.

Який зараз місяць? Якими стали дні і ночі? Де знаходиться сонце?

Прочитати зашифровки і дізнатись про зміни у неживій і живій природі восени.

III. Перевірка домашнього завдання

  1.              Фронтальне опитування.
  2.              Тести.

Яка рослина зайва?


а) Ялина б) Смерека     в)Кедр      г) Вільха

Ромашка - це рослина

а) однорічна      б) дворічна      в) багаторічна

- Де росте морква?

а) У саду        б) На городі      в) На квітнику

- Продовжити речення.

 

Шипшина, калина, ...

Які культурні рослини вам відомі? Запишіть назви рослин своєї місцевості.

IV. Повідомлення теми і мети уроку

V. Вивчення нового матеріалу
1. Розповідь учителя.

- Діти, ми вже знаємо, що рослин є дуже багато.  Є у них багато
спільного, є і відмінне. Одні рослини ростуть у садах, на полях, інші - у лісі, у
воді.

Рослини, які вирощують люди, називаються культурними. Ростуть у лісах, у полях рослини дикорослі, бо їх ніхто не садить. Сьогодні ми дізнаємось, що всі рослини поділяється на водорості, мохи, хвощі, папороті, хвойні та квіткові рослини. Які з них вам найбільше відомі?

1) Хвойні рослини.

(Учні називають хвойні рослини: сосна, ялина, смерека...)

Чим хвойні рослини відрізняються від інших рослин? Самостійне читання статті про хвойні рослини. Обговорення прочитаного.

2) Квіткові рослини.

-   Діти називають різні рослини і роблять висновок,  що до квіткових рослин відносяться дерева, кущі, трав'янисті рослини.


 

Візьмемо горобину. Навесні вона вкривається білим цвітом. Для чого їй квіти?

Читання і підручнику про квіткові рослини. Запитання.

Що утворюється у квітки?

Які рослини запилюються комахами?

 Назвати рослини, які запилюються вітром? VI. Фізкультхвилинка.

3)      Діти, сьогодні на урок до накс завітала Золота рибка. Вона хоче знати, що вам відомо про рослини, що живуть і воді. (Діти відповідають, що це водорості).

Якого вони кольору? (Зелені)

(Вчитель доповнює, що зелені водорості живуть біля поверхні води. Вони виділяють кисень а вбирають вуглекислий газ. Ним дихають водяні тварини. Є ще бурі і червоні водорості. Вони є глибоко в морях).

Розгляд на малюнку різних водоростей і визначення, що вони не мають органів.

4) Хвилинка - цікавинка.

Є рослина, що росте на болотах, її використовують замість йоду і вати. Це торф'яний мох. Він добре вбирає кров і гній, має дезинфекційні властивості.

Розповідь вчителя.

Мохи ростуть не тільки на болотах а й у вологих лісах. У них є тільки стебло і листки. На верхівках рослин утворюються спори, з яких виростають нові рослини.

5) Хвощі і папороті - це теж рослини.
(Розгляд малюнків)

Де ви бачили такі ролсини? Робота з підручником.


 


  1.     Робота в зошитах.
  2. Підсумок уроку.
  3.         Домашнє завдання.

Намалювати рослину і розповісти про неї. Опрацювати статті на с. 115 - 120 Відповісти на питання.

docx
Додано
22 серпня 2018
Переглядів
2018
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку