Презентація "Організація роботи психолога у школі"

Про матеріал

Презентація містить методичні рекомендації та посилання, які допоможуть шкільним психолам першого року роботи в освіті організувати свою діяльність.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Організація та напрямки роботи психолога у школіПсихолог КЗО «ССЗШ №22» ДМРМежанська О. М.

Номер слайду 2

Головне завдання психолога у школі – ПСИХОЛОГІЧНИЙ СУПРОВІД учасників освітнього процесу. Психологічний супровід - це вся система професійної діяльності психолога, спрямована на створення соціально-психологічних умов для забезпечення психологічної безпеки, надання психологічної і соціально-педагогічної допомоги всім учасникам освітнього процесу. П С И Х О Л О Г І Ч Н И Й С У П Р О В І Д

Номер слайду 3

УЧНІ (здобувачі освіти)ПЕДАГОГИЮВЕНАЛЬНА ПОЛІЦІЯГромадські організаціїСПІВПРАЦЯ ПСИХОЛОГА

Номер слайду 4

Напрямки роботи психолога у школі

Номер слайду 5

Організаційна робота та самоосвіта. Перелік нормативно-правового забезпечення фахівців психологічної служби у системі освіти України, що постійно оновлюється та доповнюється, розміщено на вебсайті ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти»Нормативно-правова база – Інститут модернізації змісту освіти (imzo.gov.ua)Поточну роботу працівники психологічної служби закладу освіти фіксують у журналі практичного психолога/соціального педагога відповідно до листа МОН від 24.07.2019 № 1/9-477 «Про типову документацію працівників психологічної служби у системі освіти України»ЛИСТ МОН 1_9_477 24_07_2019 - Google Документыорганізація власної діяльності, аналіз та узагальнення результатів, підвищення власного професіоналізму через самоосвіту. Супервізія – це інструмент професійної підтримки та професійного розвитку, що передбачає комплекс заходів із навчально-методичного супроводу педагогічних працівників закладів освіти.

Номер слайду 6

Психологічна просвіта (Інформування)Основний зміст просвітницької роботи фахівців психологічної служби закладу освіти: – інформування з проблем торгівлі людьми; – інформування з питань запобігання та протидії домашньому насильстві в умовах воєнного стану в Україні; – формування у здобувачів освіти національних та європейських цінностей; – ознайомлення педагогів з технологіями надання першої психологічно допомоги учасникам освітнього процесу та запровадження «Психологічної хвилинки» під час уроків; – інформування про вплив та наслідки вживання наркотичних, психоактивних речовин, алкоголю та тютюнопаління; – ознайомлення учасників освітнього процесу із загрозами, які може нести інтернет (шахрайство, спам, кібербулінг тощо); – популяризація ненасильницької моделі поведінки; – формування моральної поведінки, активної життєвої позиції, єдності слова і діла в особистості, готовності брати активну участь у житті своєї держави; – ознайомлення педагогів та батьків здобувачів освіти з основними закономірностями та умовами сприятливого розвитку дитини.

Номер слайду 7

Навчальна діяльність (Години психолога, факультативи, години спілкування)форма активного співробітництва, що спрямована на удосконалення, розвиток, формування особистості. У закладах освіти цей напрям роботи реалізується працівниками психологічної служби за допомогою викладання навчального матеріалу за програмами курсів за вибором, факультативів, гуртків психологічного та соціально-педагогічного спрямування. Профілактична роботасистема заходів, спрямованих на охорону психічного здоров'я; попередження неблагополуччя у розвитку людини, групи, суспільства; створення психологічних умов, сприятливих для розвитку особистостіУ своїй діяльності як практичні психологи, так і соціальні педагоги застосовують значну кількість просвітницько-профілактичних програм, а саме: «Безпечне середовище: як навчити дитину захищатись», «Розвиток життєвих навичок дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування», «Вчимо жити разом», «Я вдосконалююсь, я розвиваюсь», «Володій своїми емоціями», «Правила поведінки в Інтернет», «Вирішую конфлікти та будую мир навколо себе», «Діалог», «Безпечний простір», «STOPSEX-тинг», «Мирна школа», «Стоп Булінг», «Вирішення конфліктів мирним шляхом. Базові навички медіації»,

Номер слайду 8

Діагностична робота. Практичний психолог аналізує результати дослідження, заносить їх у картку індивідуального супроводу здобувача освіти. За результатами психологічного дослідження окреслюються подальші шляхи супроводу здобувача освіти. Задача психодіагностики в школі — дати інформацію про індивідуально-психологічні особливості дітей, яка б була корисна їм самим і тим, хто з ними працює, — вчителям, вихователям, батькам. Психодіагностична робота – Інститут модернізації змісту освіти (imzo.gov.ua)https://m.facebook.com/groups/1054674471254317/?tsid=0.10924573159918793&source=resultвизначення готовності дитини до школи;вивчення пізнавальних (розумових) здібностей;вивчення системи уявлень і понять, що утворюють загальну наукову картину природного та соціального світу;виявлення рівня досягнень за конкретними навчальними дисциплінами;визначення індивідуальних характеристик особистості учня (темперамент, характер);визначення рівня сформованості мотиваційної і ціннісної орієнтації (особистісно-соціальна зрілість);виявлення нахилів, здібностей учня (загальних та спеціальних);виявлення ОПП (особистісно-професійного плану) учнів, з урахуванням інтересів і здібностей старшокласників;вивчення психологічного клімату в учнівському колективі;вивчення емоційно-особистісної дезадаптації школяра;діагностика порушень розвитку дитини;діагностика стосунків учнів з батьками.

Номер слайду 9

Корекційна робота. Консультування Психологічна корекція - один з видів психологічної допомоги; діяльність, спрямована на виправлення особливостей психологічного розвитку, які не відповідають системі критеріїв нормативно-вікової моделі. Корекція проводиться за допомогою спеціальних засобів психологічного впливу. Вона може проводитись у вигляді розвивальних і корекційних занять, тренінгів. Заняття розрізняються залежно від мети, завдань, вікової категорії учасників та мають свою структуру. Психологічне консультування як вид діяльності з’явилося у відповідь на потреби людей, у яких виникають певні труднощі. Психологічне консультування ґрунтується на засадах ідеї про те, що будь-яка людина може самостійно впоратись з більшістю власних психологічних проблем. Проте, за різних умов людина не завжди здатна усвідомлювати справжні причини проблеми, способи її розв’язання і саме у цьому потребує допомоги професіонала.

Номер слайду 10

Робоче місце психолога. Затверджено Положенням про робочий кабінет від 19.10.2001 №691 v0592290-01 Кабінети психолога. Дистанційне навчання. Кабінет для індивідуальних консультацій. Навчальний/тренінговий кабінет. Ресурсна/Інклюзивно-ресурсна кімната

pptx
Додано
4 листопада 2022
Переглядів
2422
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку