Презентація та конспект уроку 11 класу "Євген Плужник, його творча біографія. Сповідальність, ліричність, філософічність лірики: «Вчись у природи творчого спокою…», «Ніч… а човен – як срібний птах.!..»
Євген Плужник- один із провідних поетів Розстріляного Відродження. Його творча біографія, трагічна доля. Сповідальність, ліричність, філософічність лірики. Урівноваженість душевного стану ліричного героя, мотив туги за минущістю краси, гармонією світу і людини, мить і вічність у чуттєвому вираженні. «Вчись у природи творчого спокою…», «Ніч…а човен- як срібний птах!..»
Номер слайду 2
Номер слайду 3
«Вчись у природи творчого спокою…»Вчись у природи творчого спокою В дні вересневі. Мудро на землі, Як від озер, порослих осокою, Кудись на південь линуть журавлі. Вір і наслідуй. Учневі негоже Не шанувати визнаних взірців, Бо хто ж твоїй науці допоможе На певний шлях ступити з манівців?
Номер слайду 4
«Розкодування тексту»{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Текст (код)Декодування. Запитання. ВідповідіВчись у природи творчого спокою В дні вересневі. Чому у природи конче треба вчитися творчому спокою?Чому саме у вересні?Мудро на землі, Як від озер, порослих осокою, Кудись на південь линуть журавлі. Вір і наслідуй. Що автор має на увазі, коли говорить про мудрість землі?Вір і наслідуй. Учневі негоже Не шанувати визнаних взірців, Чому автор будує свій твір за допомогою дієслів у формі наказового способу?Що автор цим засвідчує?Бо хто ж твоїй науці допоможе На певний шлях ступити з манівців?Яка роль риторичного запитання наприкінці вірша?
Номер слайду 5
«ніч… а човен- як справжній птах»Ніч... а човен – як срібний птах!..(Що слова, коли серце повне!)... Не спіши, не лети по сяйних світах,Мій малий ненадійний човне!І над нами, й під нами горять світи...І внизу, і вгорі глибини... О, який же прекрасний ти,Світе єдиний!
Номер слайду 6
Яку картину малює ваша уява?Чому автор уподібнює човен до срібного птаха?Що човен символізує у вірші? Основна думка твору… Возвеличення любові до всього, що пов’язано із людським життям , вибором життєвого шляху; глибоке зачарування красою світу
Номер слайду 7
Художні засоби твору. Метафори Епітети ПорівнянняІнверсія. Риторичне звертання. Риторичні оклики
Номер слайду 8
«три м + Д»Три моменти, які ви вважаєте найбільш удалими на проведеному уроціДія, що може поліпшити роботу на наступному уроці.
Номер слайду 9
Михайло. Коцюбинський Леся. УкраїнкаІван ФранкоІван. Нечуй-Левицький. Панас. Мирний. Михайль Семенко Євген Плужник. Павло Тичина. Олександр Олесь. Микола Вороний