Мета тренінгу:
- активізація знань з теоретичних основ педагогіки;
- розвитку творчої діяльності;
- визначення нових цілей педагогічної діяльності з - метою підвищення професійного рівня;
- формування комунікативної, соціальної компетентності;
- розвиток дружнього, творчого, працездатного колективу.
Мета: - активізація знань з теоретичних основ педагогіки;- розвитку творчої діяльності;- визначення нових цілей педагогічної діяльності з - метою підвищення професійного рівня;- формування комунікативної, соціальної компетентності;- розвиток дружнього, творчого, працездатного колективу.
Тест з педагогіки1. Назвіть триєдину мету уроку:а) патріотична, навчальна, гуманістична;б) навчальна, виховна, розвивальна;в) навчальна, державна, гуманістична.2. Назвіть всеукраїнські учнівські конкурси: а) Петра Яцика (українська мова);б) Левеня (фізика);в) Ховрашок (хімія);г) Бобер (інформатика);д) Кенгуру (математика);е) Золоте руно (географія);ж) Колосок (біологія).
Перед Вами “Піраміда пізнання”, яка характеризує ефективність засвоєння інформації (у %) при використанні того чи іншого методу навчання. Проставте на піраміді номер методу (за поданим нижче списком), що відповідає певному відсотку засвоєння. Наприклад, №1 − 5%, №2 – 10%. 1. Наочне приладдя.2. Лекції.3. Виступ у ролі того, хто навчає.3. Обговорення в групах (дискусії,5. Аудіо-відео.6. Читання.7. Мозкові штурми тощо).8. Навчання практикою (рольові ігри, програвання ситуацій, ділові ігри, практичні заняття).
4. У наведеному нижче списку виберіть прізвища відомих педагогів:а) К. Д. Ушинський;б) М. Монтессорі;в) М. Ватутін;г) Я. Корчак;д) І. Мазепа;е) Ш. А. Амонашвілі.5. Доповніть речення одним із чотирьох нижчезазначених варіантів: Процес, у ході якого готові знання передаються учням, із подальшим процесом закріплення, узагальнення, систематизації та контролю – це:а) сугестивне навчання (сугестія = навіювання);б) проблемне навчання;в) репродуктивне навчання;г) практичне навчання.
«Сучасний урок» Сучасний урок – урок демократичний. Він проводиться не для учнів, а разом з ними. Сучасний урок – це, перш за все, урок, на якому створено реальні умови для інтелектуального, соціального, морального становлення особистості учня, що дозволяє досягти високих результатів за визначеними метою та завданнями.
Три постулати закладені в основі нової технології уроку. Перший: «Урок є відкриття істини, пошук і осмислення її у спільній діяльності вчителя і учня». Другий: «Урок є частиною життя дитини». Третій: «Людина на уроці завжди залишається найвищою цінністю, виступаючи в ролі мети і ніколи не виступаючи у вигляді засобу»
Вимоги до сучасного уроку (за Дайрі Н. Г., Онищуком М. О., Підласим І. П.)На першому місці організації освітнього процесу виступає особистість не вчителя, а учня. Завдання вчителя сьогодні – формування вмінь учнів самостійно здобувати знання і застосовувати їх на практиці. У вимогах до особистісно-орієнтованого уроку визначальною є позиція до учня як до суб’єкта навчання. Одне із завдань сучасного уроку – виховання якостей особистості, працелюбність, бажання бути корисним суспільству. Необхідність викликати в учнів інтерес до матеріалу (мотивація учіння); створення необхідних умов для сприйняття, осмислення і запам’ятовування навчальної інформації. Від формування знань, умінь і навичок як основної освітньої мети (яка забезпечує соціальну компетентність) – до створення умов для розкриття суб’єктного досвіду учня, його природної психічної активності як особистості. Методологічна спрямованість уроку: на першому плані – розвиток творчої і пізнавальної активності учнів; основний шлях його – проблемне навчання, створення творчої ситуації.
Педагогічні технології: технологія традиційного навчання ;технологія проблемного навчання ; ігрові технології ; технологія особистісно-зорієнтованого навчання ; технологія розвивального навчання; технологія колективного способу навчання ;технологія розвитку критичного мислення ; технологія програмового навчання ; технологія інтерактивного навчання ;проектна технологія ; технологія модульного навчання ; технологія колективного творчого навчання.