Конспект майстер-класу пропоную для проведення заняття за інтересами з учнями спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату, де навчаються діти з розумовою відсталістю.
Майстер-клас
Мета: розширити та збагатити знання дітей про природу, розкрити значення природи для людини, розвивати навички роботи з папером, клеєм, ножицями, роботи в техніці “квілінг”, сприяти розвитку творчих здібностей учнів, фантазії та спостережливості, корекції навичок вправляння у вимірюванні та вирізанні; виховувати любов до краси довкілля, дбайливе ставлення до всього живого, естетичний смак та естетичні почуття, старанність та уважність.
Обладнання: фото квітів, запис Чайковського “Вальс квітів”, ножиці, кольоровий картон, папір для квілінгу, клей, зразки робіт, таблиці.
Хід заняття:
У світі білому єдине як і дніпрова течія, Оце вогнище родинне - школа наша і сімя.
Тут пісні і завдання, рідне слово для нас, Побажаєм нам удачі, за роботу, в добрий час.
Вступна бесіда
Кожна людина хоче жити в світі, щоб було приємно та радісно на душі, щоб позитивні емоції супроводжували нас повсякчас.
Вправа “Мозковий штурм”
Що допомагає нам жити в прекрасному світі та радіти життю, що радує нас навколо?
(відповіді дітей)
В одній з відповідей ми почули слово квіти як частинку навколишнього світу.
Оголошення теми, мети заняття
Тема нашого заняття “Квіти навколо нас”. Ми спробуємо зробити світ навколо нас добрішим та барвистішим за допомогою власноруч зроблених квітів.
Вправа “Асоціативний кущ”
(підібрати асоціації-слова до слова “квіти”)
Гарні, барвисті, кольорові, милі, духмяні, чарівні, ніжні, різнобарвні (наочна демонстрація на дошці)
Конкурс “Відгадай”
Цей конкурс допоможе нам згадати, які ви знаєте квіти та створити нашу квіткову клумбу.
Лист зелений не пропав, а під снігом задрімав, щоб у синю сукенчину одягнуть весняну днину. (Барвінок)
Із перлин разочок, зелений листочок. Аромат духмяний тішить ліс весняний. (Конвалія)
Квітка сонячна, красива, Стане згодом сива-сива, Вітерець її подмуха - Стане миттю сивим пухом. (Кульбаба)
Перша квіточка весняна тихо під сніжком куняла. Дмухнув вітерець тепленький, і з’явився цвіт біленький. (Підсніжник)
Із малої цибулини виріс весняної днини, до нарциса привітався та на грядці запишався. (Тюльпан)
Фіолетові фіранки у світлиці та на ґанку. Фіолетові малята весну люблять зустрічати. (Фіалки)
Я найперша зацвітаю Синім цвітом серед гаю, Відгадайте, що за квітка, Бо мене не стане влітку. (Пролісок)
Жовтенька голівонька, Біленька хустинонька, Що я за квітонька? (Ромашка)
Запалали в чистім полі, Наче галстуки червоні. То палає в полі так Польовий червоний... (Мак)
Синь чарівниця Часто в полі в нас вертиться. Де вінки вона спліта — Пшениці ростуть й жита. (Волошка)
Посадила в квітнику Квітку ніжну та струнку. Жовті ніжні пелюстки, Зеленесенькі листки. В квітнику у мене зріс Гордий красень... Це — (Нарцис)
Що за квіточка пахуча: І червона, і колюча? (Троянда)
Осіння квітка сукню вділа рожеву, синю, ніжно-білу. Стоїть, неначе їжачок, у неї сотні пелюсток. (Айстра)
Чудова квіточка така, Чорними брівками морга. (Чорнобривці)
Я квітка ніжна, як дівча, Я різні сукні маю. Буваю кольору зорі, Лимонну барву маю. І снігу зимної пори, І вишнею палаю. (Хризантема)
Практична робота
1. Повторення правил роботи з ножицями
2. Підготовка матеріалів до роботи
3. Розгляд готових зразків
4. Виконання роботи під керівництвом вчителя
- підготовка паперових елементів;
- підготовка твердої основи;- попереднє формування композиції; - наклеювання готової композиції.
Музична пауза
(слухання музики Чайковського “Вальс квітів”)
Підведення підсумків Вправа “Клубок почуттів”
- Я відчув...
- Я дізнався...- Я зрозумів...
- Я навчився...
Вправа “Мікрофон”
Яка квітка вам подобається і чому?
Слів на описи не трачу
Словом не передаси
Їх зеленої, безсловесної Дивовижної краси.
В них пяніють, в них сміються,
В них кохаються віки
Нареченим їх дарують, Заплітають у вінки.
Ними кожен свою радість
Власне щастям назива,
Квіти часто нам говорять Втричі більше ніж слова. Щоб вони не помарніли,
В думках чистих і ясних Завжди з ніжністю й любовю Поливайте, люди, їх.
Виставка готових робіт, оцінка роботи
- Я відчув...
- Я дізнався...
- Я зрозумів...- Я навчився...