Послідовність розбору прийменника, як частини мови. Прийменник. Який він за будовою : простий, складний чи складений. З яким відмінком ужитий.особливості написання ( якщо є )Поміж тими крутими горами сходила зоря (Народна творчість). Зразок усного розбору прийменника. Поміж - прийменник, складний, ужитий з орудним відмінком множини іменника. Зразок письмового розбору прийменника. Поміж - прийм., склад., з Ор. в. мн. ім.
1. За одежею зустрічають, а за розумом проводжають. 2. Зірка сніжно-біла на рукав злетіла. 3. Усім по сім, а мені таки вісім. 4. Удар лихом об землю! 5. Стій за правду горою, то й люди з тобою. 6. Сонце на всіх однаково світить (Народна творчість).• На що саме вказують прийменники разом із відмінковими формами інших частин мови?Прочитайте речення. Випишіть прийменники зі словами, пов'язаними за змістом. Якими частинами мови є ці слова?
1) (З, із, зі) своєї печі дим солодкий. 2) (З, із, зі) чужого коня перемоги. 3) (З, із, зі) письма слова не викидають. 4) (З, із, зі) глибокої криниці — студена водиця. 5) Звичка, що ввійшла в характер (з, із, зі) відро молоком матері, вийде тільки (з, із, зі) душею. 6) Дощ іде, як (з, із, зі) відра ллє, а (з, із, зі) стріх біжить, як цівкою. 7) Дружи (з, із, зі) розумним — не будеш дурнем. 8) Додому ворота широкі, а (з, із, зі) дому — вузькі (Нар. творчість). Виписати словосполучення «дієслово + іменник з прийменником з». Указати на те, з якими відмінками іменників уживається прийменник з(із, зі). Записати прислів’я, добираючи з дужок потрібний варіант прийменника з. Обґрунтувати за допомогою правил милозвучності свій вибір.
Посеред сала, поблизу хати, заспівала бабуся Христина. Вона співала протягом усього життя. Співала дитиною в колисці, дівчинкою в облас ному хорі, навіть їздила до столиці на фестиваль. Тепер бабуся співала коло хати про чайчине горе. Її голос підіймався вгору над селом аж до самих пресиніх небес. Сонце дивилося з неба на Христину й розмірковувало: що то за народ такий унизу? Він створив на чужині конституцію, телевізію, підводний човен, гідролітак, гвинтокрила, космічну ракету, комп'ютер, написав силу книжок, насадив море квітів та дерев. Що то ва народ, що вдобуває собі славу працею, розумом, чеснотеми, в біля своєї хати топить печаль у сумній пісні?За В. Коренчуком481. Прочитайте. Визначте прийменники, розберіть їх як частину мови.
1) …господарстві, як… млині: ..се щось туркоче. 2) …дощ хату не покривають, а …погоду й так не капає. 3) Він ані… воді не ..тоне, ані… огні не згорить. 4) …своїм дворі ..сяк хазяїн. 5) …чужім оці бачить зразу, … своїм — ні разу. 6) Голка маленька, та …морі до самого дна добирається. 7) Гуде, немов чотири вітри …лісі. 8) Гуде, як вітер… порожній димар. 9) Два борсуки …одній норі не …живуться. 10) Краще …латанім, ніж …хапанім (Нар. творчість). Прочитати народні вислови. Списати, вставляючи замість крапок прийменники (префікси) у або в. Пояснити їх уживання.
1) Вивчити правила;2) Потренуватися розбирати прийменники як частини мови ( пода нижче);Під час занять потрібно бути уважним. Із-за гір показався човен. Ми любимо рідний край. Ми проїжджали повз село. Край берега дуже гарно освітнювався нічними зорями. Ми любимо рідний край. Домашнє завдання: